تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۴۶۹۸۴۰
در گفت و گو با خبرنگار کبنا؛

توضیحات مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد درخصوص ثبت زمین های سرپری کهگیلویه

۰
توضیحات مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد درخصوص ثبت زمین های سرپری کهگیلویه
کبنا ؛
برخی اهالی روستای سرپری دهدشت در چند روز گذشته خبر دادند که کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه با حضور در این روستا اقدام به کار‌های مربوط به ثبت زمین‌هایی در این روستا می‌کنند که دارای معارض هستند و پرونده آن‌ها در مراجع قانونی شهرستان باز و در حال پیگیری است، در همین خصوص کبنا نیوز از مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان پرس و جو کرده است.
به گزارش کبنا نیوز، سید حشمت‌الله اکبریان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما بر اساس قانون وظایف‌مان را انجام می‌دهیم. در خصوص ثبت؛ افرادی تقاضای ثبت می‌کنند، ما تقاضای ثبت آن‌ها را می‌پذیریم، اگر کسی اعتراض داشته باشد، اعتراض این فرد را هم می‌پذیریم و به مرجع قضایی می‌فرستیم و بر اساس تصمیم مرجع قضایی عمل می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما زمینی را با وجود اعتراض ثبت می‌کنید؟، تاکید کرد: در ثبت زمین‌ها، ما وظیفه قانونی‌مان را انجام می‌دهیم، ولی اگر اعتراضی شد، اقدام بعدی را مرجع قضایی انجام می‌دهد و رأی صادر می‌کند.
اکبریان گفت: ما دستگاه حاکمیتی و خدمات‌رسان هستیم، اگر فردی در چارچوب قانون تقاضایی کرد باید انجام دهیم، اگر انجام ندادیم افراد می‌توانند شکایت کنند.
اکبریان تصریح کرد: اگر کسی نسبت به تقاضای ثبت یک ملک اعتراض دارد، باید پرونده به دادگاه برود، اگر شخص معترض توانست اثبات کند که ملک مربوط به او است رأی به نفع او صادر می‌شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرایند قانونی ثبت زمین‌ها حتماً انجام می‌گیرد و ما همواره از طریق جراید اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت: هر کس در خصوص ثبت‌ زمین‌ها اعتراضی دارد، می‌تواند اعتراض خود را کتباً به اداره ثبت احوال تحویل دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1