تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۷۷۱۵۹
اولین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان: تولیدکنندگان نباید تن‌شان بلرزد فردا چه بلایی سرشان می آید /مرزها را باید باز کنیم /باید امنیت سرمایه گذاری به وجود بیاوریم

۰
مسعود پزشکیان: تولیدکنندگان نباید تن‌شان بلرزد فردا چه بلایی سرشان می آید
کبنا ؛
مسعود پزشکیان گفت: باید امنیت سرمایه گذاری به وجود بیاوریم چرا که ۱۰۰ میلیارد را  سرمایه گزاران باید فراهم کنند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از خبرآنلاین، اولین دور از مناظرات انتخاباتی با محور مسائل اقتصادی امروز دوشنبه 28 خرداد 1403 برگزار شد که در جریان این مناظرات مسعود پزشکیان که سومین کاندیدا در جریان مناظرات بود به اولین سوال مناظره در 4 دقیقه صحبت کرد. اهم صحبت های او در 4 دقیقه اول از این قرار است:
هر نامزد باید به این سوال ها جواب دهد
دانش‌جعفری: آیا دولت شما آنچه در برنامه هفتم پیش بینی شده را قبول دارد؟
غضنفری: هر سال در دولت شما چقدر سرمایه گذاری می شود، از کجا؟ و نقش بخش خصوصی چیست؟
مظاهری: برای تامین رشد هشت درصد سرمایه گذاری همیشه امکان خوبی بوده است؛ برنامه شما برای جلب سرمایه گذاری خارجی و هدایت آن و البته درچارچوب قانون مصوب مجلس و مجمع تشخیص چیست؟
فولادگر: چه برنامه ای دارید که بحث سند راهبردی توسعه صنعتی در کشور تهیه، تدوین و ابلاغ شود؟
حمید پورمحمدی: برای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای جایگاه کشور در فضای کسب و کار چه میکنید؟
مروی: برای تامین نهاده‌ها باید ثبت سفارش شود؛ تقاضا برای ارز وارداتی زیاد است و اینها باید ۶-۷ ماه در نوبت بمانند؛ صادرکننده هم برایش نمی صرفد و انگار به او ۳۰-۴۰ درصد مالیات می بندیم. برنامه شما برای بحث پیمان سپاری ارزی چیست؟
نجفی عرب: برنامه مشخصی درباره ثبات بخشی به اقتصاد کلان کشور که فعالان اقتصادی بتوانند در وادی این ثبات که ایجاد می‌شود، برنامه مشخصی داشته باشند چیست؟ امروز واقعا در این زمینه دچار مشکلیم. صبح بلند می شویم می بینیم تورم و نرخ ارز و ... تغییر کرده است.
پاسخ پزشکیان به اولین سوالات:
* آنچه که در این کوتاه مدت می توان گفت این است که برای هر اقدامی یک مشکل داریم و آن اینکه اگر نتوانیم مشارکت همه گروه ها را با خود همراه کنیم نمی توانیم برنامه ها را به درستی اجرا کنیم و در نهایت برنامه ها معطل می ماند و همه چیز فقط شعار می شود لذا لازمه اجرای هر برنامه ای مشارکت همه گروه ها و نه بر اساس دسته‌بندی و جناح بندی است و نکته دیگر استفاده از کارشناسان درست است نه اینکه افرادی را به نام کارشناس به کار بگیریم در حالی که تخصص لازم را ندارند.
* درباره قانون برنامه نیز باید گفت آنچه دولت به مجلس آورد یک برنامه ای با چند ماده بود که در مجلس به ۲۶ بند اضافه شد که اجرای آن بسیار سخت است و شورای نگهبان به آن ایراد کرد و دولت باید آن را باز نویسی کند. که این کار خیلی سخت است.
* بحث دیگر به جز مسئله وحدت در اجرای برنامه ها که بدون آن امکان اجرا وجود ندارد موضوع باز کردن مرزها است که بدون باز کردن مرزها ما نمی توانیم به آن ۸رشد درصدی برسیم.
* ما ۲۰۰ میلیارد دلار پول نیاز داریم که بتوانیم آن رشد ۸ درصدی را رقم بزنیم که بدون ارتباط با دنیا غیر ممکن است و اگر نتوانیم مرزها را باز کنیم فقط شعار است
* به تولید کننندگان باید میدان بدهیم تا در تصمیم سازی شرکت کنند و تولیدکنندگان و سرمایه گزاران نباید در این مملکت بدنش بلرزد که فردا چه بلایی بر سر او می رود.
*باید امنیت سرمایه گذاری به وجود بیاوریم چرا که ۱۰۰ میلیارد دلار را سرمایه گزاران باید فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1