تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۴۷۰۸۵۵
در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

افزایش تعداد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس سیزدهم قطعی شد / صحبت‌های جوکار در باره تایید صلاحیت و شفافیت مالی نامزدها / نمی‌توان هیچ نامزد انتخاباتی را به دلیل تنفر عده‌ای ردصلاحیت کرد

۳۲
۲
افزایش تعداد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس سیزدهم قطعی شد / صحبت‌های جوکار در باره تایید صلاحیت و شفافیت مالی نامزدها / نمی‌توان هیچ نامزد انتخاباتی را به دلیل تنفر عده‌ای ردصلاحیت کرد
کبنا ؛رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزایش تعداد نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای دوره سیزدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی شد.
به گزارش کبنا، سیدجواد هاشمی‌مهر چهارشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که به دعوت تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با تسلیت شهادت سید رضی موسوی از مستشاران نظامی در سوریه گفت: انتخابات آزمون بزرگی است که دشمن تلاش می‌کند مردم ما در این آزمون حضور پیدا نکنند اما ملت ما همیشه بیدار و هوشیار بوده و هستند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال هم با توجه به حساسیت و تلاش دشمن برای تضعیف جبهه مقاومت حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر از دوره‌های گذشته ضروری است.
وی با اشاره به اینکه از چهار ماه پیش با تشکیل ستاد انتخابات فعالیت‌ها آغاز شد، گفت: برای اولین بار مرحله پیش ثبت نام انتخابات برگزار شد و بالغ بر ۴۰۰ نفر در این مرحله ثبت نام کردند.
هاشمی مهر با اشاره به اینکه مرحله بعدی تشکیل هیأت اجرایی انتخابات بود، افزود: طبق قانون، تشکیل هیأت‌های اجرای از وظایف فرمانداران است که این کار در استان همواره با سهم خواهی نمایندگان با چالش‌هایی مواجه است.
وی بیان کرد با همه چالش‌ها هیأت اجرایی و نظارت تشکیل و ۱۷۴ نفر در هر سه حوزه انتخابیه داوطلبی خود را نهایی کردند که کار تأیید صلاحیت آن‌ها از مراجعه پنجگانه انجام گرفت و ۱۳۰ نفر تأیید نهایی شدند که به هیأت نظارت استان و شهرستان ارسال شد و کسانی که صلاحیت آن‌ها تأیید نشده تا ۱۴ دی ماه می‌توانند اعتراض خود را انجام دهند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت استصوابی هیأت نظارت گفت: هیأت نظارت به عنوان چشم بیدار تحرکات را نظاره و تصمیمات اتخاذ می‌شود.
وی بیان کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری تشکیل و فعل و انفعالات انتخاباتی توسط این ستاد رصد می‌شود.
هاشمی مهر افزود: ستاد امنیت انتخابات برای اولین بار تشکیل و اطلس امنیتی انتخابات تهیه شد و در حال حاضر اطلس انتخاباتی هر سه حوزه انتخابیه به خوبی انجام گرفت.
هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر منتظر اعلام نظر نهایی هیأت نظارت هستیم که بعد از آن کارمان را شروع کنیم، گفت: ستاد تبلیغات انتخابات به ریاست استاندار تشکیل شد که بعد از تأیید نهایی، برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما انجام و برنامه‌های کاندیدای تبلیغاتی هر سه حوزه انتخابیه از طریق سه شبکه استانی تشکیل شده پخش خواهد کرد.
وی عنوان کرد: امنیت انتخابات که دغدغه رهبری است یک بخس آن وظیفه مجریان است و بخش دیگری دست مردم است که بر احساسات خود غالب شوند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ابراز داشت: از طریق اطلس امنیت انتخابات همه چالش‌ها و وضعیت ارذل و اوباش و کسانی که ممکن است در انتخابات خلل وارد کنند و سلامت انتخابات را تهدید کنند شناسایی و تدابیر لازم‌اندیشیده شده تا در روز انتخابات چالشی ایجاد نشود.
هاشمی‌مهر خطاب به دانشجویان گفت: از شما انتظار داریم تا شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کنید و مطالبه‌گری را میان مردم ببرند تا انتخاب اصلح داشته باشند.
وی عنوان کرد: رهبری فرمودند مجلس کار ریل‌گذاری را انجام می‌دهند اکر مجلس ضعیفی داشته باشبم نمی‌توانیم این ریل‌گذاری را به درستی شاهد باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صندوق اخذ رأی سیار گفت: در این خصوص تدابیر لازم‌ اندیشیده شده و امنیت لازم تأمین و در کمال صحت و سلامت تمام آرای مردم جمع‌آوری خواهد شد.
وی عنوان کرد: کمیته پشتیبانی، بانک اطلاعاتی از خودرو‌های اداری را تهیه که چه میران خودرو داریم و چه میزان باید تهیه کنیم که کمبود را از طریق بخش خصوصی تأمین کینم.
هاشمی تصریح کرد در تمام شرایط وظیفه داریم امکانات لازم را تأمین کنیم تا در رساندن به موقع صندوق‌های رای اقدام شود.
هاشمی‌مهر گفت: در آخرین انتخابات مجلس مشارکت ۷۱ درصدی داشتیم و تلاش می‌کنیم که امسال این مشارکت را شاهد باشیم و از جهتی هم برای اولین بار شفافیت مالی کاندیدا‌ها مدنظر قرار گرفته شده است.
به گفته وی در پیش ثبت نام شماره حساب خواسته شده که بعد از تأیید صلاحیت‌ها و فعال شدن تبلیغات آن حساب با نظارت دستگاه‌های متولی فعال می‌شود و هر کدام تخلف کردند برخورد خواهد شد.
وی یادآور شد: قطعاً در دوره بعدی افزایش تعداد نمایندگان را خواهیم داشت و همچنین نقش مجلس خبرگان در آینده نظام اثرگذار است و افراد شایسته با ویژگی نظام انتخاب می‌شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان تأکید کرد: نیازمند همکاری و همراهی نخبگان، ‌اندیشمندان و کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند برای افزایش مشارکت هستیم و گزینه مناسب انتخاب کنید که مجلس قوی داشته باشیم.
هاشمی‌مهر اظهار داشت: همایش‌های مختلفی در راستای مشارکت در انتخابات با گروه‌های مرجع در دست اجرا است.
وی خاطرنشان کرد که انتخابات امنی خواهیم داشت با اقدامات صورت گرفته ضمن اینکه‌ایده‌های دانشجویی را برای برگزاری بهتر انتخابات می‌پذیریم.
توضیحات رئیس دفتر بازرسی انتخابات در خصوص موضوع تأیید و رد صلاحیت‌ها
به گزارش کبنا، مهدی جوکار، رئیس دفتر نظارت بر انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست گفت: بخشی از مواردی که در فضای مجازی در مورد نامزد‌ها منتشر شده سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

جوکار گفت: دانشجویان برای برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت بالا به کمک شورای نگهبان بیایند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در انتخابات کار بسیار سنگین است و ۲۵ فرایند در انتخابات وجود دارد افزود: هر فرآیندی در انتخابات حساس و نفس‌گیر است.
وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون کار می‌کند، در پاسخ به سؤالاتی در مورد تأیید صلاحیت برخی نامزد‌ها گفت: وقتی دستگاه امنیتی یک نفر را سفید اعلام کرده چگونه آن فرد را رد صلاحیت کنیم.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان با اشاره به اینکه انتخابات حق الناس است، افزود: در فرآیند انتخابات با پرونده افراد کار داریم و نمی‌توانیم کسی را صرف اینکه چون بخشی از مردم از آن متنفر هستند رد صلاحیت کنیم.
این مسوول با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت افراد است، گفت: مردم باید به این آگاهی سیاسی برسند، فردی انتخاب کنند که بتواند در مجلس و کمیسیون‌ها از حق مردم دفاع کند.
وی خطاب به دانشجویان گفت: بخشی از مواردی که شما در فضای مجازی در مورد نامزد‌ها می‌شنوید و یا می‌خوانید دروغ است، بخشی هم صحت دارد اما سندی برای اثبات آن وجود ندارد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مواردی است که وجود دارد و تلخ است که قانون ایراداتی دارد مثلاً اینکه فلان نماینده مجلس در فلان طرح بزرگ یا وزارتخانه جذب می‌شود از دیدگاه شما ایراد دارد؛ اما به لحاظ قانونی مشکلی وجود ندارد و در این زمینه قانون باید اصلاح شود و تا قانون اصلاح نشود سودجویان و منفعت طلبان دنبال این موارد هستند.
جوکار بیان کرد: اگر فردی بیش از اندازه در مواردی مورد توجه باشد رانت نیست بلکه نشان دهنده اعتماد به وی است.
جوکار در خصوص شفافیت مالی نامزد‌های انتخاباتی گفت: امسال در قانون شفافیت مالی اگر اثبات شود طرف پول پاشی کرده در مجلس هم حضور پیدا کند اعتبارنامه‌اش باطل می‌شود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند نفر از افرادی که اسمشان به عنوان پول پاشی مطرح شده بود را آوردیم از آن‌ها توضیح خواستیم؛ گفتند؛ هیچ پولی ندارند بلکه افرادی که می‌خواهند خود را به آن‌ها نزدیک کنند این پول پاشی‌ها را انجام می‌دهند که در دوره قبل ۲۰۰ نفر به علت پول پاشی بازداشت شدند.
وی با بیان اینکه دانشجویان مطالب را با آگاهی تمام بیان کنند، در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا شخصی که در فلان مسئولیت ضعیف عمل کرده اما به عنوان نامزد انتخاباتی تأیید صلاحیت می‌شود، گفت: ساز و کاری در کشور نداریم که چون فلان شخصی در فلان مسئولیت ضعیف بوده نباید در انتخابات حضور پیدا کند و تأیید صلاحیت شود، وجود ندارد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زمانی می‌توانید شورای نگهبان را نقد کنید که خلاف ضوابط کاری انجام دهیم نه اینکه خلاف شما کاری صورت گیرد.
وی عنوان کرد: از مجموع ۱۷۰ نفری که ثبت نام نهایی را انجام دادند ۴۵ نفر از افراد مشهور گرفته تا غیر مشهور را خواستیم و مصاحبه حضوری از آن‌ها گرفتیم موارد مختلفی مطرح و ابهامات برطرف شود و خیلی از آن‌هایی که در دور گذشته تأیید یا رد صلاحیت شده بودند از این کار ما تشکر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدمنتظریان،کهگیلویه موحد و گچساران وباشت جعفری حایز اکثریت آرامی شوند
Iran, Islamic Republic of
گچساران وباشت ۷۰درصد کل آرای صندوق ها مال تاجگردون هست
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون با اون همه پرونده سیاه را رد صلاحیت کنید
تاجگردون بیشترین ظلم و تبعیض و بی عدالتی را در طول تاریخ مجلس مرتکب شده.
اگر شیشه کثیف بنا به اعتراف خودش تاییدیه بگیرد باید فاتحه عدالت و قانون و انصاف خوانده شود.
Iran, Islamic Republic of
عجیب ترین اتفاق توسط هیات اجرایی شهرستان گچساران رخ داد که غلامرضا تاجگردون با اون پیشینه آنچنانی را چگونه تایید کردن!؟
بایستی اول از همه فرماندار و اون هیأت اجرایی بعد به حساب تاجگردون رسیدگی بشه
Iran, Islamic Republic of
مگه ازش می ترسی ، بیا با طرفدارانش رقابت کن ، اگه آدم ضعیفی باشه مردم بهش رای نمی دن ، مسابقه را از اول نباز ، آها می دونم ترسیدی که به تیمت گل بزنه ، به بازکن تو زمین کارت قرمز می دن حالا تو درخواست کردی خارج از میدان بهش کارت قرمز بدن ، چرا اینقدر دلهره داری و می لرزی ؟!!!! پس خودت هم به یقین می دونی بهتون گل می زنه ومسابقه را باختین !!! ۱۱ اسفند یادت نره ؟ حتماً بلیط مسابقه را رزرو کن !!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جوکار اگر برای خدا کار می کنید اگ می خواهید شورای نگهبان و هئیت نظارت به چشم بد نگاه نکنند تحقیق بیشتری در باره یکی از نمایندگان حال حاضر داشته باشید سوال کنید
صمد و
Iran, Islamic Republic of
اگه اینجوری است باید ژنرال تاجگردون تائید بشه....
اگه نشد...
امثالی مثل روشنفکر و زاکانی بایستی از طریق شورای نگهبان رد بشه....
مثلا دکتر روشنفکر اقای پایدار و اقای شجاعی و غیره پست داده؟ حتی توی منسب شورای شهر و شهرداری هم دخالت کرده
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کسانی که اطلاعات ناقص دارید این را بدونید که انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد انشالله در همان اسفند با مشارکت بالایی تمام میشود و در صدر استانهایی که بیشترین مشارکت را داشته هستیم ،بنابراین در حوزه کهگیلویه آقای حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا بزرگواری ،در حوزه گچساران در صورت تأیید آقای دکتر تاجگردون ایشان انتخاب خواهد شد و در حوزه بویراحمد و دنا ،مارگون آقای حاج مهدی روشنفکر به مجلس را می یابند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که امثال تاجگردون دیگه برای همه شناخته شده هستن و رد صلاحیتش قطعیست.
مردم ساده دلی که قبلا اسیر عوامفریبی تاجگردون شده بودند هم دیگه ازش بیزارن
Iran, Islamic Republic of
اگر با اقتدار هر چه دستمال کثیف و هر چه شیشه کثیف را رد صلاحیت کنند موجب رضایت عموم خواهد بود.
تاجگردون بایستی بدون فوت وقت در جا رد می شد نه اینکه اون دست اون دست کنن تا اعتبارنامه اش رد بشه
چون معلومه که چنین فردی صلاحیت مجلس را نداره و قزعا رد می شه پس انتخابات چند باره راه نیدازین بهتره
مموتی
United States
روشنفکر به طایفه اش مینازه
Iran, Islamic Republic of
عدالت اینکه اگه رای ندی ثبت احوال و بقیه اداره جات برا کار انجام نمیدن
چندین ساله رای دادیم چ پیشرفتی دیدم در استان؟؟؟جز اعتیاد و بی بندباری فقر بیشتر فحشا بیشتر خودکشی بیشتر؟؟؟
رای بدیم یکی دیگه بتونه بره سرکار از قبل رای من؟
رای بدیم چرا
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه که تاجگردون تایید صلاحیت میشه.چون هم درمرحله پیش ثبت نام وهم درمرحله اجرایی مراجع ۵گانه تایید کرده اند واینکه گفته استعلام آتها سفید بوده به همین اشاره دارد که فرماندار گچساران هم گفته بود طبق قانون در هیئت اجرایی تایید صلاحیت شده
Iran, Islamic Republic of
بزرگتربن بی عدالتی را خانواده سید قدرت مرتکب شدند ودرحال حاضر ببین چند نفر بدون آزمون دراین دوسال که حقشان نبوده رفتند سرکار.مدیران بداخلاق/عامل دورشدن همان مردمی که به سید ناصر رای دادند همین مدیران بداخلاق وهدیه بگیر هستند
ناشناس
United States
روشنفکر و منتظریان هر دو رد بشن عالیه
Iran, Islamic Republic of
اگر قانونی بود برخی باید محاکمه سنگین می شدند نه اینکه دوباره قد علم کنند برای نمایندگی.
متاسفانه امثال مطهری و پزشکیان در همون مرحله اول رد ضلاحیت می شوند و فرصت طلب فصولگرایی دنبال خود نمایی است که به یاری خدا دیگه تمام شده هست و هرگز به صحنه برنخواهد گشت.
علی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی اگه نماینده نداشته باشیم اوضاع استان بهتر میشود چون کار نمایندگان فقط وفقط بکار گیری اقوام وفامیلشون ودادن پستهای مدیریتی به افراد نا لایق است که استان را نابود میکنند
کمایی ترسو نباش بذار کامنت
Iran, Islamic Republic of
در صورت تایید صلاحیت موحد و هاشمی باید شک کرد.

هر چند دورهای گذشته با پول تایید صلاحیت شدند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همین ۳ نماینده هم حذف می شد و یک نماینده سهمیه استان بود چون انتخابات تو استان ما فقط بدبختی و بی آبرویی است
Iran, Islamic Republic of
همین سه تا چه گلی به سر استان زدن که حالا بشن ۴ تا، آخر سر هم باز اینقدر فرهنگ مردم استان پایینه باز طایفه ای رای میدن
Germany
اگر بخواهیم هم خدا رو در نظر بگیریم هم مصلحت نظام رو
روشنفکر از همه لایق تر هست
Germany
بین تمامی کاندیداها از اول انقلاب تا الان
جناب روشنفکر اصلح تر می باشد
از جنس مردم
پاک دست
سیاس بودن از خصوصیات ایشون می باشد
Germany
جناب جوکار
بین تمامی آقایون روشنفکر بی حاشیه ترین واصلح ترین هس
آن شاالله به خاطر پاسداری از خون شهدا ومردم نزارید عده‌ای با پول یا رعب وحشت به این کرسی دست پیدا کنند
Germany
با توجه وبافت استان همه همدیگه رو می‌شناسن
ومیدونن که جنس هر کس چگونه هست وگذشت اش چگونه بوده واگر الان به نون ونوایی رسیده اند از چه راهی بوده
پس مسئولین مردم رو مایوس نکنن
Germany
با توجه وبافت استان همه همدیگه رو می‌شناسن
ومیدونن که جنس هر کس چگونه هست وگذشت اش چگونه بوده واگر الان به نون ونوایی رسیده اند از چه راهی بوده
پس مسئولین مردم رو مایوس نکنن
Germany
همه چیز کاملا آشکار است
بهرامی از الان مثل دور قبل البته با برنامه ریزی دقیق تر
با پول داره کار میکنه
منتظریان با پول واهرم های دیگه
فقط روشنفکر به پشتوانه مردم داره کار میکنه
وتوقع ما از مسئولین حمایت مردم است ومقابله با فساد
چراکه کسی که با پول وتهدید میره مجلس اونجا باید این پولو با سودش دربیاره
Germany
آینده از آن مردم است نه پول
Germany
مردم از رانت واختلاس متنفرن
اگر کسانی که متهم هستن نبایدحمایت شوند
تا نباشد چیزکی مردم نگویند جیز ها
Germany
آن شاالله با تصمیم قاطع شورای نگهبان
در رد کسانی که خیانت در امانت کرده اند در طول خدمت گذشته
مردم هر چه بیشتر به مسئولین نظام دلگرم میشن
Germany
اینکه مشخص هس
کی دل به پول پاشی بسته.کی دل به پرونده سازی
همه مردم هم آگاه هستن
احتمالا طبق فرمایش شما از خدا بی خبران حذف میشن
United States
این همه کامنت از یه اکانت یه کم نفس بگیر
United States
این همه کامنت از یه اکانت یه کم نفس بگیر
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1