تاریخ انتشار
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۷۵۸۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در گرامی‌داشت هفته وقف عنوان کرد:

59 فقره موقوفه درآمدزا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / 50 درصد موقوفه مجتمع خلیج فارس یاسوج صرف فقرا می شود / مرکز «ریحانه» در گچساران موقوفه است

۰
50 درصد موقوفه مجتمع «خلیج فارس» یاسوج صرف فقرا می شود / مرکز «ریحانه» در گچساران موقوفه است
کبنا ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ترویج فرهنگ دینی، برای حل معضلات اجتماعی و کمک به معلولان، کمک به خانواده‌های زندانیان نیاز به امور وقف داریم.
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز ضمن گرامی‌داشت هفته وقف، در خصوص موقوفات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چند ساختمان از طرف مردم وقف آموزش و پرورش و حوزه بهداشت شده است.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: ساختمانی از سوی مردم در گچساران وقف شده که مرکز «ریحانه» نام گرفته و دختران یتیم و بی‌سرپرست و بدسرپرست بصورت رایگان در این مرکز نگهداری می‌شوند.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: برخی استان‌ها موقوفه برای کمک به زندانیان دارند. در برخی شهر‌ها آپارتمان‌هایی برای زوج‌های بی‌بضاعت وقف شده که بتوانند سال‌های اول زندگی خود را در این ساختمان‌ها بگذرانند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گچساران موقوفه‌ای وجود دارد که به نیت وقف‌کننده، هر ساله برای دانش‌آموزان مدرسه روستای پشتکوه باشت لوازم التحریر و کیف و کفش تهیه می‌شود.
وی گفت: مرحوم حجت الاسلام متقی موقوفه‌ای دارند، که مورد استفاده فعالیت‌های فرهنگی در گچساران قرار گرفته است. در تنگ سرخ بویراحمد باغ سیب وقف شده است.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی با تأکید بر اینکه موقوفه بر اساس نیت وقف‌کننده هزینه می‌شود، گفت: برخی از مراکز ما به بحث رفع مسائل معیشتی ورود کرده‌اند که از جمله می‌توان به مرکز افق امامزاده مختار، امامزاده جعفر و مرکزی در کهگیلویه اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حوزه وقف خیلی گسترده است و فقط در حیطه مساجد و مراکز فرهنگی نیست، وقف در حیطه مسائل اقتصادی و معیشتی، پسر یا دختری که ازدواج کرده‌اند ولی دستشان خالی است، برای ترویج فرهنگ دینی و مسائل اجتماعی می‌تواند انجام بگیرد.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: ما برای ترویج فرهنگ دینی، برای حل معضلات اجتماعی و کمک به معلولان، کمک به خاناوده‌های زندانیان نیاز به امور وقف داریم.
وی خاطرنشان کرد: نیاز به انجمن خیرین سلامت داریم که درمانگاه و مراکز بهداشتی بسازند.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته نهاد‌های مردمی و NGO‌ها خلأ‌ها را جبران می‌کنند، اظهار کرد: در ایران مردم می‌توانند با مراجعه به سازمان اوقاف و با نیت خاص خود، از هر چیز کوچک تا بزرگی را در هر راهی که بخواهند وقف کنند.
وی با اشاره به اینکه وقف ماندگارترین و بالاترین خیرات و مبرات برای دنیا و آخرت انسان‌ها است، افزود: ۵۹ فقره موقوفه درآمدزا داریم و از نظر میزان وقف در کنار استان ایلام و سیستان و بلوچستان جزء ۳ استان آخر کشور هستیم.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی گفت: موقوفه صرف نیت واقف می‌شود، مجتمع خلیج فارس بر اساس نیت وقف‌کننده، ۵۰ درصد فقرا و نیازمندان و ۵۰ درصد صرف هزینه‌های امامزاده فرج الله در شهر یاسوج می‌شود.
وی گفت: از همه خیرین خارج استان، متمکنین، اغنیای جامعه درخواست می‌کنم به هر نیتی و در حوزه‌های مختلف دینی، اقتصادی، اجتماعی وقف انجام دهند، خیرین محترم می‌توانند تولیت را به اوقاف واگذار کنند یا خودشان تولیت را برعهده بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1