تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۷۰۶۷۷
در کهگیلویه و بویراحمد؛

شایعات سیاسی؛ رد صلاحیت چهره‌های مشهور! شورای نگهبان: بازارگرمی است!

۲
شایعات سیاسی؛ رد صلاحیت چهره‌های مشهور در کهگیلویه و بویراحمد! شورای نگهبان: بازارگرمی است!
کبنا ؛رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هیچ چیزی در خصوص تأیید صلاحیت افراد مشهور و غیر مشهور استان اعلام نشده و تأیید صلاحیت‌ها نهایی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ دی ماه امسال اعلام خواهد شد.
به گزارش کبنا، در فضای مجازی و برخی رسانه‌های محلی اینگونه نقل شده، چهار چهره شاخص انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تأیید صلاحیت نشده‌اند و همچنان عده‌ای بر این شایعات دامن می‌زنند.
در بخشی از این تحلیل‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها آمده است که سخن گفتن از عدم تأیید برخی کاندیدای فعال این روز‌ها، حکایت از برخورد شورای نگهبان و رد صلاحیت برخی چهره‌های حاضر در انتخابات پیش رو دارد.
سید مهدی جوکار به ایرنا گفت: هیچ تصمیمی تاکنون در مورد هیچ فردی گرفته نشده است و تا ۱۵ دی ماه هیچ نتیجه‌ای اعلام نخواهد شد.
وی افزود: برخی شنیده‌ها تنها شایعاتی در فضای مجازی هستند و فعلا هر چه افراد می‌شنوند تحلیل فضای مجازی و بازارگرمی افراد نامعلوم است زیرا هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: از ۲۵ آبان تا ۱۵ دی ماه هیأت نظارت و شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت داوطلب را دارند و نتیجه ابتدایی تأیید یا عدم تأیید به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، داوطلبان ظرف سه روزه دارند که اعتراض کنند. پس از این شورای نگهبان تا ۳۰ روز فرصت دارد که نتیجه نهایی را اعلام کند.
 ۱۵ دی ماه، نتیجه تائید صلاحیت نهایی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن‌ها اعلام خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
تعداد ثبت نام‌کنندگان در انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره‌های گذشته همراه بوده است. در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزد‌های ثبت نامی در این استان ۹۳ نفر بود که در این دوره به ۱۷۴ نفر افزایش یافته است.
۱۳۰ نفر از سوی هیأت‌های اجرایی استان و در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تأیید صلاحیت شده‌اند.
وی افزود: اعمال ماده ۶۰و ۶۱ قانون انتخابات در فرمانداری‌ها انجام و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام شد.
مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مرحله اعتراضات داوطلبانی که در مرحله اجرایی رد صلاحیت شده‌اند بررسی می‌شود.
جوکار اضافه کرد: در این مرحله و با توجه به ماده ۶۲ قانون انتخابات صلاحیت همه داوطلبان چه آن‌هایی که در هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند و چه آن‌هایی که تأیید شدند، بررسی می‌شود و اعمال صلاحیت مجزایی از هیأت‌های اجرایی انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: همچنین در این مرحله سخنان داوطلبانی که تائید نشده‌اند شنیده می‌شود.
جوکار گفت: جهت تنویر افکار عمومی اعمال ماده ۶۲ کاملاً مستند و مستدل است و شورای نگهبان بدون دلیل داوطلبی را رد صلاحیت نمی‌کند.
مسئول دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از ارسال نظرات کارشناسان شورای نگهبان در استان، هیأت مرکزی نظارت با بررسی مجدد نتیجه نهایی را در ۱۵ و ۱۶ دی به داوطلبان اعلام می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1