تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۷۴۰۸۶
یادداشت؛

مشی و مرام «امام‌جمعه» مردم

۰
مشی و مرام «امام‌جمعه» مردم
کبنا ؛روحانیت به‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم ایران از سابق تاکنون در تحولات و مناسبات مختلف دارای نقش بوده است. این قشر بزرگ نقش مهم و رهبری مردم در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را بر عهده داشته است.
در کهگیلویه و بویراحمد نقش علما و روحانیت نیز نقشی غیرقابل‌انکار است و به‌ویژه این نقش با آغاز نهضت اسلامی و انقلابی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی بیشتر و بیشتر شد.
حضور مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی و مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در میان مردم استان و هدایتگری مردم در قبل از انقلاب اسلامی به حضور پررنگ و فعال مردم استان در عرصه انقلاب اسلامی کمک کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی و محوریت بیشتر علما و روحانیون این دو بزرگوار به ایفای نقش بیشتری در تحولات مختلف همت گماشتند.
فقدان این دو عزیز یکی در اوایل دهه نود و دیگری در پاییز ۱۴۰۱ ثلمه بزرگی بود که مردم استان و عشایر جنوب متحمل شدند. ولی ظهور دو روحانی بزرگوار دیگر در استان خلأ فقدان را به شایستگی پوشش داد. آیت‌الله ملک‌حسینی و آیت‌الله سید نصیر حسینی، باشخصیت و منش مردمی و حضور در دو جایگاه نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان تاکنون منشأ خیروبرکت و تقویت فضای بصیرت و ولایت‌پذیری در استان بوده‌اند.
در رابطه‌با آیت‌الله ملک‌حسینی پیش‌ از این مطالب زیادی نوشته شده است و ما در این مطلب قصد داریم به بخشی از ابعاد شخصیتی و اهمیت و نقش حضور حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی در استان بپردازیم.
آیت‌الله حسینی از همان ابتدای انقلاب اسلامی و به‌ویژه دوران دفاع مقدس حضور فعالی در صحنه‌های مختلف داشت و در تمام سال‌ها در کنار مردم و با مردم بودند.
وی در دهه هشتاد به‌عنوان امام‌جمعه دهدشت معرفی شد. امامت جمعه آیت‌الله حسینی در دهدشت یک تحول مهم فرهنگی و سیاسی در این شهر بود و به رشد و تربیت نیروهای انقلاب و انسجام این نیروها کمک شایان توجهی کرد. میان آیت‌الله حسینی و مردم شهر دهدشت و همه مردم کهگیلویه بزرگ الفتی عمیق شکل‌گرفته بود که هنوز بعد از سال‌ها شاهد استمرار این صمیمیت و رابطه پدرانه آیت‌الله با مردم دهدشت هستیم.
تجربه امامت جمعه آیت‌الله سید نصیر حسینی در دهدشت و مشی و مرام مردمی وی سبب توجه مجموعه تصمیم‌گیرنده شورای سیاست‌گذاری و تصمیم دفتر مقام معظم رهبری در انتخاب ایشان به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امامت جمعه یاسوج گردید. حضور چهارساله این عالم وارسته در این دو جایگاه مهم به رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کرده است و این شخصیت مهم همچون پدری مهربان در تمام حوادث در کنار مردم بوده است. تریبون نمازجمعه استان به یک جایگاه ارزشمند و مهم تبدیل شده است و نطق‌های هفتگی آیت‌الله در سطح کشور و حتی در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور به‌طور وسیعی بازتاب پیدا می‌کنند.
موضوعات ریزودرشت استان کهگیلویه و بویراحمد و مسائل مردم استان مورد توجه و حساسیت نماینده ولی‌فقیه در استان است و وی با جدیت در تمام موضوعات حضور دارد و هرگز نسبت به مسائل استان بی‌توجه نبوده و نمی‌باشد.
بی شک شخصیتی با چنین گستردگی و گشودگی در موضوعات مختلف که از سعه‌صدر بالایی برخوردار است و با یک موضع انقلابی محل مراجعه همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است نمونه‌ای از امام‌جمعه تراز انقلاب اسلامی است که خوشبختانه به نیکی از سوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ارج گذاشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1