تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۶۹۶۷۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اختصاص هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی نفت به بهمئی

۰
اختصاص هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی نفت به بهمئی
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی نفت و برای عمرانی و آبادانی شهرستان بهمئی به این استان ابلاغ شد.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده با بیان اینکه ۵۶ حلقه چاه نفت فعال در شهرستان بهمئی وجود دارد، افزود: روزانه ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این چاه‌ها استخراج می‌شود.
وی افزود: البته رئیس جمهور در سفر دوم خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و در پی آن سفر به این شهرستان بر توسعه و خروج از محرومیت آن تاکید داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی مردم بهمئی از سد کوثر در دستور کار است البته مشکلی با شهرستان همجوار (بهبهان) برای انتقال لوله‌های آب وجود داشت که موضوع را با رئیس جمهور مطرح شد.
وی ادامه داد: طرح جامع توسعه این شهرستان در حوزه‌های زیرساخت و سرمایه‌گذاری، در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر رفع محرومیت از شهرستان بهمئی آماده و به زودی ارائه می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ایجاد زنجیره ارزش مرغ با ظرفیت یک میلیون قطعه از پروژه‌های بزرگ حوزه اقتصادی استان است که با احداث آن برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان بهمئی شغل ایجاد می‌شود.
احمدزاده ابراز کرد: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی بهمئی در سفر دولت به این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هرگونه کمبود امکانات مورد نیاز این بیمارستان فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: به هلدینگ خلیج فارس پیشنهاد داده شده است که برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی بهمئی گام‌های اساسی برداشته شود و این مهم در دست پیگیری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید میزان آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی بهمئی از سد مارون و رودخانه‌های بالادست برآورد شود.
احمدزاده تاکید کرد: دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه بهمئی در برنامه کار مدیران است و برآورد می‌شود که برای توسعه این شهرستان چه میزان اعتبار نیاز است تا در جلسه‌ای با رئیس جمهور میزان نیازمندی این شهرستان مطرح شود.
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1