کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

چرا حاج آقای بزرگواری؟

1 اسفند 1402 ساعت 11:16

اگر بدور از حب و بغض‌های مصطلح در فضای سیاست این روز‌های کهگیلویه بخواهیم بر پایه اخلاق و انسانیت داوری کنیم نیک می‌بینیم که تنها نامزدی که متخلق و مسلح به این خصیصه‌ها و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی است حاج آقای بزرگواری است. انسان پاک و صادقی که هرگز از سیاست برای خود و خانواده‌اش کیسه ندوخت و هرگز قدرت را نردبانی برای به دست آوردن ثروت‌های بادآورده، شهرت‌های کاذب و قدرت‌های رذیله نکرد.


صادق حیدریان _فعال سیاسی اجتماعی در یادداشتی به عنوان «چرا حاج آقای بزرگواری؟» نوشت: فضای سیاست این روز‌ها را که رصد و بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بازار شایعات، قول‌های نامعتبر، ادعا‌های پر طمطراق، بی‌اخلاقی‌های عدیده، فریب‌های زیرکانه و... داغ است و هر نامزدی تا می‌تواند ادعا‌های شاخ دار و قول و قرار‌های عجیب و غریب می‌دهد. فضای سیاست این روز‌ها آکنده از بی‌اخلاقی و رذایل منحوس بشری است که نه با تواصی سفارش شده در دین خدا سازگاری دارد و نه با ارزش‌های اصیل مورد پذیرش انسان‌ها. فضای سیاسی این روز‌ها یادآور کتاب شهریار ماکیاولی است و این حمله ماکیاول که می‌گفت هدف وسیله را توجیه می‌کند را به اذهان متبادر می‌کند. در صورتی که ما در دین و کتاب خدا به تکرار علیه این سخن آیه و حدیث متواتر داریم. «فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» برای عبور از این بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اداری، قضایی و اخلاقی، ما به سیاستمدارانی نیاز داریم که به برخی سنجه‌ها و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی مجهز باشند که این سنجه‌ها بتوانند در هرم قدرت که بسیار وسوسه‌انگیز و فساد خیز است آن‌ها را از معصیت، فساد‌های مالی و اداری مصون نگه دارد. از سنجه‌های شخصیتی و اخلاقی که در این فضای پلشت می‌تواند نامزد‌ها را از بی‌اخلاقی‌ها مصون نگه دارد، پادکستی، خدامحوری، دین مداری، صداقت و راستگویی، حب اهل بیت عصمت و طهارت، خلق نیکو، صدق کلام و گفتار، سخت کوشی، ضدیت با مشی قوم گرایی، ضدیت با حب دنیا و... است. اگر بدور از حب و بغض‌های مصطلح در فضای سیاست این روز‌های کهگیلویه بخواهیم بر پایه اخلاق و انسانیت داوری کنیم نیک می‌بینیم که تنها نامزدی که متخلق و مسلح به این خصیصه‌ها و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی است حاج آقای بزرگواری است. انسان پاک و صادقی که هرگز از سیاست برای خود و خانواده‌اش کیسه ندوخت و هرگز قدرت را نردبانی برای به دست آوردن ثروت‌های بادآورده، شهرت‌های کاذب و قدرت‌های رذیله نکرد. مرد پاکباز و صادقی که در صدق گفتار و کردار از نوادر روزگاران است و آن زمانی که عافیت طلبان فریبکار در ناز و نعمت بادآورده متنعم بودند، ‌ایشان چون برادر شهیدش لباس رزم پوشید و به رزمندگان ایرانی در سوریه پیوست. آن زمانی که بعد از دو دور حضور در مجلس شورای ملی که با مشی خود و صدق کلامش مورد وثوق کامل نظام قرار داشت و می‌توانست هر سمتی را که دلش می‌خواست تصاحب کند، به ندای رهبرش لبیک گفت و پوتین‌های عاشقی‌اش را به پا کرد و برای حراست و پاسداری از حرم اهل بیت به جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار شد. مردی که کلام و رفتارش عین مشی اسلام اصیل است و همیشه این مهم را سرلوحه کار خویش قرار داده است. براستی بدور از حب و بغض‌های شخصی، قبیله‌ای و جناحی که بخواهیم نقد و بررسی کنیم نیک می‌بینیم که از لحاظ اخلاقی، مالی، اداری و شخصیتی حتی یک نقطه خاکستری هم در زندگی حاج آقای بزرگواری وجود ندارد.
مردم شریف کهگیلویه؛
آگاه باشید که تمام مشکلات این روز‌های ما و سرزمین مستعدمان ما حصل اشتباه در انتخاب‌های ماست، بیایید با انتخاب نامزد اصلح که متخلق و آراسته به صفات پاک انسانی و‌ایمانی است منطقه و بلاد خویش را از پلیدی و بی‌اخلاقی نجات داده تا از قِبَل حضور افراد اخلاق مداری چون حاج آقای بزرگواری نور‌امید و‌ایمان را به خاک غبار گرفته دیارمان تابانده و از قبل حضور انسان‌های پاک و بی‌آلایش و کاربلد، بلاد مستعد خویش را به حق خویش که همانا توسعه پایدار است رهنمون کنیم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
 


کد مطلب: 472785

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/472785/چرا-حاج-آقای-بزرگواری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1