تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۷۵۳۵۷
با ارسال جوابیه‌ای مطرح شد

پاسخ دانشگاه یاسوج به مطلب کبنانیوز

۲
۰
پاسخ دانشگاه یاسوج به مطلب کبنانیوز
کبنا ؛دانشگاه یاسوج به گزارش «دانشگاه ایزوله» که در پایگاه خبری کبنا نیوز منتشر شد، واکنش نشان داد و نوشت: 
مدیرمسئول محترم پایگاه خبری کبنا نیوز،
با سلام و احترام،
پیرو درج مقاله‌ای به‌عنوان؛ "به بهانه سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج؛ دانشگاه ایزوله" و با عنایت اصل ۲۳ قانون مطبوعات مصوب ۱۳۷۹/۰۱/۳۰ خواهشمند است، توضیحات زیر را به احترام و برای اطلاع مخاطبین در اولین فرصت در صفحه اصلی پایگاه خبری خود منتشر نمایید.
 وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَکْتُمُوا الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ آیه ۴۲ سوره بقره
و حقّ را با باطل نپوشانید و حقیقت را با این‌که می‌دانید، کتمان نکنید.
مقاله نامبرده اگر از سر غرض و حسادت نوشته شده نویسنده را به تقوای انصاف و قلم و رعایت اخلاق اسلامی دعوت می‌نماییم تا بجای محتوای امیدبخش، وحدت‌آفرین و نقد مستدل و منصفانه، به سیاه‌نمایی خدمات ارزنده دولت در این مقطع زمانی نپردازد و خواسته یا ناخواسته به فکر ایجاد دوقطبی‌های مجعول نباشد که حمایت از اراده عناد ورزان به این آب‌وخاک است.
توصیه مقام معظم رهبری و منطق ذاتی رسانه توسعه محور و مسئولیت‌پذیر هم همین است.
اگر از سر عدم آگاهی نوشته و منتشر گردید، توضیحاتی برای آگاهی نویسنده و اطلاع مخاطبین بیان می‌گردد.
اگر به آرشیو خبرهایتان درباره وضعیت دانشگاه یاسوج قبل از دولت سیزدهم و دوره مدیریت کنونی مراجعه کنید، خواهید دید دانشگاه در حالتی تقریباً تعطیل به سر می‌برد، با تعطیلی کامل پروژه‌های عمرانی، عدم تعریف پروژه جدید، تعطیلی و نامناسب‌بودن وضعیت خوابگاهی و در معنای حقیقی به دانشگاهی کرونازده تبدیل شده بود که به همت و تلاش همه همکاران دانشگاهی و همراهی دانشجویان عزیز و پشتوانه دولت مردمی در همین دوره کوتاه، اتفاقات بزرگی رقم خورد.
از جمله این اقدامات، اقدام جهادی در تعمیر، تجهیز خوابگاه‌ها و اسکان تمامی دانشجویان دانشگاه در خوابگاه ملکی دانشگاه و جلوگیری از رهاسازی دانشجویان در خوابگاه‌های خودگردان و خانه‌های اجاره با مسائل اجتماعی فراوانی که سابق دامنگیر دانشجویان و خانواده‌ها و جامعه شده بود. تکمیل و تجهیز ساختمان‌های اداری تربیت‌بدنی دانشگاه و سالن‌های ورزشی رزمی، تکمیل و بهره‌برداری سالن ورزش‌های چندمنظوره که بیش از ۴ سال از تعطیلی آنها گذشته بود، تکمیل و محوطه‌سازی فضای معنوی و فرهنگی مقبره شهید خوشنام دانشگاه، رساندن پروژه ۵۸۰۰ مترمربعی ساختمان کلاس‌ها به پیشرفت بالای ۹۰ درصد که سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده اما معطل‌مانده بود و با عنایت وزیر محترم عطف در سفر اخیر و پیگیری استاندار زحمت‌کش استان در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ پروژه تکمیل فاز دوم ساختمان دانشکده فنی و مهندسی به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی در استان و اخذ اعتبار ۸۰ میلیارد اعتبار از متمم سفر اول، و اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه‌ها و خوابگاه‌های متأهلی از سفر دوم ریاست محترم جمهوری، بهره‌برداری از ساختمان تجاری‌سازی ایده‌های نوین، خوابگاه‌های دانشجویی و سلف‌سرویس دانشکده‌های چرام و گچساران در راستای عدالت آموزشی، احداث بلوک اول و کلنگ‌زنی بلوک دوم خوابگاه متأهلی، احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی دانشگاه و تکمیل و بهره‌برداری از سردر زیبای دانشگاه و ساماندهی ورودی دانشگاه که گمان می‌رود نویسنده داشتن سردر و ساماندهی ورودی دانشگاه را به معنای انزوا متصور شدند.
از نویسنده حداقل انتظار می‌رفت حرمت کلمات و واژه‌ها را با شناخت درست آنها حفظ کند!
از دانشگاه اسلامی نام بردید!
آیا سند دانشگاه اسلامی را مطالعه نموده‌اید؟
آیا از برنامه راهبردی دانشگاه که مطابق با اسناد بالادستی از جمله این سند ارزشمند، تدوین شده و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه منطبق بر آن تدوین می‌شود، مطالبی شنیده‌اید؟
دانشگاه یاسوج با افتخار در سال ۱۴۰۱ با اخذ رتبه ۳ فرهنگی در برگزاری مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی کسب نمود.
در سال ۱۴٠۱ تعداد ۲۹۴ رویداد فرهنگی مطابق با این اسناد و در سال ۱۴۰۱ در سامانه فرنما ۳۷۸ برنامه اثرگذار فرهنگی به ثبت رسید.
 آیا اینها شاخصه‌ای دانشگاه ایزوله است یا ایجاد فضای تضارب افکار!
بدون تردید ملاک عمل به آزاداندیشی و احترام به سلایق مختلف باید عمل باشد؛ مانند آنکه شاید برایتان عجیب باشد که رئیس دانشگاه به طور مرتب در جلسات اداری اعلام نماید کسانی که توانایی و درخواست بحث‌های انتقادی و مناظره دارند، ضمن نداشتن محدودیت ۲ امتیاز پژوهشی نیز دریافت می‌کنند.
آیا این رویه ایزوله کردن هست یا دمیدن در شعارهای بی‌اساس!
دانشگاهی که به‌ناحق واژه ایزوله اتلاق کردید، دانشگاهی است که در مقاطع مختلف میزبان خبرنگاران متعددی بوده و هست و علاوه‌برآن برای خبرنگاران تور خبری تدارک دیده که از همه نقاط دانشگاه بازدید نمایند و در مناسبت‌های مختلف گزارش‌های ارزشمندی توسط خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است.
دانشگاهی که در همین سفر اخیر وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری از همه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دعوت نمود و تسهیلاتی فراهم کرد که تقریباً تمامی خبرنگاران از جمله مدیرمسئول، خبرنگار و عکاس همین سایت (کبنا نیوز) و سایر خبرنگاران گرامی از ابتدا تا پایان این سفر یک‌روزه به همراه وزیر در تمامی قسمت‌های دانشگاه حضور پیدا کرده و تصاویر، گزارش و مصاحبه‌های متعددی تهیه و منتشر کنند که در تضادی آشکار و با کمال تعجب در آرشیو همه آنها از جمله همین سایت موجود است!
به طور هفتگی ملاقات‌های دانشجویی و همکاران از بدو دوره مدیریتی در برنامه هفتگی رئیس دانشگاه برقرار بوده و همین‌طور ماهیانه اعضای هیئت‌رئیسه از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید می‌کنند و هیچ دیواری بین مدیران و دانشجویان وجود ندارد آیا این فضای تعامل و خدمت را ایزوله کردن می‌دانید! رئیس دانشگاه در چندین نوبت و به اشکال مختلف از همه مدیران سابق دانشگاه در جلسات متعدد و در قالب شوراهایی کاربردی دعوت نموده و از تجربیات و پیشنهادها ارزشمند مدیران سابق استقبال نموده است.
در حوادث سال گذشته که متأسفانه با نقشه دشمنان ایران خساراتی به جامعه ما تحمیل شد، آیا ندیده‌اید بدون هیچ‌گونه موضوع امنیتی مهمی با وجود تحریکات معاندین در دانشگاه یاسوج مسئله ختم به خیر شد و دلیل این موفقیت جز شفافیت، تبیین و البته رسیدگی به مسائل دانشجویان نبوده است.
دیدار کم‌سابقه شفاف و رودروی اعضای شورای صنفی هیئت‌علمی و شورای صنفی کارکنان، با وزیر علوم، دیدار بی‌پرده و مستقیم مسئول حوزه وزارتی با نماینده تشکل‌های دانشجویی، مشاور وزیر در امور ایثارگران با کارکنان شاهد و ایثارگر، دیدار مستقیم مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر با دانشجویان شاهد و ایثارگر جز شفافیت و پاکی حساب چه معنایی می‌توان اتلاق نمود. نویسنده محترم آن مقاله به دانشگاه، به مخاطبین سایت و البته در حق واژه‌ها اجحاف نمود که این‌گونه بی‌پروا قلم راند، از جمله صحبت‌های درست دانشجویی را تقطیع نموده است و موضوع را به خواست خود تحریف نمود که به وزیر توصیه‌ای به مردمی‌بودن دولتمردان داشت که آن را وضعیت دانشگاه نسبت داد.
اساساً مگر این‌همه فعالیت را می‌توان در مدتی اندک برای ظاهرسازی و نشان‌دادن به وزیر محترم انجام داد و رضایت دانشجویان در دیدارهای سرزده وزیر خود گویای حقیقت است.
دانشگاهی که برای نخستین‌بار در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از تمامی کاندیداهای انتخابات با سلایق مختلف و فارغ از همه رنگ‌ها و سوگیری بیش از ۲۰ برنامه مختلف انتخاباتی برگزار نمود که با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه بود.
حدود ۶۰ برنامه پرسش‌وپاسخ، مناظره، تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاهی انجام شده که دانشگاه ایزوله خوانده‌اید! که در تاریخ دانشگاه بی‌نظیر بوده است!
در راستای مسئولیت اجتماعی و توسعه مداری درب خدمات آموزشی_رفاهی همین دانشگاه، همکاری‌های دوجانبه با سازمان‌ها،  نهادها، مانند دوره‌های آموزشی نجوم، و امکاناتی مانند استخر، زمین و سالن‌های ورزشی برای دانش‌آموزان و مردم باز است و خدمت‌رسانی می‌کند. اینها توسعه محوری و جامعه گرایی است یا ایزوله کردن!
دانشگاه جوان اما اینک بین‌المللی یاسوج با دانشگاه‌های متعددی داخلی و خارجی تفاهم‌نامه امضا می‌نماید، در رتبه‌بندی‌های مؤسسات اعتبارسنجی بین‌المللی تایمز، گرین متریک، کیواس و آی اس سی، رتبه‌های ارزشمندی دریافت نموده و اینک بیش از ده‌ها دانشجوی خارجی در این دانشگاه بحمدالله در حال تحصیل است که توضیح اثرات اقتصادی – فرهنگی حضور اینها برای جامعه مفصل است.
البته اینها خدماتی و توفیقاتی است که در نظام اسلامی انجام گرفت و سرمایه این کشور خواهد بود و باور داریم رضایت همکاران گرامی، دانشجویان عزیز و مردم قدرشناس بهترین گواه این خدمات است و البته همین ما را کفایت می‌کند.
در پایان اعلام می‌کنیم که دانشگاه یاسوج اعتبار خود را با شعار به دست نیاورده که با شعار و خودزنی ناخواسته افراد محدودی مانند نویسنده مقاله اخیر آن اعتبار را از دست دهد.
امیدوارم خداوند توفیق خدمت روزافزون به همه دوست داران نظام اسلامی ایران عطا نماید تا در هر صنفی و منصبی در اعتلای ایران عزیز بکوشند.
 
روابط عمومی دانشگاه یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خاباشعععع شما درس میگین
دانشجو
United States
به خوا قسم ینه //نوشت. خشمه عامل ایزوله شدن دانشگاه یه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1