تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۷۷۱۳۳
کبنا گزارش می دهد؛

رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در سند محرومیت زدایی حوزه آب / آبرسانی به 107 روستای استان

۲
۰
رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در سند محرومیت زدایی حوزه آب / آبرسانی به 107 روستای استان
کبنا ؛
کهگیلویه و بویراحمد با وجود رودخانه های پر آب و خروشان، یکی از استان‌های محروم در حوزه آبرسانی روستایی است، اقدام ماندگار دولت سیزدهم در قالب طرح محرومیت زدایی، اجرای آبرسانی به 107 روستای استان در سال 1402 است، هم اکنون 75.1 درصد جامعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.
   
به گزارش کبنا نیوز، سند محرومیت زدایی حوزه آب، طرحی که به وسعت روستا‌های ایران برای رفع تشنگی روستا‌ها و بهره‌مندی از آب شرب سالم و پایدار خردادماه ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم تدوین و وارد فاز اجرایی شد. در این طرح از ظرفیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی استفاده شد و بر اساس برآوردی که در شروع کار انجام گرفت، پیش‌بینی شد تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به ۸۰ درصد برسد.
رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در سند محرومیت زدایی

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، به همت بسیج سازندگی شبکه آبرسانی ۱۰۷ روستای استان با جمعیت بیش از ۲۳ هزار نفر تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
امید صالحی در جریان رقابت جام رسانه امید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان ۲۶۱ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب صورت گرفته و ۱۳۰۰ متر مکعب مخزن آب احداث شده است.
صالحی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با این اقدامات در سال ۱۴۰۲ رتبه دوم پیشرفت فیزیکی در سند محرومیت زدایی حوزه آب را کسب کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: هم اکنون شاخص بهره‌مندی شهری و روستایی به ترتیب ۹۹ درصد و ۷۵. ۱ درصد است.
حذف جیره‌بندی و تنش آبی ۵ ساله لیکک
صالحی اظهار کرد: در شهر لیکک حدود ۵ سال تنش آبی اشتیم، در جلسه با وزیر نیز این موضوع مطرح شد، و مصوب شد تا زمان برخورداری لیکک از آب سد کوثر تنش به حداقل برسد، الان حدود ۲. ۵ کیلومتر اصلاح خط انتقال انجام شده و ۸ درصد هدررفت به صفر رسید.
صالحی افزود: ۵ سال آب این شهر جیره‌بندی بود و هم اکنون پایداری آب را شاهد هستیم، بعد از ۵ سال مخازن لیکک سرریز کرده‌اند، دو الکتروپمپ را خاموش کردیم، که در کاهش هدررفت برق مصرفی نیز اثرگذار است.
اصلاح ۴۰ کیلومتر شبکه معیوب شهر یاسوج
وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده شهر یاسوج مصوب شد، ۵۸ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافت، از ۲۵۰ کیلومتر شبکه معیوب بالغ بر ۴۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام دادیم که در کاهش هدررفت اثر چشمگیری داشت، پروژه همچنان فعال است و پیمانکار‌ها در چند جبهه کاری مشغول به کار هستند.

اصلاح شبکه شهر بوستان بعد از ۳۰ سال
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: شبکه آبرسانی ۱. ۶ کیلومتری شهر بوستان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان بعد از ۳۰ سال اصلاح شد.
صالحی خاطرنشان کرد: آبرسانی به‌امیرشهریار چرام بعد از ۳۰ سال با اعتباری بالغ بر ۳. ۵ میلیارد تومان انجام گرفت.
حذف تنش آبی شهر مادوان
صالحی گفت: شهر مادوان که در سنوات قبل درگیر تنش آبی خاصی بود، و با تانکر آبرسانی انجام می‌گرفت، سال گذشته با احداث یک حلقه چاه از بین رفت، برآورد ما برای حذف کامل تنش آبی ۳ حلقه چاه است برای اینکه بتوانیم با مخزن ۲ هزار متر مکعبی پایداری آب برای ۱۰ سال آینده را در این شهر داشته باشیم.
حذف تنش آبی شهرک الغدیر و ولایت یاسوج
وی اظهار کرد: شهرک الغدیر و ولایت یاسوج به مدت ۷ سال در تنش آبی قرار داشتند، امروز با احداث چاه، ۷۲ لیتر در ثانیه آبرسانی دارد، این شبکه هفته آینده در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و تنش آبی این منطقه نیز حذف خواهد شد.
آبرسانی به ۱۸ روستای خان احمد باشت
صالحی تصریح کرد: روستای خان احمد اصلاح شبکه ۲ کیلومتر از این روستا‌ها انجام گرفت و ۷۰ درصد از هدررفت آب جلوگیری شد و این روستا‌ها از نعمت پایدار آب برخوردار شده‌اند.
وی گفت: در سه سال اخیر اجرای ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۳۶۰ کیلومتر شبکه آب با اعتبار بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته، مجموعا تعداد ۱۶۰ روستا آبرسانی شده است.
   
تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج آماده بهره‌برداری
وی گفت: در پروژه تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج معادل ۴۳ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است، فاز اول این پروژه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه آماده بهره‌برداری است، که تأثیرات خوبی در پایداری آب یاسوج خواهد داشت. در فاز دوم پروژه، ظرفیت کار تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد داشت.
پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تصفیه خانه چرام
صالحی خاطرنشان کرد: احداث تصفیه خانه چرام که قبل از این دولت ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در این دولت به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیدیم، در حال حاضر مناقصه خرید دستگاه‌ها و تجهیزات در دستور کار است که ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد قیمتی این تجهیزات است.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

توت نده تشنه
United States
توت نده مصداق تنش آبی وبی آبی
کی به فر یاد میرسد؟؟
توت نده تشنه
United States
توت نده مصداق تنش آبی وبی آبی
کی به فر یاد میرسد؟؟
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1