تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۴۷۷۱۱۴
معاون قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج خبر داد

زمین خواری بزرگ در کنار سد چیتاب بویراحمد / گزارش تخلف اداره کل منابع طبیعی استان

۰
زمین خواری بزرگ در کنار سد چیتاب بویراحمد / گزارش تخلف اداره کل منابع طبیعی استان
کبنا ؛
20 درصد جنگل های بلوط حوزه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اما عدم نظارت و سهل انگاری موجب شده یکی از بزرگترین چالش جنگل های بلوط استان پدیده شوم زمین خواری باشد، در یکی از پرونده های زمین خواری شهرستان بویراحمد حدود 1600 درخت بلوط در جوار سد چیتاب قطع شده و در این بین تخلف و سهل انگاری اداره کل منابع طبیعی استان محرز شده است.
به گزارش کبنا نیوز، معاون قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج از زمین خواری در 16 هکتار از منطقه «جوزار» شهرستان بویراحمد خبر داد.
علیرضا بهنام دراین خصوص گفت: در یکی از پرونده های زمین خواری شهرستان بویراحمد  یک نفر بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درخت بلوط را قطع و این محل را تبدیل به باغ میوه کرده است.
بهنام بیان کرد: در این پرونده گزارشی از تخلف منابع طبیعی استان به دلیل عمل نکردن به وظیفه خود و سهل انگاری مسئولان نیز وجود دارد.
وی گفت: این موضوع زمین‌خواری و تخریب عرصه‌های جنگلی در حالی در جوار سد چیتاب اتفاق افتاد که یک واحد از یگان حفاظت منابع طبیعی در جوار این منطقه مستقر است.
وی اظهارکرد: با توجه به عکس‌های هوایی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و تطبیق آنها با سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و بررسی‌های صورت گرفته آنچه که مشاهده شده و مشخص است در سایه بی‌توجهی متولیان امر بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درخت بلوط که ریشه و تنه این درختان در لابه لای نهال‌های مثمر کاشته شده بصورت واضح، مشخص و مشاهده شده‌اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون 426 هزار و 300 هکتار منابع ملی بوده که از این میزان 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 552 هزار و 700 هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع 20 درصد جنگل‌های زاگرس در این استان واقع شده است. زمین خواری یکی از پدیده های شومی است که به ویژه در ده سال اخیر دل مشغولی و نگرانی زیادی را ایجاد کرده است.

تصویر هوایی منطقه در سال ۲۰۱۷

تصویر هوایی منطقه در سال 2010
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1