کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

غلامرضا تاجگردون‌، امیرکبیر توسعه حوزه انتخابیه گچساران و باشت

1 اسفند 1402 ساعت 11:26

بدور از تعارفات مرسوم و مألوف و فارغ از بازی‌های جناحی و حزبی غلامرضا تاجگردون‌ امیرکبیر توسعه حوزه انتخابیه گچساران و باشت است و باید همه آحاد مردم استان با انتخاب و تقویت و تشویق اینچنین نیرو‌های توسعه گرایی موجبات برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد را از این فقر تاریخی و عدم توسعه یافتگی نجات داده و به ساحل امن توسعه پایدار برسانند.


صادق حیدریان _فعال سیاسی اجتماعی در یادداشتی نوشت: حوزه انتخابیه گچساران و باشت به دلیل داشتن منابع سرشار، صنایع، توسعه شهری و وضعیت زیرساختی که از قدیم الایام داشته است به مراتب وضعیتی بهتر از سایر شهرستان‌ها و حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است. داشتن نیرو‌های اجتماعی فرهنگی مناسب و سیاسیون ملی چون بهرام تاجگردون و سایر عزیزانی که در بدو انقلاب مردمی در کانون اتفاقات و رخداد‌های کشوری حضور داشتند، این منطقه را تا حدودی از سایر مناطق استان جدا کرده بود.
مسائل و شرایط فرهنگی مصطلح در استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی در سال‌های اوایل انقلاب و بعد از جنگ مسیر توسعه گچساران را با کندی مواجه کرد و آنگونه که شایسته و بایسته این حوزه انتخابیه غنی باشد، کار به جلو پیش نمی‌رفت. با حضور مرد سیاست بلد و توسعه گرای گچسارانی که هم تجارب ارزنده‌ای در سازمان مهم برنامه و بودجه داشت و هم دانش تئوریک خیلی خوبی در حوزه توسعه پایدار داشت، گچساران سردار سازندگی خود را پیدا کرد و الحق و الانصاف توانست در مدت کوتاهی در وضعیتی کشوری و پا به پای کلان شهر‌های توسعه یافته برنامه‌های توسعه‌ای خود را برنامه‌ریزی و پیاده سازد.
با آمدن‌ایشان طرح‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی شروع و گام‌های عملی بلندی برای دستیابی به توسعه پایدار در شهرستان گچساران و باشت آغاز شد. قبل از حضور‌ایشان، حرکت لاک پشتی کارخانه پتروشیمی گچساران تنها طرح اقتصادی مهم دو شهرستان باشت و گچساران باعث ناامیدی مردم و پایین بودن سطح درآمدشان شده بود. مردم کشاورز منطقه به دلیل کمبود بارش‌ها بیکار شده و هیچ‌امیدی به آینده نداشتند. بافت‌ها فرسوده بودند و فضای شهر آنگونه که زیبنده این منطقه نفت خیز باشد نبود. آسیب‌های اجتماعی بیداد می‌کرد و با توجه به اینکه مؤلفه‌های توسعه به هم مرتبط هستند، بیکاری، رکود و بی‌آبی باعث شده بود که آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد، خشونت و نزاع‌های دسته جمعی، طلاق و بی‌بندباری بشدت شیوع پیدا کرده و وضعیت بغرنجی را در این خطه نفت خیز و قابل مستولی کند.
با حضور غلامرضا تاجگردون و به سبب سواد توسعه‌ای که‌ایشان داشت این خطه مستعد به نفس مسیحایی روند توسعه را آغاز کند. طرح‌های جدید زیرساختی، عمرانی و کشاورزی شروع به کار کردند و طرح‌های بر زمین مانده همه مجدداً تزریق اعتبار شدند.
در مدتی که‌ایشان در مجلس شورای اسلامی جلوس داشتند جاده‌های حوزه انتخابیه گچساران و باشت در ترافیک وزرا و مسئولین کشوری آرام نداشتند. بدور از تعارفات مرسوم و مألوف و فارغ از بازی‌های جناحی و حزبی غلامرضا تاجگردون‌ امیرکبیر توسعه حوزه انتخابیه گچساران و باشت است و باید همه آحاد مردم استان با انتخاب و تقویت و تشویق اینچنین نیرو‌های توسعه گرایی موجبات برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد را از این فقر تاریخی و عدم توسعه یافتگی نجات داده و به ساحل امن توسعه پایدار برسانند.
جا دارد به رسم ادب و به پاسداشت کرامت‌های اخلاقی در برابر عظمت روح این مرد مبارک نفس سرتعظیم فرود آورده و خدای را به خاطر داشتن این انسان بزرگ شکر و سپاس نماییم.


کد مطلب: 472786

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/472786/غلامرضا-تاجگردون-امیرکبیر-توسعه-حوزه-انتخابیه-گچساران-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1