تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۴۷۳۸۳۰

انتقال موشک‌های بالستیک تهران به روسیه و واکنش آمریکا

۱
۱
انتقال موشک‌های بالستیک تهران به روسیه و واکنش آمریکا
کبنا ؛آسوشیتدپرس نوشت: ایالات متحده و متحدانش روز جمعه به ایران هشدار دادند که اقتصادهای بزرگ غربی تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهند کرد، اگر تهران اقدام به ارائه موشک‌های بالستیک به روسیه بکند. 
 به گزارش کبنا، در ادامه این مطلب آمده است: دولت بایدن برای ماه‌ها هشدار داده است که روسیه به دنبال موشک‌های بالستیک دوربرد از ایران است.
 ایالات متحده آمریکا هنوز تایید نکرده است که این موشک ها از ایران به روسیه منتقل شده اند  اما  مقامات کاخ سفید از اظهارات مقامات ایرانی که حاکی از قریب الوقوع بودن توافق است، نگران هستند.
 به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، یکی از اقداماتی که کشورهای گروه هفت در حال بررسی آن هستند، منع ایران ایر، شرکت هواپیمایی ملی این کشور، از پرواز به اروپا است. 
 رهبران گروه 7 در بیانیه‌ای اعلام کردند: «اگر ایران اقدام به ارائه موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط به روسیه کند، آماده پاسخ سریع و هماهنگ از جمله اقدامات جدید و مهم علیه ایران هستیم».
بایدن: در صورت ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام می‌دهیم

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده جمعه ۲۵ اسفند در سخنانی گفت که  اگر ایران موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن را به روسیه ارائه دهد، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام خواهیم داد.
به گزارش کبنا، انتخاب؛ بایدن گفت که  اگر ایران موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن را به روسیه ارائه دهد، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام خواهیم داد.
 همچنین هفت کشور صنعتی جهان که گروه ۷ (G7) را تشکیل می‌دهند،‌ از ایران خواستند که از ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، خودداری کند.
گروه هفت در بیانیه ای که عصر جمعه صادر شد اعلام کردند:  «ما به شدت نگران گزارش‌هایی هستیم که ایران در نظر دارد موشک های بالستیک و فناوری مرتبط با آن را به روسیه منتقل کند.»
گروه ۷ در این بیانیه به «پهپادهای ایران که در جنگ اوکراین» استفاده شده است اشاره کرد و ارسال موشک‌های بالستیک را اقدامی در جهت تشدید بی‌ثباتی منطقه‌ای خواند و از ایران خواست که از ارسال این تجهیزات و تسلیحات به روسیه خودداری کند.
هفت کشور کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا گروه ۷ را تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جالبه
ایران تبدیل به قدرت موشکی شده و آمریکا دارد التیماتوم میدهد
با آنکه تحریم
اگر در اقتصاد هم به خودمان تکیه می کردیم نه به عناصر خودباخته و مرعوب غرب الان این وضعیت حکمفرما بود
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1