تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۷۵۳۱۱
به بهانه سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج؛

دانشگاه ایزوله

۱۰
۰
دانشگاه ایزوله
کبنا ؛ دانشگاه به تعبیر حضرت امام (ره) می‌بایست مبدأ تحولات باشد. اگر چه تغییرات و تحولات در نظام دانشگاهی جهان سمت‌وسوی جدیدی به دانشگاه‌ها بخشیده است اما نمی‌توان انکار کرد که بخش وسیعی از کارکردها و وظایف دانشگاه کماکان بر جای خود باقی است. به‌ویژه این امر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دانشگاه، دانشگاه در نظام اسلامی باشد و انواع و اقسام رسالت‌ها برای این دانشگاه تعریف شده باشد.
بدون دانشگاه فعال و پویا امکان هیچ پیشرفت و نوآوری وجود ندارد.
الحاق‌شدن دانشگاه به بدنه بوروکراسی دولتی و بسته‌شدن درب چنین دانشگاهی آفت بزرگی است که عملاً دانشگاه را از هر گونه معنایی تهی می‌کند و ما تنها با یک فیزیک بدون روح در مواجهه هستیم.
حکایت دانشگاه یاسوج به ریاست بهادر کرمی نه‌تنها این‌گونه است که همچنان می‌توان لیست بلندتری از نقایص و ضعف‌های این دانشگاه خودبرتر پندار ارائه کرد.
نارسایی‌هایی که اساساً قرار نبود با سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان برطرف و یا مرتفع گردند؛ ولی امید می‌رفت بخشی  از این کوه یخِ نواقص خود را به مدد دانشجویان، اساتید و رسانه‌ها ظاهر می‌کرد تا شاید آقای زلفی گل متوجه عمق مشکلات می‌گردید . ولی کنترل و مهندسی فضا عملاً فرصت هر گونه رخ‌نمایی مشکلات را سلب کرد تا همه چیز آن‌قدر گل‌وبلبل جلوه‌گری کند که گمان رود دانشگاه یاسوج، دانشگاهی در تراز تعریف دانشگاه اسلامی است.
فضای ایزوله و گلخانه‌ای که بهادر کرمی و اعوان و انصارش پیش‌ازاین اطراف دیوارهای غیرقابل‌نفوذ دانشگاه بنا نهاده بودند دانشگاه را به سمت دل‌مردگی و ملال سرد کشانده‌اند و بعید است حتی با ده‌ها سفر از شدت ملال آن کاسته شود.
دکتر زلفی گل در طول این سفر در یک مورد بدون از هماهنگی با میزبان از خودروی خود پیاده شدند و با تعدادی از دانشجویان دانشگاه به گفت‌وگو پرداختند که در این گفت‌وگو نکته‌ای جالب و قابل کامل از زبان یکی از دانشجویان بیان شد که شاید همین نکته اگر چراغ راه و منشور اصلی سفرهای وزرا و مسئولین قرار گیرد سبب مؤثری بیشتر سفرها گردد و آن نکته این بود: کاش اعلام نمی‌کردی که می‌آیی، تا مسائل را آن‌طور که بود می‌دیدی و وانمود نمی‌شد...
زلفی گل آمدورفت و احتمالاً بخشی از آنچه را باید می‌دید و می‌شنید متوجه شده باشد و امید می‌رود که این سفر به یک تغییروتحول اساسی و نه صرفاً توصیه‌ای منجر شود. روی سخن اما حالا با جناب استاندار و نمایندگان جدید مردم در مجلس شورای اسلامی است که باید شأن و اعتبار دانشگاه را به دانشگاه برگردانند. هر چند در طول ایام انتخابات و به‌رغم دعوت چندین‌باره تشکل‌های دانشجویی از بسیاری از نامزدها و برخی از منتخبین فعلی باز هم استقبالی از  دانشگاه و دانشجو صورت نگرفت تا دانشگاه در حاشیه قرار گرفته بیش از گذشته به حاشیه رود.
دانشگاه یاسوج عمر زیادی ندارد؛ ولی در طی این عمر کوتاه مدیران بزرگی را به خود دیده است که تنها در یک مورد و به شهادت وزیر علوم فعلی در نشست با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج از مدیری نام برد و تجلیل کرد که اتفاقاً از لحاظ سیاسی با همدیگر همسو نیستند و آن مدیر کسی نبود جز شاپور رمضانی که طبق گفته دکتر زلفی گل در یک مورد موفق به افزایش 86 درصدی بودجه دانشگاه شدند.
دانشگاه بزرگ مدیر بزرگ می‌خواهد و مدیرانی که بزرگ نباشند ممکن است دانشگاه را به سطح پایین بیاورند و در زمانی که امکان حمایت و رشد بیشتر دانشگاه وجود دارد همه این امکان به‌پای لابی یک مدیر و وابستگی‌اش به فلان نماینده ذبح گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیشنهادی برای توسعه استان
Iran, Islamic Republic of
هم استاندار استان‌ما وهم ریس دانشگاه یاسوج وهم شهردار یاسوج باید غیربومی باشند و غیره بومی انتخاب شوند
آنهم (برای مدت ۴سال) وحتما افرادی با برنامه وکارنامه باشنند نه بیابند بر ای نامه ارجاع دادن ونامه امضا کردن ونامه پاراف کردن! ویا رزومه درست کردن!!! واین مدیران هم‌از استانهایی مثل اصفهان یاتهران ویا آذربایجان انتخاب ومعرفی شوند البته بارزومه ی بالای مدیری وباسابقه وشناسنامه دار درمدیریتهای اجرایی کلان !!!!.
Iran, Islamic Republic of
غیره خت بنیم
Iran, Islamic Republic of
شهردار افتضاح است
Iran, Islamic Republic of
مدیر با سابقه اجرایی کلان در کشور فقط در صورتی در این استان مسئول خواهد شد که به اینجا تبعیدش کنند و گرنه در همان سطح کلان مدیریت خواهد کرد!؟
Iran, Islamic Republic of
رمضانی چکار کرد ...
شخصیتی که فکر می کرد غیر از خودش زنده سر زمین نیست.
البته یک خونه چند طبقه در بلوارر شهادت ساخت و یک زمین چند هکتاری هم به دانشگاه اجاره داد
Netherlands
کار احمدزاده فقط کنترل فضا و مهندسی است که صدای مردم به مقامات کشوری نرسد همچنان که در سفر رئیس جمهور هم همین مهندسی را داشت و در انتخابات هم همین گونه ولی خدا را شکر همیشه نتیجه ی عکس می گیرد و الان هم که وقت وداع با این صندلی است حاضر است برای حفظ آن دست به هر کاری بزند اما دیگر هیچ جایگاهی نزد مردم ندارد
محمود
Iran, Islamic Republic of
در یک مورد وزیر مردانگی کرد و به رسم غیر معمول از یک فردی غیر همسو در مسایل سیاسی به نیکی یاد کرد . این نشان از کم ظرفیتی فضای جامعه دارد که انگار بمب اتم ترکید و شما هم آسمان و ریسمان به هم بافتید که زلفی گل از رمضانی تجلیل کرد ! همه را می خواهید لت و پار کنید که بله حتی وزیر این دولت از مسیول آن دولت قدردانی کرد.
هر مسیولی در مدت مسیولیت خود با همه انتقادات یکی دو کار ماندگار هم دارد و نباید یکی را کلا له و لورده کنیم و یکی را بر برج عاج بنشانیم . این رسالت خبر رسانی نیست .
France
عنوان بهتر این متن زر و زور و تزویر هست
علی
Iran, Islamic Republic of
بودجه های زمان رمضانی و رحیمی را تاجگردون تامین کرد وگرنه اینا هم مث کرمی
Iran, Islamic Republic of
کرمی را فقط خدا می شناسد وبس
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1