تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۴۶۹۷۴۳
کبنا گزارش می‌دهد

حرکت لاکپشتی کهگیلویه و بویراحمد و سرعت 120 کیلومتر در ساعت سایر استان‌ها / 80 درصد از اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به دلیل مشکلات مالی رفته‌اند

۰
حرکت لاکپشتی کهگیلویه و بویراحمد و سرعت 120 کیلومتر در ساعت سایر استان‌ها / 80 درصد از اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به دلیل مشکلات مالی رفته‌اند
کبنا ؛در جلسه مشترک حوزه و دانشگاه که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد روسای حوزه‌های علمیه به نکاتی پیرامون وضعیت حوزه‌های علمیه در سطح استان پرداختند.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( 6 آذرماه 1402) جلسه دانشگاه و حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور آیت‌الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و حجت‌الاسلام و المسلمین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در ابتدای این جلسه تعدادی از حاضرین نکاتی را مطرح کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی، رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه‌های استان از کمترین امکانات برخوردار هستند، گفت: برای تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه تلاش‌های انجام گرفت. این در خالی است که امکانات حوزه‌‌ها با دانشگاه‌ها قابل مقایسه نیست، با این وجود برای اینکه گام‌های بهتری در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه برداشته شود، جلسات مشترکی برگزار شد. همچنین همکاری‌های فرهنگی بین دانشگاه و حوزه برقرار شد که نوید این را می‌دهد که اگر زیرساخت‌های حوزه‌ای تقویت شود، می‌توانیم گام‌های بهتری برداریم.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با همه کمبودها با استان‌هایی که در اتوبان‌هایشان با سرعت 120 کیلومتر در ساعت می‌روند، ما باید لاکپشتی رقابت کنیم.
پناهی با بیان اینکه حوزه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باید خودشان را اداره کنند، گفت: در سال‌های اخیر صرفاً مقدار کمی بودجه عمرانی داشتیم.
وی افزود: تبلیغ به حوزه‌های علمیه واگذار شده که معاون تبلیغات ما حدود 700 مبلغ زیرنظر خودش دارد که بدون هیچ گونه امکانات و بودجه باید بر کار آنها نظارت داشته باشد.
رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بین دستگاه‌های فرهنگی هماهنگی‌های خوبی وجود دارد اما ناهماهنگی به لحاظ بودجه‌ای است. با این وجود ما نمی‌خواهیم زیر بار مسئولیت‌های که بر دوش ما گذاشته شده است، شانه خالی کنیم و باید تلاش خودمان را داشته باشیم، اما «خرما بر نخیل و دست ما کوتاه».
حجت‌الاسلام ابراهیم افتخاری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه داد و گفت: 80 درصد از اساتید ما به دلیل مشکلات مالی از حوزه رفته‌اند، سال 98 حقوق اساتید ما 800 هزار تومان بود و بعد از کلی رایزنی، تلاش دولت و مجلس انقلابی حقوق آنها به سه میلیون و 700 هزار تومان رسید.
وی افزود: حقوق معاونین هم ناچیز است و هیئت علمی و استاد رسمی نداریم.
وی تاکید کرد: بیش از هزار طلبه را با دو میلیارد تومان اداره کردیم و این در حالی است که دانشگاه یاسوج با 5 هزار دانشجو سال گذشته 360 میلیارد تومان اعتبار داشت. فاصله خیلی زیاد است. البته دانشگاه یاسوج هم اعتباراتش کم است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1