تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۸۲۹۸
مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

مدیرکل بحران استانداری: آنتن ماهواره در کهگیلویه و بویراحمد موجب مرگ عده‌ای شد

۱
۰
مدیرکل بحران استانداری: آنتن ماهواره در کهگیلویه و بویراحمد موجب مرگ عده‌ای شد
کبنا ؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی گفت: هواشناسی استان نسبت به وزش باد شدید و شدت بارش‌ها از‌امشب پنجشنبه در نقاط مختلف استان هشدار زرد صادر کرد که ضروی است همه دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل با بروز هرگونه خطری را از هم اینک داشته باشند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا نیکروز اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های خدماتی و اعضای ستاد مدیریت بحران باید زمینه کاهش خطر حوادث و سوانح و همچنین آمادگی و پاسخ و پیشگیری از بحران را با برنامه‌ریزی بهنگام داشته باشند اما خودمراقبتی و رعایت نکات ایمنی توسط شهرندان هم نقش اساسی در پیشگیری، کاهش آسیب‌ها و خطرات دارد.
نیکروز با اشاره به آسیب‌ها و رعایت نکردن خودمراقبتی شهروندان در سال گذشته گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در سال گذشته افرادی در زمان وزیدن باد شدید اقدام به نصب و تنظیم آنتن ماهواره کرده که دراثر ورزش باد سقوط کرد و جان خود را از دست دادند اما بدلیل حفظ آبروی خود به سازمان‌های مربوطه اطلاع‌رسانی و تقاضای امدادرسانی نشده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته حداقل ۱۰ نفر بدلیل بی‌دقتی و مراقبت نکردن در رودخانه غرق شده یا از ساختمان‌ها سقوط کردند.
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به کوهستانی استان و اقبال خوب مردم به ورزش کوهنوردی گفت: کوهنوردان هم به این هشدار‌ها توجه کنند چرا که در سال گذشته حدود هشت تیم ۱۵ نفره کوهنوردان بدلیل بی‌توجهی گرفتار شدند اگرچه با مشقت‌های فراوان برایتیم‌های امدادی جان آن‌ها نجات یافت.
نیکروز از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده در برخی از نقاط استان گفت: با اطلاع‌رسانی به سازمان‌ها و فرمانداری، همه این‌ها آمادگی لازم برای پیشگیری از خطرات را دارند.
وی تأکید کرد: با شروع بارندگی‌ها همه سازمان‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند، بنابراین مقرر شد در حوزه شهری پاکسازی و لایه روبی جدول‌ها و هرس درختان مشرف به سیم‌های برق توسط شهرداری‌ها و شرکت برق انجام شود.
مدیر کل بحران ادامه داد: لایه روبی مسیل‌ها و رودخانه‌های برون شهری را آب منطقه‌ای دنبال می‌کنند و همچنین رودخانه‌های منتهی به شهر و جلوگیری از تخیله نخاله‌های ساختمانی را سازمان‌های متولی باید به صورت مرتب رصد کنند.
نیکروز توجه به مقاوم‌سازی سازه‌های موقت را خواستار شد و گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی سازه‌های موقت را دنبال می‌کند.
وی تأکید کرد: سازه‌های موقت و داربست‌هایی که در سطح شهر نصب شدند در صورت رعایت نکردن نکایت ایمنی خطرآفرین هستند و لازم است در کنار سازمان‌ها، افراد خود نسبت به جمع‌آوری و ایمن‌سازی آن‌ها اقدام کنند.
مدیر کل بحران از آمادگی اداره راهداری گفت: اداره راهدای ملزم به آمادگی و استقرار تجهیزات و ماشین آلات خود در مکان‌های مشخص شده هستند همچنین شرکت نفت ملزم به تأمین سوخت روستاییان، عشایر و دیگر مناطق استان شد.
نیکروز با اشاره به پربار بودن سال از جهت برف و باران و کوهستانی بودن مناطق استان ابلاغ‌ها و توصیه‌ها به اداره راه و شهرسازی برای بازدید از همه پل‌ها صادر شد.
وی یادآور شد: اگرچه همه تمهیدات در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شد اما لازم است شهروندان با همکاری و رعایت نکات رعایت ما در کاهش خطرات یاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
جناب نیکروز پیروتماس قبلی تادیوارساختمانهای منازل سازمانی دادگستری درشهادت ۸یاسوج روسرمردم آوارنشده پیش ازشروع بارندگی یه فکری بحالشون کنید
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1