تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۴۶۷۵۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار نماینده ولی فقیه در یاسوج رفت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برای ساخت سینما در یاسوج مشکل زمین داریم / برای عبور از آسیب‌های اجتماعی باید راهکار فرهنگی ارائه داد / آیت‌الله حسینی: طلاق در جامعه بیداد می‌کند / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حضور زنان در اجتماع باید دارای سازکار بر پایه نقش مادری باشد

۱
۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار نماینده ولی فقیه در یاسوج رفت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برای ساخت سینما در یاسوج مشکل زمین داریم / برای عبور از آسیب‌های اجتماعی باید راهکار فرهنگی ارائه داد / آیت‌الله حسینی: طلاق در جامعه بیداد می‌کند / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حضور زنان در اجتماع باید دارای سازکار بر پایه نقش مادری باشد
کبنا ؛محمدمهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ ظهر امروز بعد از ورود به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به دیدار آیت الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ رفت.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این دیدار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان با وجود آقای درخشان (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد) رونق گرفت، اظهار داشت: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینما است.
وی افزود: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل زمین دولتی داریم. برای نهضت ملی مسکن به شدت به دلیل نبود زمین با مشکل مواجهه هستیم.

احمدزاه در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد شهدای شاخص ارزشمندی دارد، افزود: شهید طیب یکی از مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد که ساخت فیلم آن شهید بزرگوار می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان این مرز و بوم باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تاکید کرد: با حوزه هنری صحبت‌های در این خصوص شده است و ما حاضریم که 50 درصد هزینه را برای ساخت چند فیلم از شهدای شاخص استان پرداخت کنیم.
آیت‌الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این دیدار با بیان اینکه 4 هزار شبکه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی در حال عناد هستند، اظهار داشت: دشمن منطق عقلانی ندارد و مغالطه می‌کنند. رسانه‌های غربی در حال مغالطه هستند. لذا در اینجا هم وظیفه ما خیلی سنگین است و باید مسائل فرهنگ اسلامی را بیش از گذشته مدنظر داشته باشیم.
آیت الله حسینی در ادامه گفت: آسیب‌های جمله از مسئله طلاق در جامعه بیداد می‌کند. 35 درصد طلاق در جامعه افزایش یافته یعنی از هر سه ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.
وی افزود: اعتیاد هم یکی دیگری از آسیب‌های اجتماعی است. لذا ما باید روی مسائل فرهنگی کار شود. اگر رفاه و امکانات در جامعه فراهم شود، درک مسائل فرهنگی بیشتر قابل درک است. 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای عبور از آسیب‌های اجتماعی باید راهکار فرهنگی ارائه داد.
وی به نبود سینما در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: ساخت و احداث زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان ضرورت دارد.
محمد مهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ در این دیدار با بیان اینکه نظام اسلامی در این 45 سال خدمات بزرگی را به مردم ارائه کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داد که یک نظام دینی با نظریه تعالی بشریت است. 
وی افزود: نظام دینی به دنبال انزوا و روی برگرداندن از آبادانی و پیشرفت نیست. الحمدالله جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مثل خورشید در دنیا و منطقه می‌درخشد.
اسماعیلی در ادامه گفت: در جنگ تحمیلی دشمنی که تا دندان مسلح بود و هر آنچه که می‌خواست دنیا در اختیار می‌گذاشت، ملت ایران سربلند بیرون آمدند. امروز دنیا در پی ارتباط گیری و استفاده از تجارب گسترده ما در حوزه دانش است.
وی از فاصله نجومی ایران با خیلی از کشورها در حوزه‌های دانش‌های نوین خبر داد و گفت: هر روز شاهد شکوفایی و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی هستیم و با شتاب موانع را از سر راه بر می‌داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور زنان در اجتماع باید دارای سازکار بر پایه نقش مادری باشد.
اسماعیلی در ادامه گفت: بخش اول تخصیص اعتبارات سند فرهنگی را به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد
وی در ادامه به رشادت‌ها و دلیری‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: زمانی شخصیتی به نام آریوبرزن در مقابل حمله یونانیان و اروپائیان ایستاد و کیان این مملکت محافظت کرد و اکنون هم سردارانی همانند؛ شهید طیب، سردار هرمزپور و دیگر سرداران رشید این استان مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج (تالار مرکزی یاسوج) در حال تکمیل است و همکاران من این پروژه را مرتب رصد می‌کنند که به اتمام برسد.
اسماعیلی در ادامه به موضوع نبود سینما در مرکز استان اشاره کرد و گفت: اگر زمین در اختیار ما قرار بگیرد، برای ساخت سینما در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سینما قدیمی را چکار کردین همون زمین خوبی هست
جاش هم مناسبه.
آخ وبخت عسکر
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1