تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۷۴۸۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

جزئیات کامل و دقیق 13 صندوق باطل شده حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده / خطای راهبردی بزرگواری؛ خدشه به وفای عهد و صداقت

۵۲
۱
جزئیات کامل و دقیق 13 صندوق باطل شده حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده / خطای راهبردی بزرگواری؛ خدشه به وفای عهد و صداقت
کبنا ؛ابطال 13 صندوق رأی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشت و تا مدت‌ها بحث داغ فضای سیاسی و مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد بود. کبنا نیوز در این خصوص با یکی از افراد مطلع گفت‌وگو انجام داده و این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش کبنا، یکی از کاربران فضای مجازی  در این زمینه نوشت: در مطالعات زبانشناسی وقتی می‌گوییم که «کلمات بار معنایی دارند» یعنی کلمه در فضایی که گفته، شنیده یا خوانده می‌شود، تداعی فرهنگ و احساسات است. هر واژه‌ای را در حالات خاصی تفسیر و تحلیل می‌کنیم. مثلاً واژۀ «صادق» به معنای راستگو، درستکار و راستین کردار است که آن را در مقابل کذاب و دروغگو بهتر می‌شناسیم.

برخی از افراد را بدون اینکه بشناسیم یا با آن‌ها زندگی کرده باشیم، مصداقی از صداقت و راستگویی می‌دانیم و انتظارمان از آن‌ها نیز چنین است. مثلاً همه مردم از حاکمان و‌ اندیشمندان و علما و روشنفکران خود و حتی از معلمین و معممین و تجار و کسبه نیز چنین انتظاری دارند. کسانی را که قرار است وکالت خود را به آن‌ها بدهیم یا مجری امورات مختلف دولت‌ها در سطوح گوناگون هستند و حتی در سطحی گسترده‌تر، از مردم و همنوعان خود انتظار داریم که نسبت به همدیگر صادق و راست گفتار باشند.
این‌ها را عرض کردم تا در پسا انتخابات اسفند ۱۴۰۲ که رنسانس فکری و سیاسی مردم استان بود، فریب واژه‌ها را نخوریم. نباید واژه‌سازی‌ها به گونه‌ای عمل کنند که ناخواسته، گرفتارِ تغافل بشویم. کهگیلویه بزرگ، به جهت برخورداری از طبع بلند مردم و همت اجتماعی بی‌نظیری که در ساختار سیاسی دارند، همواره انتخابات را با شور و هیجان کم نظیری دنبال می‌کنند.
حضور چهره‌های مطرح سیاسی در انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، فضای رقابت سیاسی را در کهگیلویه بزرگ شورانگیز و دلنشین کرده بود. مردمی که می‌خواستند موکل خود را برای ۴ سال آینده انتخاب کنند، در طیف‌ها و گروه‌ها و صنوف مختلف، قرار گرفتند و برنامه‌ریزی ویژه‌ای را ترسیم و تدوین کرده بودند. اتفاقات مهمی با حذف و تأیید برخی از چهره‌های مطرح و حضور افرادی با رزومۀ فوق‌العاده مؤثر در کنار اندک افرادی که هیچ گفتمانی برای خود حاصل نبودند، امکان رقابت را سخت‌تر کرده بود.
یکی از افرادی که از بدو حضورشان تا پایان انتخابات، سخنانی ملال‌آور داشتند، جناب آقای سیدعلی محمد بزرگواری بود. پس گرفتن وفای به عهد و تعهدشان به مردم، نحوۀ جدا شدنش از مهندس هاشمی‌پور، جلسات سراسر تشکیک و آمیخته با تردید که ابتدائاً با مردم داشتند و نوع ادبیات بی‌محتوا، غیرفنی، مبتدیانه و غیرواقعی که در متینگ‌های انتخاباتی داشتند، رقابت سیاسی را به سمت و سوی جدل و سفسطه بافی کشانده بود. خوشبختانه در این مسیر، مردمِ چهار شهرستان کهگیلویه، راه واقعیت را رفتند و اگر تعصبات قومیتی نبود، یقیناً آقای بزرگواری آراء گذشته خود در گچساران را تکرار می‌کرد.
همین سخنرانی‌های بدون استدلال و گاهی بدون منطق در کنار واژۀ «سیدصادق»، بیانگر بار سنگین و غیرقابل تحملی بود که خود ناخواسته بر دوش می‌کشید. چرا که مردمِ روشن ضمیر و سیاست‌شناس کهگیلویه بزرگ، سابقۀ نفرت‌انگیز با بزرگان و نخبگان اصلاح‌طلب، ناتوانی در کنترل زبان و ناآشنایی با ادبیات سیاسی، تحقیر و بی‌توجهی‌شان نسبت به نخبگان و دانشگاهیان و همچنین اهتمام در گزینش و چینش افراد ناتوان در مدیریت‌های مختلف را در تضاد با واژه «صادق» می‌دیدند. و این بحران فکری آقای بزرگواری، پس از اعلام آراء کلی استان و اظهار نظر بازرسان محترم شورای نگهبان، علمی‌تر خود را نشان داد. وقتی بازرسان و نمایندگان محترم شورای نگهبان، تعدادی از صندوق‌ها را بازشماری می‌کنند، هنوز نظر قطعی، شفاف و صریح خود را بیان نکرده‌اند که «سیدصادق»، بدون اینکه با ابتدایی‌ترین ضوابط و مقررات آشنایی داشته باشد، می‌فرماید که ۸ هزار رأی از آقای موحد ابطال شد. ‌ایشان که روزی در صحن علنی مجلس علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی شعار می‌داد که چرا جلوتر از قانون و شورای نگهبان اظهار نظر می‌کنید، جو بی‌صداقتی و بی‌اعتمادی را مجدداً ایجاد می‌کند و فراتر از قانون و بی‌توجه به شعور مردم، بی‌صداقتی و تهمت را فریاد می‌زند.
وقتی نتیجه انتخابات اعلام می‌شود، مسئولان نظام، با صداقت و تعهدی که با مردم دارند، می‌گویند که۱۲۰ صندوق در کهگیلویه بزرگ بازشماری شد، ۱۳ صندوق مشکل دار بودند و تعدادی آراء از نامزد‌ها ابطال شد که در نتیجه نهایی هیچ تأثیری نداشت و حاج آقای موحد با حداکثر آراء منتخب مردم می‌باشند.
اکنون مطالبۀ نخبگان و عامه مردم از آقای بزرگواری این است که اگر اعلام ۸ هزار رأی ابطال شدۀ آقای موحد را از قول شما بپذیریم، بنابراین در سال ۸۸ و در مورد اظهار نظرتان پیرامون اصلاح طلبان و بویژه میرحسین موسوی به مردم صحیح نگفتید. اگر سخن بازرسان شورای نگهبان را ملاک قضاوت قرار بدهیم، باز هم شما به مردم راست نگفتید. چون ۸ هزار رأی نبود. اول اینکه ۱۲۰ صندوق در همه حوزه‌ها بازشماری شد. دوما اینکه اکثریت آن‌ها در مناطق منتسب به آقای موحد بازشماری شد. سوم اینکه کل آراء ابطالی قریب ۵۰۰۰ رأی بود که بیش از ۱۰۰۰ رأی آن متعلق به خود جنابعالی بود. چهارم اینکه از آراء همۀ نامزد‌ها ابطال شد. و پنجم اینکه چرا فقط صندوق‌های در مناطق منتسب به آقای موحد، بازشماری شد، هم محل بحث است.
سه عامل مهم ابطال آراء، تعرفه‌های بدون اثر انگشت، تعرفه‌های بدون مهر و تعرفه‌هایی که با یک خودکار نوشته شده بودند. همه کسانی که در ۴۵ سال گذشته نه تنها در استان ما بلکه در استان‌های عشایری به عنوان کاربر یا رئیس و یا ناظر صندوق‌های انتخاباتی بودند، می‌دانند که گاهی یک خانواده با هم می‌آمدند و به هر دلیلی، بیسوادی اعضاء، احترام به بزرگتر خانواده و... ، تنها یک نفر رأی کل خانواده را می‌نوشت. که این امر به نظر بازرسان شورای محترم نگهبان که به فرهنگ و سابقه ما اطلاعی ندارند، خلاف بود و باید احترام گذاشت. آیا غیر از این بود؟ مگر در تمامی صندوق‌های انتخاباتی نمایندگان همه نامزد‌ها حضور ندارند؟ چرا باید برخی از تعرفه‌ها اثر انگشت نداشته و یا مهر نزنند؟
حال که مردم فهیم و قدرشناس کهگیلویه بزرگ، قانون شکنی و بی‌صداقتی را نپذیرفتند، انتظار می‌رود که رودرروی مردم و مطالبه گران بنشینید و علت انتخاب واژۀ «سید صادق» را بیان کنید. انوع اهانت‌ها، تهمت‌ها و تفرقه افکنی‌ها را در ایام انتخابات نسبت به خیلی از چهره‌های سیاسی و رقبا، بویژه جناب آقای موحد ادا نمودی، با کدام شاخص و معیار شما را‌ امین مردم و صادق به عمل‌تان بخوانیم؟
توصیه این است؛
۱- استغفرالله ربی و اتوب علیه، مستمر و مداوم ۲- طلب حلالیت از بزرگترین و اصلی‌ترین مخاطب توهین‌هایتان  ۳- درخواست عفو و کسب حلالیت از همه آن‌هایی که سخنان شما را شنیدند و حق‌شان در انتخاب اصلاح، پایمال شد.
یک منبع آگاه: پنج هزار رای در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد باطل شد/ این تعداد رأی مربوط به یک کاندید خاص نبود
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با کبنا نیوز نیز گفت: آقای بزرگواری فضا‌سازی کرد که هشت هزار رای باطل شد و اعلام کردند که این تعداد رای مربوط به آقای موحد بوده در صورتی که اینچنین نبود و در همه مناطق استان بود و پنج هزار رای باطل شد.
به گزارش کبنا، در انتخابات امسال، به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات، آراء ۱۳ صندوق اخذ رای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ابطال شد، اما در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد.
بر این اساس «محمد بهرامی» با کسب بیشترین آرای ماخوزه منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه باشت و گچساران و با کسب بیشترین آرای ماخوزه منتخب مردم این دو شهرستان شد و حجت الاسلام سید محمد موحد هم به عنوان منتخب مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چراک و لنده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.
۵۸۳ هزار ۹۸۴ رأی دهنده در سطح استان داشتیم که ۳۷۵هزار ۴۷۷نفر در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و رأی دادند، معادل ۶۴. ۲۷درصد بوده است.
در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی حجت الاسلام سید محمد موحد با کسب ۴۸ هزار و ۳۴۵ رای ماخوذه منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد.
در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون محمد بهرامی سیف آباد با کسب ۷۱ هزار و ۷۴۷ رای ماخوذه منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی دوازدهم شد.
در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون با ۴۱ هزار و ۱۶۷ رای در انتخابات ۱۱ اسفند ماه حائز اکثریت آرا و منتخب این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد.
یک منبع آگاه در پاسخ به سؤال کبنا نیوز مبنی بر اینکه یکی از مسائلی که مطرح می‌شود این است که خیلی از رأی‌های باطله با یک قلم و خط نوشته شده است، اظهار کرد: در مناطق عشایری استان در گذشته مرسوم بود که همه‌فامیل جمع می‌شدند و یک نفر رأی همه را می‌نوشت.
وی افزود: این مهم از قدیم عرف بوده که بیشتر به دلیل بی‌سوادی برخی افراد در مناطق روستایی و عشایری استان رخ می‌دهد.
این منبع آگاه ابراز کرد: ۱۲۰صندوق در استان بازشماری شد که ۱۳ فقره از آن‌ها مشکل داشت و این سه ایرد شامل برخی انگشت نخورده بودند، دوم اینکه برگ تعرفه رای مهر نداشت و سوم اینکه با یک خودکار یک نفر نوشته بود و معلوم بود کار یک نفر بود، در آن‌ها گرفته شده است.
وی تاکید کرد: ۳۶۴ صندوق در حوزه شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ است و ۱۲۰ صندوق بازشماری شد که از این تعداد ۱۳ صندوق اشکال دار بود.
در همه مناطق استان و شهرستان‌ها این مشکل را شاهد بودیم. در سرفاریاب، چرام، ممبی و دهدشت بوده است، آقایانی که آمدند کاملاً غرض‌‌ورزانه ورود کردند و دقیقاً صندوق‌هایی که در محل تولد و آرای آقای موحد بود رفتند. راک، سوق، دشت مازه را بررسی کردند.
این منبع آگاه ادامه داد: آقای بزرگواری فضا‌سازی کرد که هشت هزار رأی باطل شد و اعلام کردند که این تعداد رأی مربوط به آقای موحد بوده در صورتی که اینچنین نبود و در همه مناطق استان بود و پنج هزار رأی باطل شد.
وی تاکید کرد: متعلق به یک منطقه خاص و یک نامزد انتخاباتی خاص نبود بلکه متعلق به همه نامزد‌های انتخاباتی بود.

جدول زیر گویای اتفاق‌های افتاده در 13 صندوق باطل شده در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است.

نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید ، شک نکنید ، شک نکنید موحد اعتبار نامش رد میشه...
در میاندوره ای هم نمیتونه شرکت بکنه و بزرگواری هم دیگه نمیاد
به این صورت باید گف
سلام نجات نیا یا مژدهی پور به مجلس دوازدهم...
حشمت‌الله
Iran, Islamic Republic of
خب وقتی این همه رای باطله بود یا باید همه آرای بازشماری میشد و یا باطل میشد

اما استاندار مانع شد باید دیِن خود را ادا میکرد.
همت
Iran, Islamic Republic of
یعنی هنوز هم میخوای بگی موحد با تقلب نرفته مجلس!!!؟؟؟
قسم جلاله می‌خورم حداقل نصف آرای با رانت بازی به صندوق ها ریخته شد!!!
Iran, Islamic Republic of
کمایی .
Iran, Islamic Republic of
مشت نشانه خروار

وقتی از ۱۲۰ صندوق ۵۰۰۰ رای باطل میشود چرا بقیه صندوقهای شمارش نشدند؟؟؟؟
چون نتیجه تغییر میکرد
از حول هلیم
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز دل
ایرادات اعلام شده معمولی ترین شرایط رأی گیری در استان ما است. یعنی شما نمی دونید که همیشه یک نفر با یک خودکار برای چند نفر از اعضاء خانواده اش اسم کاندید دلخواه را ی نوشت؟
ادعای بصیرت
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که آقای بزرگواری حلالیت بطلبد
عین السادات
Iran, Islamic Republic of
آیا می داند که؛
1- عهد با مردم را شکستند و بی تعهدی کردند؟
2- به عدل هاشمی / به ایشان گفته بود که شرکت نمی کند ولی شرکت کرد؟
3- به مجموعه سادات امامزاده علی که همراه عدل هاشمی بودند و به اینها گفته بود که نمی آید ولی بی اطلاع آنها در انتخابات شرکت کرد؟
4- به مردم می گفت که 80 هزار رأی می آورد و رفوزه شد؟
5- به آقای موحد توهین می کرد و مرتباً اهانت می کرد؟
6- تمام اسرار زندگی شخصی آقای هاشمی را فاش نمود و بداخلاقی ها را انجام داد؟
7- خیلی از افراد ساداتی را محکوم کرد در حالیکه خودش بزرگترین خیانت ها را به جوانان و تحصیلکرده های ساداتی از جمله سیدبیت الله حسینی و حاج مسعود حسینی و مهدی وفایی و ... روا داشته بودند؟
8- بدترین واژه ها را علیه اصلاح طلبان بکار برده بود و در کهگیلویه به دنبال اصلاح طلبان بود؟
9- همواره علیه جوانان بودند /ولی این دوره مرتب از جوانان صحبت می کرد؟
10- در حذف و عزل و ردصلاحیت خیلی از افراد پیش قدم بودند؟. نمونه اش همین آقای هاشمی پور بود که دوسال قبل از انتخابات در جلسات متعدد گفته بود اگر شما دیدید عدل هاشمی تأیید شد که هرچه دوست داشتید به من بگویید.
دزد
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی میخواست /
ایسو بزرگواری چه وقت کرده داغدار؟!
Iran, Islamic Republic of
جناب السادات این برچسب ها به بزرگواری نمیچسبه
بچشب
Iran, Islamic Republic of
میتونی اینگونه فکر کنی، ولی فعلاً محکم تر از چسب دوقلوه بهش چسبیده
خودم و خودش
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری با خدای خود خلوت کند و خودش را بررسی کند، به خیلی از مسائل می رسد.
United States
برنده واقعی بزرگواری بود
اغلب صندوق ها دیگرکاندیدها نماینده نداشتند
همه باموحدبودند
هرکاری دوست داشتندباصندوق ها کردند
توروستای بادوسه خانوار موحد۵۰۰رای داشت
بزرگواری کاملادرست میگه
خودطرفدارای موحدهم ميدونند رای نیرد
Iran, Islamic Republic of
تو اول طرفدار هاشمی بودی بعد از رد صلاحیت موحد شدی

مخاطبین تو بقیه رسانه انتخاب کردند
Iran, Islamic Republic of
موحد 8دوره رفته مجلس حداقل 7دوره اش حق يكي ديگه بودو/حالا ك با التماس استاندار و موحد انتخابات اين دوره باطل نشده اراجيف گفتن ديگه معنى نداره تو كل كشور دو تا حوزه صندوق ابطال راي داشت يكيش دهدشت بود ديگه نيازي به پاچه حواري تا اين حد برا موحد نيست.​
Iran, Islamic Republic of
هزاران رحمت به شیری ک خوردی
Iran, Islamic Republic of
* زخمی*
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها همیشه سخن ونظرات مردم را نشر می دهند:::: هرکه فقط حق نظر خود را دارد::: اگر بخواد به نیابت دیگران سخن گوید خلاف انسانیت وعرف وشرع وقانونه:::: خاصه عده ای هستند بنابه زور ونفوذ وقدرتی چند روزه:::: نه تنها به نفع مردم نیستند بلکه ملت را متفرق:::: ونا امید ومهیج ومتشنج می کنند:::: تا از ین نهیب وتزویر ترور شخصیتها را از سر گیرند وملت را به جان هم اندازند:::: نه تنها صرفی برای کشور نداره بلکه دشمنان بهترین بهره را می برند:::: سیاست انگلیسی تفرقه بیانداز وحکومت کن:::: ولی زنده باد رسانه ها ی انقلابی که همه را مستند وبه مردم معرفی می کنند::: ملت فهیمند وتوجه نمی کنند فقط عمل
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها همیشه سخن ونظرات مردم را نشر می دهند:::: هرکه فقط حق نظر خود را دارد::: اگر بخواد به نیابت دیگران سخن گوید خلاف انسانیت وعرف وشرع وقانونه:::: خاصه عده ای هستند بنابه زور ونفوذ وقدرتی چند روزه:::: نه تنها به نفع مردم نیستند بلکه ملت را متفرق:::: ونا امید ومهیج ومتشنج می کنند:::: تا از ین نهیب وتزویر ترور شخصیتها را از سر گیرند وملت را به جان هم اندازند:::: نه تنها صرفی برای کشور نداره بلکه دشمنان بهترین بهره را می برند:::: سیاست انگلیسی تفرقه بیانداز وحکومت کن:::: ولی زنده باد رسانه ها ی انقلابی که همه را مستند وبه مردم معرفی می کنند::: ملت فهیمند وتوجه نمی کنند فقط عمل
Iran, Islamic Republic of
واقعا مرز های بی شرفی را جا به جا کردید تبریک می گم خدمتتون.خدا رو شکر فیلم ها اومد بیرون از نماینده های فرماندار بعد شما میگی بخاطر بی سوادی یه خانواده با هم میرقتن.اکثر اعضای صندوق از نماینده فرماندار و شورای نگهبان کسانی که کاره ای بودن همه نیرو های موحد بودن حتی خیلی جاها بقیه نامزد ها نیرو نداشتن بعد شما اینجور می گید.مردم رو چی فرض کردید،واقعا شما رسانه ها جاده صاف کن فساد،تبعیض و بی انصافی هستید
Iran, Islamic Republic of
ای خدا مردم مسولین استاندار تورابخدا نگاه کنید والله قسم اگه صندوق های بودار بهمئی وسوق شمارش شوند آرای موحداز20بالا نمی‌رفت
Iran, Islamic Republic of
بخدا حق بزرگواری کورتون ایکنه
حاهی صادق
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی و خودت تنها باور کردی
محمد جهان ارا
Iran, Islamic Republic of
شرف واژه گم شده این روزهای کبنا، اگر شرف دارید به عنوان خبرنگار گزارش میدانی از شهرستان کهگیلویه بگیر ببین چند درصد مردم میگن به موحد ندادند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
بالا برید پایین بیایید انتخابات کهگیلویه یک فاجعه ی تمام عیار بود
فکر میکنید با گذر زمان و اوردن استدلال خودگول زن میتوانید حقیقت را بپوشانید؟؟بابا انتخابات که اسناد صوتی و تصویری اش رو شده دیگه میخواهید چه کارش کنید
با تخریب بزرگواری که نمیشود صورت مساله را پاک کرد
بس کنید بابا...
نبی
Spain
کبنای ما عزیز، الان حمایت از موحد برات کاسه رو پر میکنه؟!
همه میدانند چه خبر بود کهگیلویه
خرشناس
Spain
ما همگی ناگاهیم؟!
انتخاباتی که از استاندار تا اعضا ناظر بر صندوق های یکطرفه باشد چه دردی دارد؟^بپرس کبنا
آبریز
Spain
گند سنگ آبریز را چگونه پاک میکنید؟! استاندار ضعیف
احسان
United Kingdom
کمایی د بشی! خاک بر سر رسالت!
Iran, Islamic Republic of
موحد همیشه #بوده و هست
آگاه
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز آرای باز شماری را محاسبه نفرمودین..
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. احتراما از کبنا بعید بود خطای راهبردی کند و آمار اشتباه منتشر نماید. اصل قضیه آرای باطله این نیست. شورای نگهبان استان خبر ندارد. در ضمن تیم موحد نمیداند قراره چی سرش بیاد..منتظر بمانند و در ابهام باشند بهتره
دلداده
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه می فهمند که با ادبیات چماق نمیشه اعتماد مردم را به دست آورد
زیتون
Iran, Islamic Republic of
اگه بحث حلالیت باشه باید موحد طلب حلالیت کنه که دراین سالها نشستنش بر روی صندلی بهارستان //وحق الناس زیادی به گردنشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
^^ باپول رای آوردند امیدواریم که اعتبار نامه های شأن رد شود اگر مجلس انقلابی است جلوی این دو فرد رابگیرد
Iran, Islamic Republic of
با این خبرشلوغش کنید تا افتضاح سد ابریز یاد مردم بره
سید
United States
بزرگواری قبل از انتخابات گفت من پیروزم و بعدش هم معترض
همان موردی ک ایشان میرحسین موسوی رو در مجلس لعن و نفرین فرستاد
چرخه روزگار
موحد با اقتدار پیروز میدان شد و بزرگواری هم برای همیشه رفت
سید
United States
بزرگواری قبل از انتخابات گفت من پیروزم و بعدش هم معترض
همان موردی ک ایشان میرحسین موسوی رو در مجلس لعن و نفرین فرستاد
چرخه روزگار
موحد با اقتدار پیروز میدان شد و بزرگواری هم برای همیشه رفت
Iran, Islamic Republic of
"هاتفی" از گوشهٔ میخانه دوش

گفت ببخشند گنه می بنوش.
Iran, Islamic Republic of
"هاتفی" از گوشهٔ میخانه دوش
گفت ببخشند گنه می بنوش. مردم کهگیلویه به داد خودتان برسید‌. ۳۰ سال عقبکرد زمان کمی نیست. این زمان نه تنها کهگیلویه بلکه استان را آسیب زد.
Iran, Islamic Republic of
/اوفیلمی که ودشت مازه اوچنو مهر ایزن وداخل صندوق اینداختن چه وابی آخرت خودتون رو برای کی خراب میکنید
ریز بین
Iran, Islamic Republic of
سلام.نویسنده محترم جهت اطلاع.....کسی که خواب رفته میشه بیدارش کرد.کسی که خودش به خواب زده محاله بیدار بشه....سه ماه دنبال این مطلبی که چه بنویسی...شبی یک خط//؟؟؟
مردم از تکرار بی عمل خسته شدند...برو به کارات برس تو کدام هپروت سیر می کنی؟//
Iran, Islamic Republic of
العاقل فی الاشاره ، ابطال ۱۳ صندوق از شهرها و بخش های مختلف حوزه انتخابیه بیانگر تخلف گسترده و مهندسی شده انتخابات است . تحلیل کاملا مغرضانه و جانبدارانه نگاشته شده و جای شرمساری است که عالم و آدم به تقلب و تخلف گسترده دراین حوزه پی بردند اما نویسنده متوجه نشده
کهگیلو
Iran, Islamic Republic of
اراجیف گفتن و چاپلوسی برای رسیدن به مقاصد دنیوی کار عبث و ناپسندیست
جناب در دنیا بیشتر از تعداد انگشتان دو دست یعنی ابطال انتخابات حالا به حساب ناحساب خودتون 5000 رأی مخدوش در یک سوم شمارش از 364 صندوق یعنی سلامت اخلاقی، اجتماعی و از همه مهمتر انسانیت مراد تو حاصل شده است. به عنوان فرد واقعا بی طرف پیشنهاد میشه بیشتر به فکر قیامت باش تا دنیای فانی.
Iran, Islamic Republic of
با همان تخلفات انتخاباتی
اگر تعداد بیشتری صندوق باز شماری می شد قطعا نتیجه انتخابات تغییر می کرد. لطفا تخلفات را ماست مالی نکنید جریانی که در کهگیلویه همیشه با فریب در قدرت ماند
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری پیروز میدان بود هست ان که بخاطر منفعت شخصی خودشون چه در مجلس چه در شهرستان واستان دست به تخلف زدن نتیجه انتخابات تغییر دادن روز قیامت باید جوابگو باشند
Iran, Islamic Republic of
خودتونو خسته نکنید هر کس پول بیشتری داد برنده شد تا صد قرن دیگه هم پول حرف اول را می‌زند کاری به توان اجرایی ندارند
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای مردم مشخص شد که آقای استاندار و ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان در این انتخابات رفوزه شده اند
شهروند درجه ۳
Iran, Islamic Republic of
کمایی عزیز ما تو این چند سال دیگه شما را میشناسیم و میدونین بر چه اساس خبر کار میکنید و قطعا هیچ وقت از اشخاصی مثل بزرگواری حمایت نمیکنید چون نه پول داره نه به کسی باج و رانت میده ، بزرگواری خیلی اشتباه داره و معصوم نیست اما قطعا دزد و رانت خوار نبوده و نیست،بچه خودش و بچه مردم براش فرق نداره اگه کاری بتونه انجام بده برای همه انجام میده نه برای لیدرهای انتخاباتی و کسانی که دنبال امتیاز و رانت هستند.
تا اومدی طرف مردم به خودت بگو خبرنگار الان مثلاً خبرنگاری
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
13 صندوق اشکال داشته بعد اسمش میشه انتخابات سالم ؟؟؟؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چند میگیری مینویسی مسخره
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1