تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۴۷۰۳۹۰
در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی؛

سردار سلامی: تا فروپاشی اسرائیل چیزی نمانده است

۲
۰
سردار سلامی: تا فروپاشی اسرائیل چیزی نمانده است
کبنا ؛تسنیم نوشت: سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که امروز ما را در این لحظه‌های سرشار از معنویت و روحانیت به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به مهمانی لاله‌های سرفراز سرزمین جهاد و شهادت راه داد.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: فرمایشات، تعابیر و توصیفات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در مورد آذربایجان شرقی، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین زیباترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان این استان است. هر قوم و جامعه‌ای با صفاتی توصیف می‌شوند و تاریخ و شخصیت برجسته این خطه و رویداد‌های عظیمی که اتفاق افتاده است حاکی از شکوه و عظمت آن دارد. آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال و آزادی و اسلام‌خواهی ایران بزرگ برخوردار است، همیشه آذربایجان بیرق‌دار آزادی و استقلال بود و پیشگام در حرکات ضداستکباری بوده است.
سرلشکر سلامی در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) تجسم و نشانه آیات قرآن عظیم در یک زن و رخسار زنانه قرآن عظیم و گوهر درخشان هستی و مظهر فضائل الهی در سیمای یک بانوی بزرگ بود؛ صدیقه طاهره بانویی بودند که مظلومیت، پاکیزگی، بخشندگی با به نمایش گذاشته و ستاره درخشان عالم، ولایتمدار، وفا و فداکاری را به عالمیان نشان دادند.
بزرگترین افتخار این سرزمین وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی است
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آذربایجان پرچمدار نهضت مشروطه است و با علمای بزرگ خود نقش بزرگ ایفا کرده و این خطه علمای بزرگی علمی و دینی را در سپهر علمی و دینی خود پرورش داده است، اضافه کرد: علمای بزرگی همانند علامه امینی، جعفری و طباطبایی و سایرین در مجموعه کهشکشان درخشان هستند و هنوز هم نگاه آن‌ها سیراب کننده اجتماع عموم و معارف است. آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی هر دو اسوه وارستگی، تقوا و تواضع و پارسایی بودند و همچون عالمان بزرگی که امروز هدایت‌گر جامعه هستند.
وی با بیان اینکه نماینده، ولی فقیه در این استان خود یک عالم بزرگی است که محبوب دل همه مردم شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین افتخار این سرزمین وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شخصیت ایشان ریشه عمیقی در این سرزمین دارد؛ او هرچند امروز رهبر جهان اسلام و جهان بشریت است که آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی که میراث ماندگار مجاهدت رهبر کبیر انقلاب اسلامی است را برای نجات بشریت از ظلم ظالمان و جنگ با جاهلان مدرن، هدایت می‌کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مردمان این سرزمین مردمان حماسه و وفاداری و ایثار و فداکاری هستند و ۱۰ هزار شهید گلگون کفن و جوان ماهرخ سار سرزمین که با بدرقه همسران و پدران و مادران راهی دفاع مقدس شدند، تصریح کرد: این حجم از ایثارگران و جانبازان و شهدا در راس شکوه ایران جای گرفته‌اند؛ این مردم در ۲۹ بهمن سال ۵۶ پیشگام بودند و در حماسه ۸ دی سال ۸۸ مردم تبریز پیشگام بودند و یک روز زودتر به میدان رفتند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهدای این سرزمین همانند ستاره درخشان در کهکشان عظمت این خطه می‌درخشند؛ شهدایی همچون شهید باکری یک کوه از معرفت و تواضع بود؛ شهید یاغچیان، علی تجلایی، شفیع‌زاده و ... شهدایی بودند که سوسنگرد را نجات دادند، حماسه آفریدند، افزود: عاشوراییان نام‌هایی مثال‌زدنی هستند، برای مثال اگر به گلزار شهدای تبریز سر بزنید خواهید دید که در همه عملیات‌ها شهید دارید؛ شهدایی که در کربلاها، شلمچه‌ها، کوه‌های کردستان افتخار آفریدند، از الوند عبور کردند و با لشکری غیور و مردمی با صلابت و با ایمان پیشگام شدند که هیچ کلمه‌ای قادر به توصیف این خطه نیست، سه شهید بر بالین ارس آرمیده‌اند نشان از همین مقائمت و ایثار است.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدای شما از مرز‌ها هم عبور کردند و پیکر زیادی از آن‌ها از سوریه و عراق آمد و این همان حب به اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی است و در واقع این شکوه ستودنی است، گفت: این شهدایی که امروز ما را دور هم جمع کرده‌اند در طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ حضور داشتند؛ در دفاع مقدس همه دشمنان دست در دست هم داده بودند تا نور اسلام را خاموش کنند و اجازه ندهند ملت عزیز ایران آزاد باشند و حاکم بر سرنوشت خویش باشند، دشمن می‌خواست تا ما در میدان آن‌ها باشیم و هر چیزی که آن‌ها برای ما در نظر گرفته‌اند زندگی کنیم و می‌خواستند بگویند مسلمانان نمی‌توانند صاحب قدرت باشند و آن‌ها می‌خواستند ما را ضعیف نگه دارند، ولی مجاهدت حضرت امام و مقاومت مردم اجازه نداد دشمن پا را دراز کنند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه آرایش نظامی و مردمی ایران در برابر دشمن شکل گرفت و تماما در مقابل آن‌ها ایستادند؛ در جغرافیای جهان جایی برای ملت‌های ضعیف نیست و باید قدرتمندانه برای آرمان‌های خود ایستاد و شهدای ما همین کار را کردند، با اشاره به اینکه لشکر ۳۱ عاشورا نقش تاریخی و ابدی ساخت، گفت: همیشه سپاه بهترین فرماندهان را در دفاع مقدس داشته است. شهید باکری فرماندهی بود که تمام خلوص و تواضع و نبوغ فراوان داشت؛ فرماندهان بسیار خوبی در سپاه عاشورا فرمانده شدند که این حماسه‌ها را حفظ کنند.
هیچ‌کسی دیگر جرات جسارت به سرزمین ایران را ندارد
فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران در حال پیشرفت است و قدرتمند شده و به برکت خون شهدا که به ما ایران قوی تحویل دادند و رفتند، ایرانی داریم که قدرتش به اندازه شکست دادن تمام دشمنان است، تصریح کرد: ایران شکست‌ناپذیر است، ایران مقتدر و در حال پیشرفت است؛ ایران از صخره‌های سخت اقتصادی عبور کرده است، ایران تهاجم فرهنگی را ساقط کرد، ایران به یاری مظلوم می‌شتابند؛ ایرانی که رهبرش تجسم الهام‌بخشی روح مقاومت است و در رویداد‌های سخت تاریخ ایستاده است.
‌وی با بیان اینکه هر جا بروید در مورد ایران با اعتماد و افتخار صحبت می‌کنند و هیچ‌کسی جرات جسارت به این سرزمین ندارد و این میراث جاودان شهداست، گفت: شهدا ما را از قهرمانان افسانه‌ای رستم و سهراب بی‌نیاز کردند و شهدا ما را مقاوم کردند و خشنود‌یم در فضایی هستیم که خانواده شهدا که همچون سرو استقامت هستند، زندگی می‌کنیم، زیرا آن‌ها نور چشم امت اسلامی است و به واسطه عزیزان آن‌ها ایران بیمه شده و رو به رشد و محبوب، معتبر و باشخصیت است و این ایران شهداست.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ایران را ضعیف کند و همچون مردم فلسطین که کشورشان را اشغال کرده و مردم را آواره کرده‌اند، ایران را به چنین وضعیتی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها بیمارستان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کرده و اجازه نمی‌دهند کسی دستش به آب برسد؛ کارشان کودک‌کشی است و پیروزی برای آن‌ها صرفا کشتن زن و افراد مسن و کودکان است و این نفرت جهانی را نسبت به رژیم صهیونیستی برانگیخته است؛ نفرت جهانی نسبت به صهیونیست‌ها دیگر مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد و دیگر حتی بغل گوش کاخ سفید، خیابان‌های لندن و اروپا علیه صهیونیست‌ها قیام کرده‌اند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها وقتی نمی‌توانند وجود زن و کودک فلسطینی را تحمل کنند یعنی ضعیف هستند و تا فروپاشی این رژیم جعلی چیزی نمانده است، ادامه داد: آمریکا اخلاق را باخت و در اخلاق شکست خورد، چون نمی‌داند هنوز نمی‌توان با کشتن انسان‌های مظلوم پیروزی را به دست آورد؛ آن‌ها به تدریج صحنه سیاست را هم خواهند باخت و شاید روزی ملت‌ها تصور می‌کردند آمریکا سرزمینی با احترام است، ولی دیگر همه به افکار پوسیده آمریکا پی برده‌اند و فهمیده‌اند که آمریکا کاری جز شکنجه، محاصره ملت‌ها و ظلم در دنیا و طرفدار ظالم بلد نیست؛ آمریکا در اقتصاد هم شکست خواهد خورد و فلسطین به برکت مقاومت پیروز خواهد شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه قطعا مردم فلسطین پیروز این میدان خواهد بود و یقین بدانید که صبح پیروزی به لطف الهی نزدیک است، گفت: به این زودی‌ها شاهد این شکوه عظمت و پیروزی خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

24
Iran, Islamic Republic of
این خط اینهم نشون کارخودتون تمامه
Iran, Islamic Republic of
تا فروپاشی خانواده های ایرانی چقدر مانده. آیا تا حالا ب این فکر کرید
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1