تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۷۲۱۴۷
در جلسه شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نبوی‌زاده: ریل‌گذاری کشور توسط نمایندگان مجلس انجام می‌گیرد، اگر این ریل‌گذاری خوب باشد موفق خواهیم بود، اگر ریل گذاری معیوب باشد قطعاً راه به جایی نمی‌بریم / ما در قانون نویسی روز به روز درجا می‌زنیم

۵
۰
نبوی‌زاده: ریل‌گذاری کشور توسط نمایندگان مجلس انجام می‌گیرد، اگر این ریل‌گذاری خوب باشد موفق خواهیم بود، اگر ریل گذاری معیوب باشد قطعاً راه به جایی نمی‌بریم /  ما در قانون نویسی روز به روز درجا می‌زنیم
کبنا ؛جلسه شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد با حضور کاندیداهای کهگیلویه بزرگ در حوزه علمیه خواهران دهدشت برگزار شد. در این جلسه سید محمد موحد، علی مژدهی‌پور، مجتبی اندرزیان، محمد علوی‌تبار، فرزاد نجات‌نیا و آیت‌الله نبوی‌زاده حضور داشتند. نبوی‌زاده گفت: ریل‌گذاری کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد، اگر این ریل‌گذاری خوب باشد موفق خواهیم بود، اگر ریل گذاری معیوب باشد قطعاً راه به جایی نمی‌بریم.
به گزارش کبنا نیوز، در این آیین، آیت الله نبوی زاده ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: امیدواریم خدا توفیق دهد و همه ما در راستای اهداف و آرمان‌های واقعی انقلاب گام برداریم، آرمان‌هایی که همه تلاش کردند برای تحقق آنها دگرگونی عمیق اتفاق بیفتد. برخی از آرمان‌ها محقق شد، جمهوری اسلامی حاکم شد و برخی آرمان‌ها عقیم ماند.
نبوی زاده افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی یک شاخص است، به جهت اینکه دو بعد دارد، جمهوریت نماد مردم است و اسلامیت نیز ماهیت حاکمیت است و این دو با هم ملازمه دارند و هیچکدام بدون دیگری اعتبار ندارد. یعنی آن چیزی که ملت انتخاب کرد، جمهوری اسلامی بود.
نبوی زاده بیان کرد: انتخابات بُعد جمهوریت نظام است، انتخابات احترام گذاشتن به رأی و نظر و ایده مردم است. شیعه بعد از سده‌ها حاکمیتی به نام جمهوری اسلامی تشکیل داد، جمهوری اسلامی دشمنان قدر و بسیاری دارد که از ابتدا با انقلاب دشمنی‌هایشان آغاز شده و تا الان نیز ادامه داشته است و همه به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی در اذهان مردم ناکارآمد جلوه داده شود. امت اسلامی ناکارآمد و دارای مشکلات و معضلات عمیق جلوه داده شود. در برخی از موارد اینها موفق هم شده اند، با وجود همه خدماتی که انقلاب برای ملت انجام داده، گاهاً این تصور ناکارآمدی ایجاد شده است، هر چند که گاهی  معضلات و مشکلات هم عمیق است.
وی افزود: حمایت از انقلاب، حمایت از جمهوری اسلامی، حمایت از رهبری معنایش فقط حمایت کلامی نیست، بلکه عمل و بینش ما معیار هست، بینشی که منجر به عمل شود. کسانی که واقعاً از صمیم قلب دوست دارند این انقلاب به آرمان‌هایش برسد. حاکمیتی که شیعه آن را انتخاب کرده، به عنوان تنها حاکمیت شیعی در جهان عرض اندام می‌کند، در رسیدن به برنامه‌هایش موفق باشد، کسانی که این نگرش را دارند باید در عمل ثابت کنند، در عمل بهترین شاخصی که می‌توانیم حاکمیت جمهوری اسلامی را موفق جلوه دهیم عملکرد ما است. فساد نباشد، تبعیض نباشد، جامعه ای که به عنوان یک جامعه الگو بتوان آن را معرفی کرد.

نبوی زاده گفت: کسانی که انقلابی اند، قانون اساسی را قبول دارند، ولایت فقیه را دوست دارند، حاکمیت را قبول دارند، تلاش کنند برای توانمندی حاکمیت، همه چیز سر جای خود قرار گیرد، اقتصاد شکوفا باشد، بدون رانت و تبعیض و فساد باشد، فرهنگ پویا باشد، خانواده مستحکم و عمیق باشد.
وی بیان کرد: اگر قرار است در سیاست افراد جامعه را صاحب بینش سیاسی کنیم، یکی از فلاسفه یونان می‌گوید انسان حیوانی است سیاسی. یعنی اینکه خط ممیزه انسان و حیوان این هست که انسان دارای بینش سیاسی است، نه به منزله سیاست‌زدگی که در جامعه ما حاکم است، بلکه به این معنا که منافع ملی کشور را بفهمند و بدانند که در چه جامعه‌ای و با چه فاکتورها و شاخص‌هایی زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: شخصیت ملی به این معنا است که هر کدام از نمایندگان مجلس در تمام امور کشور می‌تواند اظهارنظر کند و طرح بدهد. نماینده شخصیت ملی است و  10 نفر از نمایندگان می‌توانند موضوعی را مصوب و قانون کنند که برای تمام کشور لازم الاجرا باشد. نماینده در تعیین وزرا نقش ایفا می‌کند، ریل‌گذاری کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد، اگر این ریل‌گذاری خوب باشد موفق خواهیم بود، اگر ریل گذاری معیوب باشد قطعاً راه به جایی نمی‌بریم. نماینده اختیارات متعددی دارد، واقعیتی را بگویم، ما در قانون نویسی روز به روز درجا می‌زنیم. قانون که سال 1307 نوشته شده با قانونی که الان می‌نویسیم مقایسه کنیم، در اسلوب قانون نویسی، شکل و محتوا، قوانین ما سطح پایین هستند. حتی ممکن است لایحه‌ای را بیاورند و یک طرفه لایحه را بگذرانند و قانون شود، که مصلحت و منافع قشر اندکی را تأمین می‌کند. ما در بانکداری بسیار مشکل داریم. نظام بانکی ما در سال 1369 تصویب شده، ظاهراً این قانون نظام بانکی بدون ربا است ولی عین ربا است.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

بیات
Iran, Islamic Republic of
احسنت دکتر نبوی زاده چه بسیار زیبا شفاف و با اشراف کامل بر قوانین ادای مطلب نمودند به امید فردای روشن با موفقیت حقوق دان برجسته استان در انتخابات کهگیلویه بزرگ
رمضون
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی این می دونه چی میگه؟
می دونه برای چی اومده؟
ریل ها در حال حرکت هستند !!!!!!!!!!!!!!!
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
سلان دوستان جوان انقلابی.نمره کاندیدای جوان انقلابی عزیزان حاضر در جلسه.برادر نجات نیا صفر .نبوی زاده منفی صفر .اندرزیان ۵.علوی تبار ۷
برادران عزیز مگه سیاست به همین راحتی هست که شما بخواهید حریف اون افراد هزارویک جهرا ترک و شمالی ومشهدی شوید . اول بروید ادبیات خودتان را درست کنید بعدش بیایید با آبروی مردم بازی کنید.برادر نبوی زاده که فقط در بیان خودش به هرحال به هر حال به هرحال.عزیزم چطور خیلی خیلی خیی برای بانیان جلسه متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
حرف شما کاملاً درست ولی نتیجه وتصویب نهایی هر طرح ولایحه ای رای اکثریت است .
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1