تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۶۹۰۹۷
خطیب جمعه شهر یاسوج:

علم در خدمت جهل و شرارت‌های انسانی قرار گرفته

۰
علم در خدمت جهل و شرارت‌های انسانی قرار گرفته
کبنا ؛
خطیب جمعه شهر یاسوج با تاکید بر اینکه علم باید در کنار عمل و در خدمت معنویت باشد، گفت: علم بدون معنویت در خدمت پول و نابود کننده انسانیت است.
به گزارش کبنا نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به اینکه امروز؛ روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار است، گفت: طلب علم بدون معنویت، خدمت به شیطان است، زیرا علم باید در خدمت دین و مخلوق خدا باشد، نه اینکه ابزاری برای حکمرانی ظالمان بر مردم گردد که این نوع علم در اسلام نکوهش شده است.
آیت الله حسینی افزود: علم آموزی در همه ادیان سفارش شده است، لکن بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر آیین دیگری به علم بها داده و انسان‌ها را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.
وی با بیان اینکه آمریکا، بزرگترین نقض‌کننده علم در خدمت صلح و توسعه است اضافه کرد: علم باید در خدمت انسان و در خدمت معنویت باشد، پیشرفت صنعت به جای اینکه انسان را به خدا نزدیک کند، او را از خدا دور می‌کند.
آیت الله حسینی گفت: امروز این کشتار فجیع که در غزه اتفاق می‌افتد دلیلش پیشرفت علم و دانش است، امروز بایدن و نتانیاهو با موشک‌های یک تنی گلوی کودکان غزه را نشانه می‌گیرند.
امام جمعه یاسوج افزود: علم باید در خدمت صلح و عدالت و اخلاق باشد، اما میبینیم که در خدمت جهل و شرارت‌های انسانی قرار گرفته؛ امروز با اصابت یک موشک هزاران انسان کشته می‌شوند.
وی اضافه کرد: ۵ هزار کودک بیگناه فلسطینی زیر رگبار موشک‌های آمریکا و اسرائیل در خون می‌غلتند و علت این بود که علم را درست تعریف نکردیم.
آیت الله حسینی بیان کرد: ۷۵ میلیون انسان در جنگ جهانی دوم کشته شدند و علت این بود که علم را در خدمت صلح قرار ندادند.
وی با اشاره به هفته کتابخوانی و تاکید بر اینکه باید اهل مطالعه باشیم زیرا کتاب آگاهی و دانایی می‌آورد ، اضافه کرد: تاریخ بخوانیم تاریخ جنایت‌های آمریکا را بخوانیم اگر تاریخ و گدشته را ندانید و اهل مطالعه نباشیم تن به ظلم و ستم می‌دهیم و خنثی می‌شویم و گاهی به اشتباه از استعمار و استکبار حمایت می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
1