تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۷۵۷۵۴
در نشست ویژه برنامه‌های دهه کرامت و هفدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در استان؛

هدایت‌خواه: کاروان «زیر سایه خورشید»‌ امشب وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند

۱
۰
هدایت‌خواه:  کاروان «زیر سایه خورشید»‌ امشب وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند
کبنا ؛مدیر کانون خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های دهه کرامت را در این استان تشریح کرد.
به گزارش کبنا، «
ستار هدایت خواه» ظهر امروز در نشست ویژه برنامه‌های دهه کرامت و هفدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا میلاد امام رضا علیه السلام به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.
 مدیر کانون خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای گسترش سیره رضوی و همچنین پراکنده شدن عطر و بوی رضوی بین مردم است.
وی به حضور کاروان «زیر سایه خورشید» و حاملان پرچم متبرک امام رضا علیه السلام اشاره کرد و افزود: این کاروان در دهمین سال حضور خود به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و با مردم دیدار می‌کنند.
وی ادامه داد: کاروان «زیر سایه خورشید» ضمن تبیین سیره رضوی، امکان زیارت افرادی که توانایی زیارت حضوری حرم امام رضا علیه السلام را ندارند فراهم و از طرفی نشاط و شادابی را به مردم عرضه می‌کنند.
هدایت خواه خاطرنشان کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید به همت مردم در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و با شعار برگرفته از فرمایش امام رضا «یا امام رضا با شما سربلندیم» برگزار می‌شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد عزت و افتخار ملت ایران در عالم را برگرفته از معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع) دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه ملت بزرگ ایران زیر سایه امام رضا علیه السلام پرچمداری می‌کنند، مردم دنیا ملت ما را اسوه و الگوی خود قرار داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کاروان «زیر سایه خورشید»‌امشب وارد استان می‌شوند، یادآور شد: خدام حرم رضوی فردا صبح بیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در دستور کار دارند و پس از حضور در شهرستان دنا، به بخش پاتاوه سفر کرده و با مردم این بخش دیدار خواهند داشت.
هدایت خواه با اشاره به حضور خدام حرم رضوی در یادواره شهدای دانشجوی استان در روز سه‌شنبه، افزود: این کاروان سپس در شهر مارگون حضور پیدا کرده و بعد از ظهر نیز با مردم بخش لوداب دیدار خواهند داشت.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور در بخش‌های قلعه رئیسی، دیشموک و شهر چرام را از برنامه‌های این کاروان در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه دانست و ادامه داد: کاروان «زیر سایه خورشید» روز ۲۷ اردیبهشت ماه ابتدا در بخش سوق حضور پیدا کرده و سپس در شهر دهدشت با مردم دیدار خواهند داشت.
وی با اشاره به حضور کاروان خدام حرم رضوی در شهرستان‌های لنده و بهمئی در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه و دیدار‌های مردمی، یادآور شد: این کاروان روز ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در شهرستان باشت، با مردم دیدار خواهند کرد.
هدایت خواه خاطرنشان کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» روز‌های ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته و برنامه‌هایی را نیز در دستور کار دارند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۰۰ برنامه برای کاروان «زیر سایه خورشید» در استان پیش‌بینی شده، گفت: دیدار با خانواده جانبازان، شهدا، حضور در اجتماع مردمی در روستا‌ها و بخش‌ها، دیدار با نوجوانان و جوانان و حضور در جشن‌های دخترانه، حضور در ندامتگاه‌ها و دیدار با پرسنل نظامی انتظامی از جمله برنامه‌های این کاروان در استان است.
وی یادآور شد: حضور در مراکز توانبخشی، دیدار با معلمان و فرهنگیان، مشارکت و حضور در جشن ازدواج زوجین و... از دیگر برنامه‌های حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
علاوه بر جشن‌های «زیر سایه خورشید»، به همت کانون‌های خادمیاری رضوی برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت ۱۸ کانون خادمیاری رضوی به صورت تخصصی در این استان اشاره کرد و گفت: این کانون‌ها به صورت تخصصی در زمینه علمی، خانواده و بانوان، زیارت، مشاوره، قرآن، تبلیغ، گروه‌های جهادی، رسانه، ورزشی و زمینه‌های خاص دیگر فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های خادمیاری عمومی در محلات مختلف نیز در حال فعالیت هستند، افزود: امسال ۴۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت توسط کانون‌های خادمیاری که بخشی نیز اجرایی شدند، پیش‌بینی و در حال انجام است.
هدایت خواه سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، میثاق با ولایت، جشن دخترانه به همت کانون بانوان و تعلیم و تربیت، بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران توسط کانون ایثار و شهادت، رواق دعبل و برگزاری شب شعر، طرح ابناالرضا(ع) و تجمع نوجوانان رضوی و همچنین میز مشاوره و مددکاری در بقاع متبرکه را از برنامه‌های دهه کرامت در این استان برشمرد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس حاشیه شهر، اجتماع خادمیاران برای حمایت از مردم مظلوم غزه، سرکشی از خادمیاران مریض و خانواده‌های خادمیار متوفی، میز کانون‌های خدمت، راهپیمایی خانوادگی خادمیاران، شکوه مادری و تجلیل از مادران و حضور در زایشگاه‌ها، پویش ملی نذر امام با همکاری ستاد دیه برای آزادی مادران معسر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی در ایام دهه کرامت هستند.
وی یادآور شد: نشان ارادت به منظور تجلیل از ورزشکاران و نخبگان، ترویج وقف و نذر، پویش ملی هدیه امام با همکاری نهاد‌های حمایتی، کلام نور و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، نذر شفا و اردو‌های جهادی پزشکان و دندانپزشکان، طرح معین الضعفا و... از برنامه‌های دیگر دهه کرامت امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
هدایت خواه ضمن تأکید بر گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام، از کاسبان درخواست کرد که در حد توان هشت درصد تخفیف به نام امام هشتم به خریداران را در دستور کار قرار دهند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه حرکت‌ها به صورت مردمی صورت می‌گیرند، گفت: استقبال از دوندگان جاده ولایت در سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علی‌ها صورت گرفت و همچنین کاروانی از مدارس استثنایی نیز به حرم امام رضا علیه السلام اعزام شدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
با توجه به مشکلات عدیده جوانان جای دارد استاد هدایت خواه نسبت به انتشار کتابی برای بانوان اقدام کنند.
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1