تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۷۳۰۴۰
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| موحد از زبان موحد

۴
۱
فیلم| موحد از زبان موحد
کبنا ؛ داوطلب دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی گفت که سد آبریز به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مردم، مسئولان و کشاورزان منطقه کهگیلویه بزرگ به طور حتم وارد فاز اجرایی می‌شود و من‌امیدوارم که در همین دولت آقای رئیسی این کار به سرانجام برسد و آنچه توقع به جای مردم و کشاورزان است، تحقق یابد.
حجت الاسلام سید محمد موحد در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تصریح کرد که کار‌های مطالعاتی این طرح مهم زیرساختی و از جمله انتظارات به حق و مغفول مانده مردم مظلوم این منطقه در سال‌های گذشته انجام شده و به اتمام رسیده است.
سد آبریز عامل توسعه
سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به بالای ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و از دغدغه‌ها و مطالبات جدی کشاورزان و مردم این مناطق است که قدم‌های خوبی برای اجرایی شدن این ابرپروژه به عنوان راه نجات منطقه از محرومیت و شکوفایی ظرفیت‌های مغفول مانده برداشته شده است.
با ساخت این سد، آب به صورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.
مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آب اجرایی شده است. این سد با ارتفاع ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اجرا می‌شود.
موحود ابراز داشت که این دغدغه و انتظار به حق و طرح مهم زیرساختی در کنار بسیاری از حق و حقوق و مطالبات این مردم و شهرستان‌های چهارگانه که برخی از آن‌ها وارد فاز علیاتی شده‌اند در صورت پیروزی و ادامه فعالیت در مجلس دوزدهم با جدیت و قوت دنبال خواهم کرد.
آبرسانی به چهار شهر
موحد همچنین موضوع آبرسانی به شهر‌های دیشموک، قلعه رئیسی، سوق، لنده، دهدشت و چرام، مینو پالایشگاه حوزه غربی و پتروشیمی چرام را از دیگر طرح‌های در دست اقدام و تحول افرین در حوزه کهگیلویه بزرگ عنوان کرد و گفت که باید تلاش کنیم این ابرپروژه‌ها که نقش بسزایی در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال جوانان در منطقه دارد با شتاب بیشتری تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
این نامزد انتخابات دوازدهم یادآور شد که البته اعتبارات خوبی در همین دولت سیزدهم برای پروژه‌های کلان کهگیلویه بزرگ به ویژه در جریان سفر دور دوم رئیس جمهور به تصویب و بخش زیادی نیز تخصیص و یا ابلاغ شده است.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس یازدهم گفت که برای ادامه برون رفت این منطقه از بن بست ارتباطی ساخت جاده پل بریم - باشت - چرام - دهدشت به چارؤسا و از آن طرف به سمت دیشموک و باغملک استان خوزستان را مصوب کردیم و قطعه اول آن هم اینک به قوت در حال انجام است.
موحد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین وظیفه و رسالت اصلی نماینده را قانون‌گذاری و نظارت در همه ابعاد و حوزه‌های مختلف در کشور دانست و معتقد است که هماهنگی، تعامل مثبت و ارتباط‌های دوسویه بین دولت و مجلس از ضرورت‌های مهم و غیرقابل انکار برای رسیدن به یک هدف مشترک و حل مشکلات و چالش‌های موجود در است.
وی اظهار کرد که بحث‌های کارشناسی و موشکافانه در زمینه طرح‌های مجلس و لوایحی که در ابعاد مختلف دولت تقدیم مجلس می‌کند که بارزترین ان لایحه بودجه است امری طبیعی است.
وی یادآور شد که دولت برای لایحه‌ای که به مجلس داده دنبال ادله‌ها و بحث‌های کارشناسی و اعمال نظر خود بر روی نمایندگان است و این یک امر طبیعی است و این بحث‌ها و مسائل باید باشد.
او گفت که البته مجلس هم همواره دنبال این بوده است که با بررسی‌های موشکفانه و کارشناسی و با اعمال نظارت بیشتر در زمینه تصویب طرح‌ها و با هدف کمک به دولت اقدام کند.
وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با ایرنا به گوشه‌ای از زندگی کاری از طلبگی و حوزه تا ورود به دستگاه قضایی و چندین سال به عنوان معاون دادستانی و دادستان شهر‌های بهبهان، اهواز و شیراز و همچنین دوران مبارزاتی خود در اوایل انقلاب و دستگیری توسط ساواک و همچنین فعالیت‌های سیاسی خود اشاره کرد و گفت که از سال ۷۱ فعالیت رسمی و سیاسی خود و ورود به عرصه انتخابات را آغاز کرد.
به گزارش کبنا، موحد متولد سال ۱۳۳۱ در منطقه کوه راک شهرستان کهگیلویه است. او از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۹۱ یعنی ۲۰ سال نماینده مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بود.
موحد گفت که بعد از آن به عنوان داوطلب در حوزه انتخابیه بهبهان در استان خوزستان انتخاب و یک دوره نیز نماینده مردم بهبهان بود.
موحد هم که هم اینک به عنوان نماینده فعلی مردم حوزه انتخابیه شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی مشغول است وارد عرصه رقابت با ۲۹ داوطلب دیگر در دوره دوزادهم مجلس شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه عملکرد قابل دفاعی داشتی در مناظره ها شرکت میکردی
Iran, Islamic Republic of
عامل بدبختی مهاجرت و خودکشی ....
و گدا پروری مردم کسی نیست جز موحد
Iran, Islamic Republic of
موحد باخته جناب کبنا چرا اینهمه ازش خبر میزاری؟
پرستار
Iran, Islamic Republic of
موحد از زبان مردم چی؟
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
فایل های مرتبط
1