کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

مشی و مرام «امام‌جمعه» مردم

5 فروردين 1403 ساعت 0:59

روحانیت به‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم ایران از سابق تاکنون در تحولات و مناسبات مختلف دارای نقش بوده است. این قشر بزرگ نقش مهم و رهبری مردم در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را بر عهده داشته است.


روحانیت به‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم ایران از سابق تاکنون در تحولات و مناسبات مختلف دارای نقش بوده است. این قشر بزرگ نقش مهم و رهبری مردم در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را بر عهده داشته است.
در کهگیلویه و بویراحمد نقش علما و روحانیت نیز نقشی غیرقابل‌انکار است و به‌ویژه این نقش با آغاز نهضت اسلامی و انقلابی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی بیشتر و بیشتر شد.
حضور مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی و مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در میان مردم استان و هدایتگری مردم در قبل از انقلاب اسلامی به حضور پررنگ و فعال مردم استان در عرصه انقلاب اسلامی کمک کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی و محوریت بیشتر علما و روحانیون این دو بزرگوار به ایفای نقش بیشتری در تحولات مختلف همت گماشتند.
فقدان این دو عزیز یکی در اوایل دهه نود و دیگری در پاییز ۱۴۰۱ ثلمه بزرگی بود که مردم استان و عشایر جنوب متحمل شدند. ولی ظهور دو روحانی بزرگوار دیگر در استان خلأ فقدان را به شایستگی پوشش داد. آیت‌الله ملک‌حسینی و آیت‌الله سید نصیر حسینی، باشخصیت و منش مردمی و حضور در دو جایگاه نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان تاکنون منشأ خیروبرکت و تقویت فضای بصیرت و ولایت‌پذیری در استان بوده‌اند.
در رابطه‌با آیت‌الله ملک‌حسینی پیش‌ از این مطالب زیادی نوشته شده است و ما در این مطلب قصد داریم به بخشی از ابعاد شخصیتی و اهمیت و نقش حضور حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی در استان بپردازیم.
آیت‌الله حسینی از همان ابتدای انقلاب اسلامی و به‌ویژه دوران دفاع مقدس حضور فعالی در صحنه‌های مختلف داشت و در تمام سال‌ها در کنار مردم و با مردم بودند.
وی در دهه هشتاد به‌عنوان امام‌جمعه دهدشت معرفی شد. امامت جمعه آیت‌الله حسینی در دهدشت یک تحول مهم فرهنگی و سیاسی در این شهر بود و به رشد و تربیت نیروهای انقلاب و انسجام این نیروها کمک شایان توجهی کرد. میان آیت‌الله حسینی و مردم شهر دهدشت و همه مردم کهگیلویه بزرگ الفتی عمیق شکل‌گرفته بود که هنوز بعد از سال‌ها شاهد استمرار این صمیمیت و رابطه پدرانه آیت‌الله با مردم دهدشت هستیم.
تجربه امامت جمعه آیت‌الله سید نصیر حسینی در دهدشت و مشی و مرام مردمی وی سبب توجه مجموعه تصمیم‌گیرنده شورای سیاست‌گذاری و تصمیم دفتر مقام معظم رهبری در انتخاب ایشان به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امامت جمعه یاسوج گردید. حضور چهارساله این عالم وارسته در این دو جایگاه مهم به رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کرده است و این شخصیت مهم همچون پدری مهربان در تمام حوادث در کنار مردم بوده است. تریبون نمازجمعه استان به یک جایگاه ارزشمند و مهم تبدیل شده است و نطق‌های هفتگی آیت‌الله در سطح کشور و حتی در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور به‌طور وسیعی بازتاب پیدا می‌کنند.
موضوعات ریزودرشت استان کهگیلویه و بویراحمد و مسائل مردم استان مورد توجه و حساسیت نماینده ولی‌فقیه در استان است و وی با جدیت در تمام موضوعات حضور دارد و هرگز نسبت به مسائل استان بی‌توجه نبوده و نمی‌باشد.
بی شک شخصیتی با چنین گستردگی و گشودگی در موضوعات مختلف که از سعه‌صدر بالایی برخوردار است و با یک موضع انقلابی محل مراجعه همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است نمونه‌ای از امام‌جمعه تراز انقلاب اسلامی است که خوشبختانه به نیکی از سوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ارج گذاشته می‌شود.


کد مطلب: 474086

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/474086/مشی-مرام-امام-جمعه-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1