تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۰۲۷۴
دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

فرودگاه‌های برتر ایران مشخص شدند/ تبریز دوباره سبقت گرفت

۰
فرودگاه‌های برتر ایران مشخص شدند/ تبریز دوباره سبقت گرفت
کبنا ؛دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های تبریز، اصفهان و مهرآباد را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در آبان ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.
به‌گزارش کبنا، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت 75.2 درصدی در آبان ماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت 75.1 درصدی به‌عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با شاخص رضایت 71.3 به‌عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی مهرماه 1402 در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های تبریز، اصفهان و مهرآباد در مهرماه به ترتیب 78.3، 75.7 و 71.8 بوده است.
فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سال‌جاری، عنوان نخست فرودگاه‌های برتر کشور را به خود اختصاص دهد. فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت 75.1 در جایگاه دوم فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با میانگین شاخص 71.3 سوم شد.
در همین راستا، فرودگاه یزد با میانگین شاخص رضایت 71.2 چهارم شد؛ فرودگاه بندرعباس با رسیدن به شاخص رضایت 71 درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت 70.3 درصد، ششم شد.
فرودگاه‌های مشهد، زاهدان و اهواز نیز به ترتیب با میانگین شاخص رضایت 66.2، 65.7 و 59.3 درصد در رده‌های هفتم تا نهم قرار گرفتند.
این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در آبان ماه به 69.7 درصد رسید که این میزان نسبت به مهرماه، 0.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.
در آبان ماه، 277 هزار و 261 بازخورد در درگاه‌های مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، 154 هزار و 225 نظر، معادل 55.6 درصد کل آرا، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاه‌های منتخب طرح بود. 47 هزار و 11 نفر معادل 17 درصد رای دهندگان، از خدمات فرودگاه‌های طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رضایت نسبی داشتند.  
در آبان 1402، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه‌های کشور با شاخص رضایت 75.6 درصد، مربوط به نمازخانه‌ها گزارش شد.
در نظرسنجی از نمازخانه‌ها، 33 هزار و 467 نفر شرکت کردند که از این تعداد، 20 هزار و 569 نفر، معادل 61.5 درصد کل شرکت کنندگان، از خدمات ارائه شده در نمازخانه‌های فرودگاهی رضایت کامل داشتند.
جایگاه دوم خدمات برتر، با میانگین شاخص رضایت 74.3 درصد به سرویس‌های بهداشتی و امکانات جانبی، مانند نمازخانه‌ها تعلق گرفت و گروه اطلاعات پرواز، با میانگین شاخص رضایت 72.6 درصد سومین گروه در ارائه خدمات برتر فرودگاهی شناخته شدند.  
نام شما

آدرس ايميل شما

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1