تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۴۷۱۳۶۵
دبیر کل حزب الله لبنان:

مقاومت اسطوره‌ای ۱۰۰ روزه غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است/ اسراییل در تحقق اهداف پنهان و آشکار خود شکست خورده است

۰
دبیر کل حزب الله لبنان: مقاومت اسطوره‌ای ۱۰۰ روزه غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است
کبنا ؛دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت وسام الطویل فرمانده بارز حزب الله گفت: بسیاری از جوانان ما از ۱۰۰ روز پیش تاکنون در جبهه ها در حال جنگ هستند.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت وسام الطویل فرمانده بارز حزب الله که در ضاحیه بیروت به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گفت: با شهادت حاج جواد، این فرمانده شهید به ۲ برادر شهید خود و برادرزاده‌های شهیدش حسین و محمد پیوست. ما در برابر الگوی یک خانواده مومن، مبارز و فداکار قرار داریم. قرآن کریم این خانواده را تربیت کرده است؛ ۳ برادر شهید و ۲ نوه که دیگر جایگزینی ندارند.
جوانان ما ۱۰۰ روز است که در حال جنگ هستند
وی افزود: خانواده‌های مقاوم و آواره‌ای که صبور هستند بخشی از مبارزه هستند. بسیاری از جوانان ما از ۱۰۰ روز پیش تاکنون در جبهه ها در حال مبارزه هستند. من در این نبردِ مداوم، نامه‌های بسیاری با امضای پدران و مادران دریافت کرده‌ام که خواستار اعزام تنها فرزند پسر خود به خطوط مقدم شده‌اند.
نصرالله ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که با داعش مبارزه کرده‌ایم و در این راه شهید تقدیم کرده‌ایم. شهید حاج جواد در سال ۲۰۰۶ از فرماندهان میدان نبرد بود و در سوریه نیز از فرماندهان مبارزه با داعش بود.
وی افزود: باید برای فراهم‌نمودن تمامی عوامل مقاومت و پایداری در این نبرد همکاری کنیم، زیرا نمی‌دانم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید. بخش زیادی از اقدامات فرماندهان شهید ما از اسرار مقاومت هستند و در حال حاضر قابل بیان نیستند.
نصرالله گفت: حاج جواد از هشتم اکتبر گذشته یکی از فرماندهان میدانی بود. وی جانباز بود اما میدان را خالی نکرد. او نمونه یک مومن و یک مبارز همیشه حاضر در میدان نبرد بود. شهیدان ما پیروزی‌ساز و عاشقان شهادت هستند.
پایداری صد روزه غزه در تاریخ بی همتاست
وی ادامه داد: ۱۰۰ روز از آغاز جنگ گذشته و غزه در حال مبارزه و پایداری است که در تاریخ همتا ندارد. مقاومت غزه در تمامی گروه‌ها و تحت عنوان‌های مختلف به صورت شبانه‌روزی و با دلاوری کم‌نظیر در حال مبارزه هستند.
اسراییل در تحقق اهداف پنهان و آشکار خود شکست خورده است
نصرالله گفت: بسیاری از کسانی که نبرد طوفان الاقصی را دنبال می‌کنند بر این باورند که اسرائیل به پنهان‌کاری بی‌سابقه‌ای در خصوص انتشار اخبار دست زده است. اسرائیل در تحقیق هدف‌های آشکار و پنهان خود شکست خورده است.
دشمن نتوانسته مانع از شلیک موشک از غزه شود
وی افزود: دشمن همچنان در حال جنگ در خان‌یونس و مرکز نوار غزه برای کسب دستاورد است. دشمن نتوانسته به مقاومت و توانایی آن در شلیک موشک از غزه ضربه وارد کند. زیان‌ها و دست‌پاچگی دشمن در حال افزایش است و در حال فرورفتن در گودالی عمیق است. برخی رسانه‌های دشمن از معلول‌شدن ۴ هزار نظامی سخن می‌گویند؛ یعنی این نظامیان از خدمت نظامی خارج شده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که شمار این افراد ممکن است به ۳۰ هزار نفر برسد.
نصرالله گفت: بحران بزرگ هنگامی رخ خواهد داد که جنگ به پایان برسد و حجم بحرانی که در وهله نخست مقاومت در غزه به رژیم صهیونیستی وارد کرده است آشکار شود. در جبهه غزه، جبهه لبنان و کرانه باختری دشمن با تلفات جانی روبرو می‌شود.
تحولات دریای سرخ ضربه بزرگی به اقتصاد دشمن وارد کرد
وی افزود: آنچه در دریای سرخ رخ می‌دهد ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد دشمن و چهره آن در جهان در دادگاه لاهه صرف نظر از نتیجه این دادرسی، وارد کرده است. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بر این باروند که اقدامات صهیونیست‌ها در غزه به شدت اخلاقی است.
نصرالله ادامه داد: جان‌بازی‌ها و خونهای ستمدیدگان به هدر نخواهد رفت و دستاوردی را محقق خواهد کرد که تاثیری ریشه‌ای در سطح منطقه خواهد داشت. ۱۰۰ روز از جنگ گذشته است، زیان‌های دشمن افزایش یافته و امیدی برای بازگرداندن اسیران نزد مقاومت وجود ندارد. دیدگاه افکار عمومی حامی جنگ در اسرائیل شروع به کم‌رنگ‌شدن کرده است.
درخواست برکناری نتانیاهو از نشانه های اذعان به شکست است
وی افزود: درخواست برکناری نتانیاهو از نشانه‌های اذعان به شکست است و حمایت‌ها از اجرای گفت‌وگو حتی در برابر برقراری آتش‌بس شروع به افزایش کرده است؛ این یعنی تن‌دادن به موضوعی که از شروط مقاومت در غزه است. برخی افراد فایده وجود جبهه‌های مختلف و اعمال فشار در لبنان، عراق و یمن را زیر سوال می‌بردند اما کسی به این سخنان گوش فرا نداد و این سخنان به اتمام رسید.
نصرالله گفت: کسی که ماموریت تهدید و تشویق را بر عهده دارد، آمریکاست. آمریکایی‌ها با ورود ناوگان دریایی خود به منطقه، لبنان را تهدید کردند، اما این تهدید بی‌نتیجه بود و آمریکا به وسیله اسرائیلی‌ها به تهدید پرداختند، اما این تهدید نیز نتیجه‌ای را در پی نداشت و به حمله به یمن و عراق رسید.
حمله به یمن حماقتی از جانب آمریکا و انگلیس بود
وی ادامه داد: حمله به یمن حماقت و تناقضی از جانب آمریکا و انگلیس است. اگر بایدن و هر که با اوست گمان می‌کنند که یمن دست از حمایت از غزه خواهد کشید، نادان هستند و هیچ چیز نمی‌دانند. کابینه دشمن هیچ راهی جز پذیرش شروط مقاومت در غزه پیشروی خود نخواهد دید و این به معنی پیروزی موعود است. اقدامات آمریکا در دریای سرخ به تمامی جریان‌های دریانوردی در این منطقه آسیب می‌زند. آن‌ها تمامی این کارها را برای حمایت از اسرائیل به انجام رساندند.
نصرالله گفت: باید موضع علما و مردان و زنان بحرینی که همبستگی خود با یمن و غزه و مخالفت خود با موضع ذلیلانه حکومت آل خلیفه در بحرین را اعلام کردند بستاییم. بایدن خیلی زود حجم حماقتی را که در حمله به یمن مرتکب شد متوجه خواهد شد. امروز بیش از پیش هر عرب، مسلمان و آزاده‌ای باید ایستادگی ملت و رهبران خود در کنار مقاومت را باید اعلام کند. این نکته وجه تمایز حق و باطل است.
وی افزود: کسانی که موضعی ضعیف دارند ناامید خواهند شد و افرادی که ساکت هستند نیز در روز قیامت باید پاسخ بدهند. یمنی‌ها امروز ثابت کرده‌اند که آن‌ها انصار و فرزندان انصار هستند. عملیات مقاومت اسلامی عراق ادامه دارد
حیفا هدف قرار گرفته و دشمن صهیونیست پنهان کاری می کند
دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: می‌خواهم تاکید کنم که آنچه مقاومت عراق درباره هدف قراردادن مکانی در حیفا اعلام کرد صحیح است و اطلاعات ما تایید می‌کند که هدفی در این منطقه مورد اصابت قرار گرفته اما اسرائیل در این رابطه پنهان‌کاری می‌کند.
با ۶۲ موشک میرون را درهم کوبیدیم
نصرالله گفت: مقاومت ۶۲ موشک از جمله ۲۰ موشک کاتیوشا، ۲۲ موشک کورنت ویژه با برد جدید و ۱۸ موشک کورنت دیگر را شلیک کرد و هدف‌هایی را در میرون مورد اصابت قرار داد. فیلمی که ما در این خصوص منتشر کردیم از تمامی حقایق این حمله پرده بر نمی‌دارد. اطلاعات ویژه ما تایید می‌کند که در پایگاه میرون تلفات جانی رخ داده و ویدیو منتشرشده از سوی ما نیز دروغ‌گویی دشمن را آشکار می‌کند.
وی افزود: ما با افتخار شهادت رزمندگان خود را اعلام می‌کنیم، اما دشمن درباره کشته‌ها، زیان‌ها و شکست‌های خود پنهان‌کاری می‌کند. ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد و جبهه ما شکست‌هایی دیگر را به دشمن تحمیل خواهد کرد.
ما را با لشکری شکست خورده در غزه تهدید می کنند
نصرالله گفت: امروز در سخنانی جدید گفته می‌شود که اگر دست از مبارزه نکشید، اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد! من می‌گویم که این هراس‌افکنی راه به جایی نخواهد برد. ما را با لشگری خسته، هراسان و شکست‌خورده در شمال غزه تهدید می‌کنند و ما هم پاسخ می‌دهیم که «بیایید». کسی که باید از جنگ بترسد و می‌ترسد اسرائیل، کابینه دشمن و شهرک‌نشینان آن است. از ۹۹ روز پیش تاکنون ما آماده جنگ هستیم. ما از جنگ نمی‌ترسیم و بدون هرگونه حد و مرز و ضابطه‌ای در این جنگ مبارزه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: آمریکا که خود را نگران لبنان جلوه می‌دهد باید نگران پایگاه خود در اسرائیل باشد. موضع ما این است که جبهه لبنان برای حمایت از غزه تشکیل شده و هدف آن توقف حمله به غزه است. باید حمله به غزه متوقف شود، آن گاه در مورد رخ‌دادهای لبنان صحبت می‌کنیم.
نصرالله گفت: تمامی تحولات منطقه در گرو توقف حمله به غزه است و در پایان آمریکا و تمام دنیا خود را در برابر این حقیقت خواهند دید که مقاومت در تمام منطقه سلاح در دست دارد و این مقاومت است که باعث توقف حمله به غزه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1