تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۶۷۹۶۹
رئیس کل دادگستری:

موانع اجرای طرح کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود

۰
موانع اجرای طرح کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود
کبنا ؛
کارگروه پیگیری طرح کاداستر با حضور مدیران استانی و با ریاست رئیس کل دادگستری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، افراسیاب گفت: یکی از اتفاقاتی که در حوزه انفال، اراضی ملی، جنگل‌ها، کوهها، بستر و حاشیه رودخانه ها مورد سوءاستفاده سودجویان قرار می‌گیرد، تصرف و تخریب اراضی است.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد که در سلسله جبال زاگرس قرار گرفته است سرزمینی است که بیشترین مساحت آن را جنگل و کوه فرا گرفته است، و این بزرگترین موهبت الهی به مردم این سرزمین است ، اما هستند افرادی که به خاطر تصرف این مواهب که متعلق به عموم مردم است، اقدام به تخریب و قلع و قمع اشجار و جنگل می‌نمایند یا حاشیه و بستر رودخانه‌ها را تصرف می‌کنند، اما غافل از اینکه نامهربانی با طبیعت، و سوء استفاده شخصی از انفال موجب تضییع حقوق عامه و آیندگان خواهد شد.
افراسیاب بیان کرد: اجرای طرح ملی کاداستر اراضی ملی و کشاورزی، مهم‌ترین موضوعی است که می‌تواند از یکسو از تصرفات اراضی جلوگیری نماید و از سوی دیگر با تثبیت مالکیت این اراضی، موجب کاهش اختلافات و ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود.
وی در ادامه بر تکلیف ادارات و سازمان‌های عضو و مرتبط درطرح کاداستر به همکاری با اداره ثبت اسناد جهت تسریع در صدور اسناد مالکیت تأکید نمود.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان بیان داشت: مردم استان ما مردمی زحمتکش هستند، خواهش می‌کنم که عاجزانه خدمت به مردم، جزء الگوهای کاری شما باشد.
در این جلسه با اشاره به این که روندی که در اجرای طرح کاداستر در استان شروع شده است روند رو به رشدی است، مصوب شد موانع بودجه‌ای و موانع سخت‌افزاری، نیروی انسانی، کمبود کارشناس برطرف شود و مصوبات از جهت پیگیری منابع مالی و همچنین اهتمام جدی مدیران مربوطه در جهت به کارگیری کارشناسان زبده در این خصوص، بررسی و پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1