تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۶۹۷۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

سرنوشت روشنفکر در ایستگاه اسفند 1402 + فیلم

۱۱۱
۱
سرنوشت روشنفکر در ایستگاه اسفند 1402 + فیلم
کبنا ؛
اسفند 1402 یکی از مهم‌ترین وزن‌کشی‌های سیاسی و گفتمانی در تاریخ سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد است. رقابتی که پارامترهای مختلفی در آن مؤثر است. از جمله این پارامترها در وهله اول می‌توان به آرای طوایف و اقوام اشاره کرد که در این سال‌ها ایجاد شد و این فرصتی مناسب برای افزایش مشارکت حداکثری است و باید در ابتدا آن را به فال نیک گرفت. از طرفی دیگری با تعدد نامزد‌ها و عدم ائتلاف سیاسی احزاب سیاسی آرای متکثری ایجاد می‌شود.
طبیعتاً هر تغییری در آرایش جریانات سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون می‌تواند انتخابات این حوزه را، که امسال از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار است، به دو مرحله‌ای شدن انتخابات بکشاند. و نتیجه بازی سیاسی را به صورت دیگری شکل دهد؛ اما این تنها مسأله‌ای نیست که بر انتخابات اسفند 1402 اثر بگذارد.
روشنفکریسم؛ پدیده‌ مهم سیاسی تاریخ انتخابات شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون است که بدون ائتلاف سیاسی آرای متکثری برای او شکل گرفت ولی اکنون این مسیر با فراز و فرودهای زیادی روبرو است. مهدی روشنفکر تا چه حد توانسته آرای متکثر سال 98 را حفظ کند و یا ارتقاء دهد، باید به انتظار روزهای آینده و اسفند داغ 1402 نشست.
روزی که روشنفکر بر خلاف انتظار‌ها بر تخت قدرت نشست و جزء کلیددارهای بهارستان شد. تا امروز دلایل فراوانی در مورد چرایی روی کارآمدن روشنفکر مطرح شده است؛ اما بدون شک می‌شود از چند دلیل عمده در چرایی قدرت گرفتن جریان ندای وحدت و پیروزی روشنفکر سخن گفت که هوادارانش او را «حاج مهدی» خطاب می‌کنند. اولین دلیل پیروزی روشنفکر در آن دوران به اختلاف و انشقاق بین جریان‌های سیاسی اصولگرا ربط دارد. اصولگرایان در آن زمان از یک کاندیدای واحد برخوردار نبود و مسیر انتخاب گزینه نهایی جریان اصولگرایی در انتخابات 98 مورد قبول همه نبود و این اختلاف و ساز ناکوک اصولگرایان آنها را به ورطه شکست کشاند. دومین دلیل؛ اصلاح طلبان به وحدت بیشتری رسیده بودند و «محمد بهرامی» تنها گزینه آنها بود، هر چند تعدادی از اصلاح طلبان در آن موقع با روشنفکر پیمان بسته بودند و بعضی از اصلاح طلبان در ستاد انتخاباتی «غلام‌محمد زارعی» حضور فعالی داشتند. اما اختلاف اصولگرایان کار را برای مهدی روشنفکر آسان‌تر کرد. سخنرانی «ستار هدایت‌خواه» برای منتظریان هم کارساز نبود. با این وجود منتظریان در اولین راند نتیجه خوبی به‌دست آورد. تاجایی که امروز او و هوادارانش امید زیادی برای پیروزی دارند. 
سومین دلیل را باید در کنار دومین دلیل گذاشت، اصلاح‌طلبان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که بعد از عبور از سید باقر موسوی‌جهان‌آباد به انسجام و وحدت نرسیدند. به همین خاطر سبد آرای اصلاح‌طلبان بین «مهدی روشنفکر»، «غلام‌محمد زارعی» و «محمد بهرامی» تقسیم شد و این وضعیت موجب شد تا شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد نتواند نقش پدرخواندگی خود در جریان اصلاحات را به‌خوبی ایفا کند. 
«زارعی»، «بهرامی» و «منتظریان» در رقابت اسفند 98 مجموعاً حدود 100 هزار رأی کسب کردند. اگر در این دوره ائتلافی شکل بگیرد که زمزمه‌هایی هم شنیده شده است، به‌نظر کار برای مهدی روشنفکر سخت‌تر شود. این در حالی است که «روشنفکر» با چالش‌های مهم همانند؛ علی خرامین، نستهن مقدم، علی آراوند و سبحانی‌ و دیگر کاندیداها روبرو است.
چهارمین دلیل این بود که مهدی روشنفکر توانست از شرایط سیاسی آن روز شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بهترین استفاده را ببرد. او دست روی نقاطی گذاشت که پاشنه آشیل «زارعی» و طیف اصولگرایان بود. او توانست با تبدیل زارعی، منتظریان و اصولگریان به الیگارشی قدرت و ثروت و عنوان «مظلومیت» برای خود، رأی قاطبه مردم را کسب کند.
بخش دیگری از روی کارآمدن ندای وحدت را در مباحث جامعه‌شناسانه باید جست‌وجو کرد. البته اگر به‌جای منتظریان، ستار هدایت‌خواه نامزد می‌شد، شرایط آن‌چنان که روشنفکر به دنبال آن بود، محقق نمی‌شد. روشنفکر دست روی مسائل قومی و احساسات مردم منطقه زادگاه خود گذاشت، از طرفی  بخشی زیادی از مردم بویراحمد از سیاست‌‌های نمایندگان آن دوره‌ها آسیب دیده بودند و تا جایی که نخبگان منطقه بویراحمد سفلی این تصور را می‌کردند و بیان می‌کردند که به حاشیه رفته‌اند و با آوردن روشنفکر به دنبال قرار گرفتن بر اریکه قدرت بودند تا فرصت‌های از دست رفته را برای خود احیاء کنند. در این شرایط، روشنفکر به خوبی توانست با سوار شدن روی فضای ذهنی جامعه و تبلیغات حول این فضا، دوقطبی [بویراحمد علیا و سفلی] خوبی را ایجاد و آرای طبقات ضعیف اجتماعی را جذب کند. در نتیجه گفتمان شعاری و عدالت‌محور روشنفکر به خوبی در فضای الیگارشی صاحبان قدرت آن دوران جواب داد و او را در انتخابات پیروز کرد. تصور می‌شد که سال‌ها جریان ندای وحدت به نماد حق‌طلبی و دفاع از مظلومیت در اتمسفر سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون تبدیل شود. اما پالس‌های دریافتی شرایط را به‌گونه دیگری نشان می‌دهد که باید سر فرصت درباره آن صحبت کرد. شکی در این مسأله وجود ندارد که عواملی همچون فقر، تبعیض و تخلفات اداری، استخدام‌های فله‌ای از جمله عناصر مؤثر در آرای متکثر روشنفکر بود و خیلی‌ها حول روشنفکر جمع شدند و توانست عرصه سیاسی را از آن خود کند و بر رقبای قدرتمند اصولگرایش پیروز شود. اما برخی از این مسائل الان تا حدودی دامن‌گیر جریان روشنفکر شده است.  
بررسی عملکرد مهدی روشنفکر را باید سرجای خودش مورد بررسی قرار داد که آیا توانست موجب بهبود شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی و آبادانی منطقه شود یا خیر؟
تیم رسانه‌ای روشنفکر این روزها کلیپ‌های دیدار او را با گروه‌های مختلف مردم در فضای مجازی منتشر می‌کند و این کار به صورت مدام انجام می‌گیرد. کبنا نیوز بدون جانبداری و صرفاً در راستای اطلاع مردم و ایجاد شور و مشارکت حداکثری و در تحقق چهار راهبرد مدنظر رهبر فرزانه انقلاب اقدام به انتشار این فیلم‌ها می‌کند و محتوای تصاویر و فیلم‌ها را نه تایید می‌کند و نه رد.
    
دیدار با جمعی از سادات امامزاده (ع)
  
در جمع تعدادی از مردم شهرستان مارگون
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مجلس فعلی نتوانست واتساب را وصل کند اینستاگرام را بستند جرم سنگینی است ونباید تکرار شود
مارگون
Iran, Islamic Republic of
به جان خودت پاتو داخل مجلس نمیزاری
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این اسفندماه 1402 برای اقای نماینده دیگه بهار بعدی 1399 را در پی ندارد در دور دوم شرایطش خیلی سخته مردم بویراحمد خیلی فهیم هستند و داناتریرنند .................................
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کل کسانیکه به تو رای می دهند در کل شهرستان همین ها هستند که جمشون کردی من 200000 رای برات پیش بینی کردم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کل کسانیکه به تو رای می دهند در کل شهرستان همین ها هستند که جمشون کردی من 200000 رای برات پیش بینی کردم
دنا
United States
از تکام مردم بویراحمد و دنا خواهش دارم انتخاب درست رو انجام بدن .
شخص طبلی تو خالیست که ادا درمیاره

فقط یک مورد برا زیر ساخت این شهر چه کاری انجام داد که همه مردم سهیم باشن .
اون افرادی هم الان دورش هستن همونایی هستن که به نون و نوا رسیدن تعداد زیادی نیستن درواقع متشخص نیستن
لوداب
Iran, Islamic Republic of
تنها خدمت روشنفکر اختلاف بین سفلی و اولیا و رواج قوم گرایی بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
انشالله با این شرایط ک داریم جلو میریم دکتر روشنفکر اولین نماینده در بویراحمد می باشد که در دور دوم بیشتر از دور قبل رای خواهد آورد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر پایگاه قوی در بویراحمد به خصوص سفلی دارد و در این مدت هم در بخشی از مناطق بویراحمد علیا برای خودش پایگاه رأی نسبتا قویی را به دست آورده و عبور از روشنفکر خیلی سخت به نظر می‌رسد.
برنامه‌ریزان روشنفکر مرتب به روشنفکر داده و اطلاعات می‌رسانند و اجازه نمی‌دهند که دست روشنفکر در این رقابت خالی بماند. او قادر است که دوباره فضای سیاسی بویراحمد را به سمت خود بکشاند
واویلا
Iran, Islamic Republic of
واویلا به برنامه ریزان روشنفکر!!
چه می کنند این برنامه ریزان روشنفکر.....
Iran, Islamic Republic of
خوش خیالی. حداکثر ۳۴ هزار رای شاید بیاره
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر سیاست مداری پیچیده بر مبنای محرومیت و برخاسته از دل مردم هست
کارایی ایشان چشم اندازی طولانی دارد
معلومه که داری میسوزی اگر انکار کنی خدمات را
Iran, Islamic Republic of
با این سیل جمعیتی که به حمایت از روشنفکر راه افتاده تکلیف انتخابات مشخص است و این دوره بیش از یکصد هزار رای دارد
Iran, Islamic Republic of
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
حامی_روشنفکر_هستم
Iran, Islamic Republic of
رای ما فقط مهدی روشنفکر میباشد زیرا نهایت همکاری و تلاش را برای حوزه های ما داشته و ما تا قطره آخر خونمان از ایشان دفاع خواهیم کرد
یا مهدی✌✌✌
Iran, Islamic Republic of
بابا روشنفكر در يه بزنگاهي از راي طايفه تامرادي نهايت بهره را برد ويه دوره نماينده بويراحمد شد در صورتي كه خدايي اصلا حقش نبود
اولا ايشون بچه كهگيلويه بود
دوم الآن اصلا ادم اين كار نبود ونسيت نه سواد سياسي دارد نه حرف زدن بلده نه تخصص خاصي دارد نه سابقه انچنان سياسي دارد وغيره
بايد شكر گذار رد صلاحيتهاي شوراي نگهبان و طايفه تامرادي بود
شما هم روشنفكر و انچنان بزرگ نكنيد پيش خودش فكر ميكنه كاره اي هست !!!!!
Iran, Islamic Republic of
دقیق ترین تحلیل با این تفاوت که رویش‌های اقای روشنفکر از ریزش های وی چندین برابر است افرادی که از اقای روشنفکر جدا شدند جمعی نیست همه تک رای هستند ولی گرایش ها بسوی بصورت گروهی حتی طایفه ای میباشد
Iran, Islamic Republic of
این همه کامنت پشت سر هم میذاری اونم با ادبیات تابلو خسته نشی
Iran, Islamic Republic of
بزرگان ایل تامرادی یکی یکی دارن جمع میشن و اتحاد درست میشه
Iran, Islamic Republic of
بر همگان آشکار که روشنفکر این دور هم با اختلاف برنده میشه
Iran, Islamic Republic of
دلیلی بسیار مهم برای گرایش دوباره مردم به مهدی روشنفکر را می‌توان ضعف رقبا در ایجاد موج انتخاباتی و جذب مردم دانست، مخصوصاً در شرایطی که چند ماه پیش نارضایتی از مهدی روشنفکر بود انتطار می‌رفت افراد ناراضی از مهدی روشنفکر به سمت رقبا متمایل شوند ولی خوش شانسی روشنفکر و ضعف رقبا در این مورد باعث شد که خیلی از افراد رنجیده از وی در این مدت سکوت را بر پیوستن به رقبای او ترجیح دهند.
Iran, Islamic Republic of
هرچه بریم جلوتر شرایط به نفع روشنفکر داره پیش میره
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام درود فراوان
درود بر سردار ندای وحدت
درو د بر بنیانگذار بویراحمد واحد
درو بر مرد خستگی ناپذیر
درود بر نماینده مردمی خستگی ناپذیر
خدا قوت پهلون خدا قوت قهرمان
.
Iran, Islamic Republic of
دستات تاول نزد احیانا؟
Iran, Islamic Republic of
تمومه تمومه
حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
باز هم روشنفکر خشه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر باتوجه به مطالبات سنگین شخصی کارنامه قابل قبولی 
Iran, Islamic Republic of
فقدان حضور نخبگان سیاسی و علمی دلسوز در اتاق فکر رقبای ندای وحدت و خودخواهی برخی اعضای اتاق‌فکر این جریانات، عامل اصلی شکست این جریانات مقابل روشنفکر بوده و خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
اتحاد داره دوباره شکل میگیره

اتحاد نخبگان علمی و سیاسی ندای وحدت و پیوستن نخبگانی از دیگر جریانات به ندای وحدت، برای حرکتی شتابدار به سمت هدف بزرگ
Iran, Islamic Republic of
نخبه های دانشگاه نرفته یا تاریخ خوانده و یا
سلام
Iran, Islamic Republic of
چه فایده ای دارد نمیتواندکلمات را تلفظ کند
عمادی
Romania
این کت و شلوار را ^
Iran, Islamic Republic of
عدم حمایت هدایتخواه از منتظریان
جدا شدن خلقی پور
جدا شدن افرادی مثل پیشوا
افرادی مثل حاج دانشی

عدم اتحاد همه جانبه جریان اصولگرا از منتظریان باعث میشه ک این دور منتظریان کمتر از دور قبل رای داشته باشه

بهرامی هم تابستون خوب شروع کرد ولی کم آورد

الان دوباره موج سمت روشنفکر هست و احتمالا خودش برندا انتخابات هست
ناشناس
United States
سی یه بنکو خاصی مثل ح و ی خوب بود تا دیروز به زور یه مدیر مدرسه ای هم بهشون نمی دادند الان شدن دکتر فلانی دکتر بهمانی
لیسانس ادبیات آزاد با معدل ۱۲
دنا
Iran, Islamic Republic of
ایشان چن هزار رای در حوزه سفلی خود خوانده ، داره که برداشته و بدنبال خودش این مراسم و اون مراسم میچرخونه .
بقیه ایلات و طوایف ( تیرتاجی ، آقایی ، قاید گیوی ، عبدالهی ، جلیلی ، گودرزی ، گودسرابی ، کاکانی ، سیسختی ، کریکی ، چیتابی ، صالحانی ، ده برافتابی ، دشتروم ، سپیدار ، تنگسرخ ، سرابتاوه ، موردراز ، مهریانی ، گوشه و ساقاسمی ، سروکی ، کنجگانی مختاری ، دلی اولاد علی مومنی ، کنجه ای ها ، کره ، گورگنجو ، بن زرد ، سادات محمودی ، زیلایی ها ، سیلوکلوارها میمند بادلانی ها ، تهلایی ها نقاره خانه ، دروهان ، مشایخ ، ، تل خسرو ، خلف اباد ، علی اباد ، نره گاه ، نجف اباد ، وزگ .....) چند رای دارد ؟؟ ایشان با نامگداری و تقسیم بندی " سفلی ، علیا و عملکرد انحصارگرایان و فامیل بازی های افراطی نه تنها تعصبات و خشم بقیه ملتها ی بویراحمد بزرگ را در مقابل خود برانگیخته بلکه مردم فهیم همان محدوده جغرافیایی خود خوانده تحت عنوان سفلی را هم به طغیان در مقابل عملکردش واداشته است که همانند آتش زیر خاکستر فوران خواهد کرد.... وعده ما اسفند ماه
چند رای دارد ،
Iran, Islamic Republic of
میبینیم و تحلیل آبکی تو را هم بخاطر داریم
امینی
Iran, Islamic Republic of
هر کی در صحنه باشد بحال روشنفکر فرقی ندارد با اقتدار و با صلابت برنده انتخابات است روشنفکر به اندازه همه نمایندگان کشور عملکرد داشت بی انصافی است که حقیقتها گفته نشود و دلیل محبوبیت روشنفکر عملکرد قابل دفاع و شجاعت و راستگویی اوست.
Iran, Islamic Republic of
بخشی از متن خبر :

"«زارعی»، «بهرامی» و «منتظریان» در رقابت اسفند 98 مجموعاً حدود 100 هزار رأی کسب کردند. اگر در این دوره ائتلافی شکل بگیرد که زمزمه‌هایی هم شنیده شده است، به‌نظر کار برای مهدی روشنفکر سخت‌تر شود. این در حالی است که «روشنفکر» با چالش‌های مهم همانند؛ علی خرامین، نستهن مقدم، علی آراوند و سبحانی‌ و دیگر کاندیداها روبرو است."


پی نوشت:
این نوع نگرش ، گسترش نگاه قطبی و منطقه گرایی است!
سه نفر از یک منطقه با هم قصد ائتلاف دارند ، سه نفری که دو نفرشان دائماً ضد منطقه گرایی نقد و نظر می دادند و الان دنبال یک ائتلاف تمام عیار منطقه گرایی هستند !!!!؟

مردم خودتان قضاوت کنید ...........
ایل من
Iran, Islamic Republic of
شرم آور
کو اشتغال
کو اشتغال
تحلیل گر
Iran, Islamic Republic of
سلام چه دلمان بخواهد چه نخواهد این بار موحد و روشنفکر و جعفری(تاج گردون) به بهارستان می روند اصلا شک نکنید کار تمام است. نشانه رفتن روشنفکر به مجلس صدا و سیمای استان و ستاد نماز جمعه یاسوج و استانداری و ... است موحد هم افتتاح جاده پاتاوه -دهدشت و آب از سد کوثر به بهمئی که به زودی انجام می گیرد و استانداری و حضور پررنگ مردم در دفتر ایشان در تهران که تا نیمه های شب ادامه دارد که هر کدامشان یک ستاد در شهرشان است و ... جعفری هم چون بقیه کاندیداها از شرق گچساران است و تنها جعفری کاندیدای غرب گچساران است. بنابراین نتیجه انتخابات مجلس کاملا مشخص است. درود درود
سعید
United Arab Emirates
درود بربویراحمد واحد
درود بر سردار ندای وحدت
درود بر حاج مهدی روشنفکر

درود بر مرد سیاست
نعلم
Romania
کاش مردم آگاهانه و خردمندانه دست به انتخاب بزنند.انتخاب روشنفکر بزرگترین اشتباه تاریخی بویراحمد.
صلیب سبز
United States
نباید چشم و گوش و زبان خود را بر عملکرد قابل تحسین دکتر روشنفکر در حوزه
سدسازی ( سد تنگ سرخ و سقاوه)که باعث رفع مشکلات اب اشامیدنی و کشاورزی مناطق مختلف میشود
راه سازی (کمربندی یاسوج.،مسیر یاسوج به سی سخت.،مسیریاسوج به گچساران .،مسیر یاسوج به اصفهان .،و ساخت ده ها پل بزرگ مثل مهریان و تنگ سریز و بنسنجان و مختار) که باعث توسعه و کمتر شدن تصادفات
و رونق گردشگری و اشتغال میشود
شروع به ساخت بزرگترین پل قوسی کشور معروف به پل کلو
.در حوزه اشتغال پروژه میدان گازی مختار
احیای کارخانه قند
احیای کارخانه شهدناب و چند طرح دیگر
دونماینده شدن شهرستان بویراحمد دوره بعد مجلس
و ده ها طرح کوچک و بزرگ دیگر
ببندیم .قطعا مردم قدردان تلاشهای او هستند
Iran, Islamic Republic of
محرومیت حق مردم ما هست در کدوم شهر از این کشور این همه تبلیغات هست.دقیقا بعداز اسفند 1402کدوم یک از این کاندید های محترم جواب مردم میدهند.طرفداران کاندیدها همه به فکر منافع شخصی هستند واصلا منافع استانی وکشوری را در نظر نمی گیرند.در کدوم شهر از این کشور نماینده تصمیم می گیره در مورد پاکبان شهرداری.وا مصیبتا که هر چه بر سرمون بیاد حقمونه.بابا به جای این کارها دوتا کتاب بخونید .این پذیرایی ها را صرف آدم های فقیر که بچه ها توانمند دارند بکنید.خدا به مقام که دوستی داری میرسونت.فقط بگو خدا.
تاریخ شفاهی
Iran, Islamic Republic of
پایگاه رای روشنفکر نخست جغرافیایی سپس منطقه‌ای بود
روشنفکر شعار ندای وحدت را سر داد اما عملاً تجربه این سه سال و اندی نشان داد فقط انشقاق و به هم ریختگی و تفرقه و بویراحمد بالا و پایین را خلق کرده است
خیلی‌ها کارهای روشنفکر را می‌گویند زیرکی �ا در بسیاری از جاها من می‌گویم عدم صداقت و روراستی با مردم
به هر حال حضور روشنفکر به عنوان نماینده بویراحمد و دنا و مارگون متاسفانه هیچ دستاوردی نداشت و در بسیاری از جاها عقب رفت و تفرقه و عدم رشد را شاهد هستیم

کاش روشنفکر این مرحله ثبت نام نمی‌کرد
علاالدین
Iran, Islamic Republic of
عملکرد گروه روشنفکر در ادارات بسیار جای پرسش و سوال دارد
بیش از حد منطقه‌ای و قومیتی عمل می‌کنند و باعث نوعی کینه و نفرت شده‌اند
قرار بود ندای وحدت باشند نه چیز دیگری.....
نیما شاه وبسی
Iran, Islamic Republic of
این دوره رای را محمد بهرامی خواهد برد من یم مهم نیست چه کسی پیروز می‌شود اما آدم علم و دانش دارد و می‌بیند روشنفکر بر اساس جبر جغرافیا و قومیت
منتظریان هم در جبهه پایداری و افراطیونی ریشه دارد که عامل وضع موجود هستند
بهرامی بهتر عمل کرده و پیروز می‌شود
دانشگاه همدان
Iran, Islamic Republic of
من دوره اقتصاد درس می‌خوانم صحبت‌ها و کلیپ‌های همه کاندیداهای بویراحمد و دنا و مارگون را دیدم
بین همه آنها دکتر محمد بهرامی بهتر صحبت کرده و مسلط‌تر به امور روزمره است
Iran, Islamic Republic of
اگر درسخون بیی نیرفتی همدان
کامران مولایی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی آدمی با اخلاق با منش و به دور از حاشیه است و نشان داده جغرافیا تنگ نظری در او ایجاد نمی‌کند
بهرامی می‌تواند یک بار دیگر همچون سید باقر موسوی بویراحمد را زنده کند
پایگاه اطلاع رسانی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی پیشرفت بسیار چشمگیری دارد او با اخلاق و متانتی که دارد همگان را به سمت خود جلب می‌کند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۸ سال گروه هدایتخواه آمدند و سیاست تندگرایی را راه انداختند و خیلی از بچه‌های بویراحمد را نابود کردند

در چهار سال اخیر هم گروه روشنفکر با یک دیدگاه جغرافیایی و قومیتی کارهای بسیار بدی کردند و مردم را ناامید کردند و خیلی دیگر از فرزندان بویراحمد و دنا را خانه نشین کرده‌اند
ما نگاهی معتدل ملایم فهیم با متانت و آگاه و تحصیل کرده می‌خواهیم
بدون شک این فاکتورها در وجود دکتر محمد بهرامی استاد دانشگاه و مدیر موفق اجرایی است
مرادی
Iran, Islamic Republic of
در استخدام های شهرداری معتدل و ملایم را دیدیم همش از یه طایفه
محسن
Iran, Islamic Republic of
قطعا پیروز انتخابات خودشه. درسته رایش ریزش کرده ولی همچنان پایگاه رای قوی داره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی ۸۰ هزار
بهرامی ۴۰ هزار
منتظری ۳۳ هزار
زارعی ۲۵ هزار
مقدم ۳ هزار
خرامین ۱۵۰۰ تا
اراوند ۶۰۰ تا
سبحانی ۱۰۰
همشهری آنلاین
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
وقتی موج عظیم را می بینید و خودتان هم قبول دارید که حاج مهدی حرف اول را می زند، خودتان را خراب نکنید تا فردا برای یه کاری روتو باشد . فردا این عکس ها گواهی می دهند .
لشکر ۸۰ هزاری نفری طرفداران حاج مهدی همه را شگفت‌زده می کند.
خشه خشه په خوش چشه
پارس
Iran, Islamic Republic of
مثل تبلیغ باز هم دنا شک نکنید که دکتر روشنفکر باز هم خودش قبوله
فرشید
Iran, Islamic Republic of
انشالله به امیدخدا پایان راه افرادی که مستحق چنین جایکاههای نیستن ...
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
در خاطرم ندارم در طول تاریخ ۴۳ سال اخیر،،، سیاستمداران یاسوج مراسم عزای مردم را اهنگ شاد بار گذاری کنند

سه کلیپ مراسم فاتحه خوانی از منتظریان بهرامی روشنفکر مشاهده کردم که اهنگ داشتند زد به سرم از یاسوج مهاجرت کنم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر پیروز انتخابات است اما در انتخابات بعدی آبرویش خواهد رفت و در طول زندگی خیلی باید زجر و بدبختی بکشد

همه ماها که چند دهه در سیاست هستیم فریب خوردیم
Iran, Islamic Republic of
انتخابات بویراحمد نابود است

همه افراد واقعا ضعیفن
روشنگری
Iran, Islamic Republic of
تنها دستاورد روشنفکر شناخت غول‌های پوشالی سیاست در بویراحمد بود

باور بفرمایید زمانی ارزو داشتم با فلان شخص سیاسی رفیقم باشم

اما حالا که ازش شناخت دارم حاضر نیستم حتی در کوچه جواب سلامش بدهم
باربدا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با تریلی از ضعف ها و تهمت‌ها پیروز انتخابات است

بهرامی ابروی اصلاحات برده با سکوت و انفعالش

منتظریان محبوبیت مردمی ندارد و اصول گرا شاخص براپ پیرووزی ی منتظریان کار نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ایندفعه پر پر حداکثر ۳۷ هزار رای داره.
نظرسنجیهای مکرر اینو میگه. ریزش هم‌داره
Iran, Islamic Republic of
این لشکر کشی ها در منطقه زادگاه خودش با آدمهای تکراری انجام میشه بیفایده است. تعدادی از این افراد مخالفش هستن
بلوط
Iran, Islamic Republic of
خدا نییه و ایما که یو نمایندمونه !!! " برق میفروشنه !!!
Iran, Islamic Republic of
انالله لا یغیر بما قوم حتی لا یغیر بالانفسهم
Iran, Islamic Republic of
این دوره هم خشه
چون مرکز از حاجی خواسته بودن که تهران کاندیدا بشه ولی خودش به خاطر مردم بویراحمد قبول نکرد وبشون گفت باید برم یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
مردم تورا به قران قطار این را در اسفند متوقف کنین که بذر کین و دشمنی و سر خوردگی را در جای جای نه تنها بویراحمد بلکه در استان کاشته اند.
چرا که
افرادی به شدت بد برخورد
خود رای
بی ملاحظه
بی سیاست
بدون قدرت انتخابی و فقط بر اصل رو کم کنی
بدون علم
متوقع با توقع های نجومی خالی از عمل
ایشان را احاطه نموده
تورا به خدا زوال خود را رقم نزنید.
کبنا ثبت بفرما
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
التماس نکن همچی دون مردک هر کسی باشه بهتر از فوق دیپلم عربی که استاندار بوده بهتر از لیسانس آراد فلان مدیرکله شما دارید تعصبات را به انتخابات بر می گردونید
Iran, Islamic Republic of
ما تعصبات را بر میگردانیم یا شما و حاجی مش مندلیتان ک مراسم فاتحه مردم را با میدان رزم و رو کم کنی اشتباه میگیرد
اگر ما دیدیم کاندیدا های این دوره هیچ کدام به درد اداره خانه خودشان هم نمیخورند این در صورتیس که حاجی مش مندلی شما حتی به درد اداره گروهی از سلول ها هم نمیخورد بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنین ن فاجعه را
Iran, Islamic Republic of
به او خدایی ایپرستید بیشتر افراد حاضر در جلسه سادات افرادی هستن که به احترام صاحبخونه اومنه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر برای همیشه تمام شد
Iran, Islamic Republic of
ملت نون ندارن
شما هی تحلیل ابدوغ خیاری بده بیرون
Iran, Islamic Republic of
نابود کرد یاسوج را
Russian Federation
یک درصد هم شک نکنید برای همیشه وداع با سیاست وسلام به پایان راه
Russian Federation
دنبال رزرو کردن مدرسه ای در رِوِن یا کیمه و کول ارزن باشه
اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
خدا بدونسمی بهرامی چه داخل ذهنش ایگذره

یک کلمه درست حسابی نگفته
مروارید
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم تعصب کورکورانه نداشتند و آگاه بودند منتظریان مقدم روشنفکر و بهرامی پنج هزار رای نداشتند
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد برای نابودی خودش یکپارچه شده
هاشم
Iran, Islamic Republic of
سر فلکه جهاد فاتحه خوانی کار مفید روشنفکر
زنگوا
Iran, Islamic Republic of
روشنف‌کر ده ساله ایخا بگوش و نیگوش

مردم بویراحمد گیر کیا افتادن
زیگورات
Iran, Islamic Republic of
خطرناکترین افراد اصول گرایی امروز کنار خود روشنفکر هستند
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی بنده خجالت میکشم بگم ایشون نمایند ام هستند چون اصلا بلد نیستند سخنرانی معمولی کنند
مرادی
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست به بویراحمد عزت برگشت
Iran, Islamic Republic of
خجالت میکشم نماینده من این باشه. هیچی از مسایل نمیدونه. نمیدونم یه عده که دنبالش اینور و اونور میرن از قضاوت آیندگان و فرزندانشون نمیترسن؟
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده تاریخ بویراحمد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت رررا ای مردم تو را خوب شنافتن
حقگو
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت بویراحمد با ای نماینده
دانلود
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر سخنرانی را هم بلد نیست
چه رسد به اینکه نماینده مجلس باشد.....!!!!
Iran, Islamic Republic of
بلد باشد یا نباشد فعلا نماینده مجلس
Romania
ای خدا چه اشتباهی کردم رای وت دام
Iran, Islamic Republic of
اگر بیکار وابیی بخاطر سرگرمی یه سری ومجلس هم بزن.از بس رفتیی فاتحه خونی خهسه وابیی
Ahmad
Iran, Islamic Republic of
تا خت خهست وانبو ایما ولت نیکنیم آغای دکتر روشنفکر....
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
هستیم برآن عهدی که بستیم
Iran, Islamic Republic of
بااختلاف زیادامسال هم اوله
Iran, Islamic Republic of
ماشا الله
شهرام
Iran, Islamic Republic of
درودبرطرفداران فهیم ندای وحدت
دل غم و بار
Iran, Islamic Republic of
چقدر مردم بد بخت و بیچاره و......که با ای مشکلات اقتصادی میفتند دنبال یک شخص که قراره وارد مجلس بشه....
محیط رو نگاه کنید کوچه و خیابان های سرد و بی روح ....خانه های نیمه ساخته و و شکم های خالی.....
خداوند به شما عقل بده که راه و مسیر زندگی رو بسازید...
Iran, Islamic Republic of
این سادات که احتمالا روستای عزیزی میباشد میشه توضیح دهند چه اتفاق مثبتی در این روستا رقم خورده ؟؟؟؟!!!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
طرح هادی روستا ،آسفالت کوچه ها ،مجوز طرح های ماهی ،
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت ایما که حق مسلممون شده دست آورد!!!!
Iran, Islamic Republic of
حداقل یک سوم افراد جلسه سادات طرفدارش نیستن لازم باشه به اسم میشه گفت
ناشناس
United States
کبنای کبابی
هر جا بوی کباب میاد اونجایی
سید
Romania
فقط برو که دیگه ریختت را نبینیم که شهر را نابود کردی
فقط حاج نادر منتظریان قلات حمیدآباد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شرمت باد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه به انتخابات
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر روشنگر راستگو بدون شیله وپیله ومکر وحیله
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر از شما بعیده با چهارتا بچه بلند شدین تواین ستاد مادوان بوق بوق راه انداختی
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1