تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۷۱۴۸۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد:

هفت هزار زوج نابارور در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

۰
هفت هزار زوج نابارور در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار نفر زوج نابارور شناسایی شده در سطح استان وجود دارند و ۸۳۰ فقره سقط جنین از ابتدای ۱۴۰۲ در استان شناسایی شده است.
به گزارش کبنا، سعید جاودان سیرت در این رابطه، اظهار کرد: یکی از عوامل کاهش جمعیت افزایش سقط است و جمعیت سقط‌های شناسایی نشده در استان بیشتر است.
وی افزود: پزشکان و کارشناسان و بهروز‌ها در مراکز روستایی و مراکز جامع سلامت باعث تشویق و ترغیب شوند تا جامعه به سمت باروری بیشتر حرکت کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تله جمعیتی یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی کشور‌های غیر مسلمان است، در سال ۹۶ بر اساس آخرین آمار اطلاعاتی، کشور ایران جز ۷۷ کشور جوان دنیا بود، اما در سال ۱۴۰۱ ما جز ۱۱۱ کشور میانسال دنیا هستیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جمعیتی، افزود: با همیاری، مشارکت، همفکری در اجرای برنامه‌های این قرارگاه می‌توان به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.
جاودان سیرت تأکید کرد: در صورت عدم فرهنگ‌سازی مطلوب بر روی فکر و‌اندیشه مردم برای این مهم، ما در سال ۱۴۰۵ جز ۱۱ کشور پیر دنیا خواهیم بود ودر سال ۱۴۲۰ سومین کشور پیر و در سال ۱۴۸۰ جمعیت ما به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید. که در واقع در تله جمعیتی خواهیم افتاد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از پارامتر‌های تأثیر‌گذار در زمینه جوانی جمعیت بحث آموزش و فرهنگ‌سازی است.
وی تصریح کرد: بحث نازایی، ازدواج‌های زود هنگام و بحث ازدواج آسان می‌توانند کمک کنند تا از تله جمعیتی خارج و به سمت جامعه جوان و پویا پیش برویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1