تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۸۲۶۹
در نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد عنوان شد؛

مصوبه رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد نصفه نیمه اجرا شد / پای بانک‌ها در میان است/ تنها ۵۵ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج موفق به دریافت وام شدند /ورزشگاه ۱۵ هزار نفری با 130 ایراد افتتاح شد / ورزشگاه چارت نیرو دارد اما مجوز استخدام ندارد / ۴۰ پروژه ورزشی (عمرانی) در مدت ۲ سال به بهره برداری رسید

۰
مصوبه رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد نصفه نیمه اجرا شد / پای بانک‌ها در میان است/ تنها ۵۵ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج موفق به دریافت وام شدند /ورزشگاه ۱۵ هزار نفری با 130 ایراد افتتاح شد / ورزشگاه چارت نیرو دارد اما مجوز استخدام ندارد / ۴۰ پروژه ورزشی (عمرانی) در مدت ۲ سال به بهره برداری رسید
کبنا ؛در حالی که رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، دستورات پنجگانه آیت‌الله رئیسی درباره پرداخت وام ازدواج به متقاضیان را ابلاغ کرد که از آن جمله، صفر شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان سال جاری است، اما به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد حدود چهار هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد پشت نوبت دریافت وام هستند و وام‌شان را دریافت نکرده‌اند. چرا این دستور رئیس جمهور در استان اجرا نشده است؟ آیا مدیران بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد مقصر هستند؟ یا زوج‌های جوان رغبتی برای دریافت وام نداشتند؟ اینها سئوالاتی است که مدیران مربوطه باید به مردم پاسخ دهند. 
به گزارش کبنا نیوز، دستورات پنج‌گانه رئیس جمهور شامل؛ ۱- همه اختلالات ایجاد شده برای پرداخت وام‌های ازدواج مرتفع شود. ۲- مصوبات شورای عالی جوانان در خصوص زمان معرفی متقاضیان به شعب رعایت و بانک‌ها موظف‌اند ظرف پانزده روز ثبت‌نام‌کنندگان را به شعب ارجاع دهند. ۳- شعب بانک‌ها فراتر از دستورالعمل‌ها در احذ تضمین‌ها سخت‌گیری نکنند. ۴- صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان تابستان سال جاری باید به صفر برسد. ۵- بانک‌مرکزی موظف به پیگیری مدیران متخلف در این زمینه می‌باشد.
عین‌الله دهقان_ مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد_ روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در یاسوج، اظهار کرد: ۹ هزار متقاضی وام ازدواج در این مدت ۶ ماه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود چهار هزار و ۹۹۰ نفر وام‌شان را دریافت کرده و مابقی در صف انتظار هستند.
دهقان افزود: طبق مصوبه رئیس جمهور باید این عدد در استان به صفر می‌رسید اما اکنون بیش از چهار هزار نفر دیگر پشت نوبت‌اند و تنها ۵۵ درصد متقاضیان موفق به اخذ تسهیلات شدند.
وی ابراز کرد: خواهش داریم بانک‌ها پای کار بیایند تا این عدد به صفر برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: امروز به عنوان نخستین روز از هفته تربیت بدنی با ورزش صبحگاهی ویژه کارکنان آغاز شد البته در این هفته بیش از ۲۵۰ برنامه مختلف برگزار خواهد شد.
اهدای خون، غبار روبی کلزار شهدا، پیاده روی، حضور همه کارکنان در نمازجمعه، میز خدمت، توزیع اقلام و تجهیزات بین هفت خانه ورزش روستایی و موارد دیگر لنجام خواهد شد.
دهقان عنوان کرد: تقریباً برای هر خانه ورزش روستایی ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات شامل تنیس روی میز، تور، فوتبال دستی، دارت و غیره خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: سال کذشته ۱۳ خانه روستایی تجهیز شد و در مجموع ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در روستا‌های استان راه‌اندازی شده است.
وی گفت: روز دوشنبه و سه شنبه هفته آینده ۹ پروژه عمرانی در هفته ورزش شامل یک سالن ورزشی، هفت چمن مصنوعی افتتاح و بازگشایی استخر انقلاب یاسوج و استخر چرام انجام می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: سه مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه در استان وجود دارد که به زوج‌های جوان مشاوره ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به موفقیت‌های این اداره کل افزود: ۳۰۰ باشگاه در این مدت تمدید مجوز شده و رتبه سوم کشور را کسب کرده‌ایم. همچنین در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر و در امور جوانان هم هفت پله صعود داشتیم در صورتی که سال‌های قبل رتبه آخر بودیم.
در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۲۲۰ میلیارد تومان به حوزه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام، ۱۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج و ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز و تعمیر اختصاص یافته است.
در سفر اول رئیس جمهور مظلوم واقع شدیم و نماینده‌ای در جلسه شورای اداری نداشتیم اما در متمم سفر ۴۷ میلیارد تومان به این اداره کل اختصاص یافت که ۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته از ۱۸ هزار نفر به ۳۲ هزار نفر افزایش داشته است.
دهقان افزود: در حوزه عمران در این دو سال کار‌های خوبی انجام گرفته و به نوعی می‌توان گفت انقلاب صورت گرفته است و ۴۰ پروژه ورزشی راه‌اندازی شده است.
دهقان عنوان کرد: سرانه ورزشی استان از ۹۸ سانتی‌متر به ۱۰۴ سانتی‌متر افزایش یافته است که قابل توجه است.
وی ادامه داد: استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ میزبانی داشته است و ۲۴ قهرمان بین‌المللی و ۶۶ ورزشکار عضو تیم ملی در این مدت یک سال وجود داشته است.
وی با اشاره به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، افزود: این ورزشگاه اسفندماه سال ۹۴ با سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد ریالی بهره‌برداری شد اما این زیرساخت مهم در یک دهه گذشته تاکنون بدون استفاده ر‌ها شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسان مشخص شد این طرح به عنوان مهمترین زیرساخت ورزشی کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۰ ایراد افتتاح شده است.
وی افزود: این ورزشگاه با موضوع کمبود نیرو در بحث حفظ و نگهداری مواجه است و حدود ۱۰ نیرو (۶ نفر حراست، ۴ نفر حوزه مدیریت) نیاز است که با وجود داشتن چارت سازمانی اما مجوزی برای استخدام وجود ندارد.
هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهرماه لغات ۲ آبان ماه در سراسر کشور به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1