تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۶۷۵۲۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه یاسوج / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در سفر دوم هیئت دولت دو هزار میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شد / وزیر فرهنگ و ارشاد: آریوبرزن قهرمان ایرانی‌هاست / ساخت پردیس سینمایی را در یاسوج آغاز می‌کنیم / خبر خوش برای انجمن سینمای جوان استان کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )

۱
۱
اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه یاسوج / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در سفر دوم هیئت دولت دو هزار میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شد / وزیر فرهنگ و ارشاد: آریوبرزن قهرمان ایرانی‌هاست / ساخت پردیس سینمایی را در یاسوج آغاز می‌کنیم / خبر خوش برای  انجمن سینمای جوان استان کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )
کبنا ؛
آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه یاسوج (دنا) با حضور محمد مهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، ‌امین درخشان_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان_ و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۲) سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه امروز روز خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد رقم خورده، اظهار داشت:  هنرمندان چراغ‌های زندگی، عشق و پیشرفت را روشن نگه می‌دارند و باید همواره این قشر فرهیخته و فرهنگی جامعه مورد تجلیل قرار بگیرند.
وی در ادامه با بیان اینکه ۲۷۰ میلیاد تومان برای بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج) جنوب کشور درنظر گرفته شد، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده که فاز اول این مجتمع در ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد. البته حجم کار هم زیاد نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دستاورد‌های سفر ریاست جمهوری تأمین زمین برای سینمای یاسوج بود که حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز است.
اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه یاسوج / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در سفر دوم هیئت دولت دو هزار میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شد
وی ادامه داد: در سفر اول هیئت دولت برای کار‌های مختلف فرهنگی و دانشگاه یاسوج ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
احمدزاده خاطر نشان کرد: در سفر دوم هئیت دولت به استان کهکیلویه و بویراحمد برای حوزه‌های مختلف فرهنگی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، که ۸۵۰ میلیارد تومان فقط برای حوزه آموزش و پرورش است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی گفت: از کسانی که بخواهند در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری کنند، استقبال می‌کنیم.
  
محمد مهدی اسماعیلی_وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ نیز در این آئین، ضمن گرامی داشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مسیر آبادانی و پیشرفت انقلاب اسلامی از جانفشانی شهدا و رزمندگان می‌گذرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور، افزود: در نیمه دوم سال مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور آغاز می‌شود و خوشحالم اولین جشنواره‌ای که در آن حضور پیدا کردم در  استانی است پر قدمت، زیبا و سرشار از انسان‌های فرهیخته و فرهنگ‌دوست است.
اسماعیلی گفت: مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری تداوم دارند و اوج این جشنواره ها را در بهمن ماه خواهیم داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه تمدنی چندهزار ساله دارد و یکی از مناطق اصیل و با مردمانی وطن دوست و سخت کوش دارد که همیشه در جهت ائتلای کشور گام برداشته اند.
اسماعیلی گفت: ما از چند هزار سال قبل نام آریوبرزن را به عنوان قهرمان ایرانی‌ها به یاد می آوریم، کسی که در مقابل غربی‌ها مبارزه کرد و تا امروز همین روحیه و خط دلاورپروری در این استان در دفاع از میهن اسلامی ادامه داشته است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ما پرورش هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر و ترقی روزافزون است که بهبود این حوزه نیازمند زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسبی است که باید فراهم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به پروژه تالار مرکزی یاسوج اشاره کرد و گفت: ۱۶ سال پیش کار ساخت مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج شروع شده که راضی‌کننده نیست چرا که‌ امید را در بین اهالی فرهنگ و هنر کمرنگ می کند.
اسماعیلی گفت: زمانی که در دولت سیزدهم شروع به کار کردیم با مجموعه زیادی از طرح‌های نیمه تمام روبرو بودیم که خیلی از این پروژه های نیمه تمام در سطح کشور افتتاح شده اند، در این استان نیز به محض ورود به همراه استاندار از مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج بازدید کردیم و به زودی بخش اول مجموعه تقدیم اهالی فرهنگ و هنر استان می‌شود.
وی افزود: مصوب کردیم که همه شهر‌های بالای صدهزار نفر باید مجموعه سینمایی داشته باشند، اما در یاسوج پردیس سینمایی را خواهیم داشت که مجموعه چند سینما خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نبود سینما در مرکز استان، گفت: هماهنگی‌های لازم را برای احداث سینما در مرکز استان انجام دادیم و به محض اینکه زمین در اختیار ما قرار بگیرد، کار ساخت و ساز سینما با سرعت و با حداقل زمان و در زیباترین شکل شروع خواهد شد تا در‌ شأن نام استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
اسماعیلی با اشاره به اهمیت انجمن سینمای جوان در سطح کشور بیان کرد: بسیاری از سینماگران کشور ما از این مجموعه رشد کرده و به بالندگی رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان به مجموعه دفاتر انجمن سینمای جوان در کل کشور تزریق اعتبار صورت می‌گیرد، افزود: ۵۸ دفتر در سطح کشور وجود دارد و به هر دفتر ۱۰ میلیارد یا کمتر تعلق می‌گیرد که برای کار سینماگران موقعیت‌های خوبی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: انجمن سینمای جوان استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی دارد و ۴ میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم که این هم خبر خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.
در انتهای این برنامه از برگزیدگان جشنواره در دو بخش عکس و فیلم تجلیل شد. همچنین تمثال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط یکی از هنرمندان نقاشی شده به اسماعیلی تقدیم شد. و در آخر نیز به نشان یادبود این جشنواره در یاسوج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لباس محلی استان کهگیلویه و بویراحمد را به تن کرد.
برگزیدگان این جشنواره در بخش عکس محسن دانشور بیگی از شیراز، مریم ایزدپناه از یاسوج، سید مهرداد شریفی، سید قربانزاده از ارومیه، حمزه پور از ارومیه، صادق رودشتی از یاسوج، نرگس واحدی پور از یاسوج، مهرناز رحیمی، سعیدرضا مقصودی بوده اند.


  
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار حرف های قشنگی‌میزنی. اما کجا همل کردید؟
فرمودید ار جا از نیروهای انقلابی اشتفاده کردیم موفق بودیم .. اما جالبه که اکثر مدیرانی‌گذاشتی نه انقلابیند نه موافق دولت...
بعد ‌خیلی از نیروهای انقلابی و پاک دست و سالم را ‌کنار گذاشتید.
چرا حرفتان با عملتان یکی نیست.. لطفا استغفار کنید و از خداوند طلب بخشش کنید ..
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1