تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۷۷۴۹۲
در آخرین مناظره تلویزیونی مطرح شد؛

قاضی‌زاده هاشمی: دولت روحانی اینترنت جهانی را سلاخی کرد / عمیقا به نهضت تداوم مسکن سازی معتقدم / دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برمی دارم / سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد

۰
متن کامل صحبت‌های قاضی‌‌زاده در مناظره پنجم + فیلم
کبنا ؛ «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه -پنجم تیر ماه- در آخرین مناظره تلویزیونی با موضوع «کارآمدسازی دولت» در دو بخش «پرونده‌های روی میز» و «انتظارات مردم از دولت چهاردهم» در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی خود، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی خود در «دولت مردم و خانواده» را تشریح کرد.
به گزارش کبنا، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» روز سه‌شنبه پنجم تیر در پنجمین و آخرین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که  اگر شما به ریاست جمهوری برسید؛ اولین اقدام دولت شما چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ اظهار داشت: در مواجهه با هر بیماری کار ما این است تا اول شرایط عمومی بیمار را تثبیت کنیم و درد بیماری را تسکین دهیم و بعد به دنبال  درمان و حل ریشه ای مشکلات باشیم. ما هم در مواجهه با مشکلات اقتصادی مردم باید همین روند را دنبال کنیم ضمن اینکه برای حل مشکلات اقتصادی افزایش رشد اقتصادی را به صورت جدی پیگیری می کنیم اما اقدامات اجرایی فوری را برای تامین حداقل برای خانواده های ایرانی خواهیم داشت.
اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق بگیران از تورم جا بماند
قاضی زاده هاشمی با اشاره به ۱۴ اقدام اجرایی در حوزه اقتصاد، گفت: اقدامات اجرایی فوری برای تامین حداقل رفاه برای خانواده‌های ایرانی خواهیم داشت و این اقدامات را با قدرت اجرایی می‌کنیم.
وی افزود: به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با مردم عزیز عهد می بندم در صورت کسب آراء، ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت و سرعت محقق کنم.  اول اجازه نمی دهم دریافتی حقوق بگیران کارگران، فرهنگیان، پرستاران، بازنشستگان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کل خانواده بزرگ دولت از تورم جا بماند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نمی شود هر سال افزایش حقوق ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته باشیم در حالی که نرخ تورم آن سال ۴۰ درصد است.
وی تصریح کرد: در روزهای ابتدای دولت لایحه اصلاح ماده ۴۱ قانون کار با هدف افزایش هرساله حقوق کارمندان با نرخ تورم را با جدیت دنبال خواهم کرد و این مساله را برای همیشه حل می کنم.
قاضی زاده هاشمی افزود: دوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای تمام نیروهای دولت اجرا می شود.
وی  برنامه دیگر خود را تسهیل ازدواج جوانان عنوان کرد و در این باره اظهار داشت: ازدواج جوانان را با ایجاد اعتبار یک میلیارد تومانی برای ازدواج، مسکن و اشتغال تسریع می کنیم و با ایجاد انگیزه های مالی در کوتاه مدت و حل ریشه های مسائل اقتصادی و اجتماعی در بلند مدت راه را برای ازدواج بیش از ۱۱ میلیون جوان ایرانی باز می کنیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: چهارم سهم خانواده های ایرانی به طور برابر از برق و گاز و بنزین و بدون در نظر گرفتن دهک اقتصادی را به خود آنها واگذار می کنیم. اجازه نخواهیم داد سود انرژی ارزان به جیب مشترکین پرمصرف و قاچاقچیان برود. اجازه نمی دهیم آبان ۹۸ مجدد تکرار شود. این مساله جایی خطرناک تر می شود که این ملت دردکشیده بداند تمام ستادهای انتخاباتی بردار عزیزمان پزشکیان در کنترل دولت روحانی است یعنی همان دولتی که بنزین را متاسفانه با آشوب و از خون جوانان این مملکت از هزار تومان به ۳ هزار تومان رساند.  با رعایت الگوی مصرف تمام این انرژی را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.
    
عمیقا به نهضت تداوم مسکن سازی معتقدم
قاضی زاده هاشمی گفت: پنجم راه شهید رئیسی عزیز را در اتمام پروژه های ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن ادامه می دهیم و عمیقا به نهضت تداوم مسکن سازی معتقدم. من متعهد می شوم تا سال دوم ریاست جمهوری کلید تمام این دو نیم میلیون مسکن را تقدیم مردم ایران کنم. اجازه نمی‌دهم سرنوشت این پروژه ها مثل سرنوشت پروژه‌های مسکن مهر دولت احمدی نژاد شود و در این کشور مسکن نساختن افتخار شود و دچار عقب ماندگی در این حوزه شویم. با افزایش  ۳۳۰ هزار هکتار زمین های شهرها و روستاها و واگذاری ۲ میلیون قطعه زمین به خانواده های ایرانی نهضت ساخت مسکن مردمی شروع شده است و من آن را ادامه می دهم.
مقابل مافیای خودرو می‌ایستم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ششم برای محقق شدن آرزوی و استفاده از خودروی باکیفیت مقابل مافیای خودرو می ایستم. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودروسازی خارج خواهد شد. واردات خودروهای نو کارکرده اقتصادی را آزاد خواهیم کرد. خودروهای سواری با تعرفه های پایین آزاد می شود. این واردات اهرم خط تولید مشترک خودرهای برقی با خودروسازان دنیا خواهد شد.
دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برمی دارم
وی ادامه داد: برنامه هفتم من این است که دیوار سخت سربازی اجباری برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برمی دارم. ابتدا با مشارکت ستادکل نیروهای مسلح تکلیف سه و نیم میلیون سرباز فراری که چندین سال از زمان خدمت آنها گذشته است و حق زیست شهروندی را گرفتیم با ایجاد طرح خدمات فروش سربازی حل می‌کنم. مدل سربازی حرفه‌ای را جایگزین سربازی اجباری می کنم. امروز افزایش حقوق سربازها در دولت شهید رئیسی صورت گرفت که زمینه خوبی را برای حل مشکل فراهم می کند.
    
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرصت ۵ دقیقه‌ دوم بخش اول به بیان اولویت‌های دولت آینده خود پرداخت و گفت: هشتمین برنامه دولت من این است که اجازه نخواهیم داد شرایط اقتصادی کشور تفریح و گردش را از سبد مردم حذف کند. کارت خانواده ایرانی یا همان «فرهنگ‌کارت» با اعتبار سالانه مشخص در اختیار تمام خانواده‌های ایرانی قرار خواهد گرفت تا از محصولات فرهنگی، سینما، تئاتر، کتاب، خدمات سفر، اسباب بازی، موزه و ورزش به انتخاب خودشان انتخاب و مورد استفاده قرار دهند.
وی درباره نهمین برنامه دولت خود ادامه داد: اقدام دیگر تکمیل پروژه‌های ناتمام در دولت شهید رئیسی است. پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده در دولت سیزدهم جان دوباره گرفت.
قاضی زاده هاشمی درباره دهمین برنامه دولت مردم و خانواده گفت: لایحه نظام جامع رسانه‌های عمومی را به مجلس ارسال خواهیم کرد؛ این لایحه که در چند دولت معطل مانده است تکمیل می‌کنیم و پای اجرای آن می‌ایستیم تا نظارت بر عرصه فرهنگ و رسانه به اهل این حوزه سپرده شود و مداخلات بیرونی بی حساب برای محدود کردن منتقدین جمع شود. اعتقاد قلبی داریم که این دلسوزی‌ها و انتقادات مثل روغن کاری برای چرخ دنده‌های دستگاه‌های اجرایی دولت لازم است و هیات انتظامی رسانه در مورد اهالی رسانه اظهار نظر می‌کنند.
مبنای فیلترینگ را به عرف جامعه می‌سپاریم
قائم مقام ستاد آقای پزشکیان فرمانده قرارگاه «شات داون» (بستن) کل اینترنت جهانی و فیلتر کردن تلگرام در آبان ۹۸ بوده است. سلاخی اینترنت آزاد در دوران آقای روحانی اتفاق افتاد. تمام کسانی که در راس ستیز با آزادی‌های شهروندی بوده‌اند در ستاد آقای پزشکیان هستند. آقای پزشکیان را به همین دلیل روحانی سوم می‌دانیم.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: یازدهم، توسعه اینترنت با کیفیت، امن و  پر سرعت و با تغییر مبنای فیلترینگ در برنامه ما قرار خواهد گرفت. مردم ایران، امروز با بازار فیلترشکن فروشی چیزی به نام فیلترینگ دیگر وجود ندارد. ظاهرا مسئله بر سر هزاران میلیارد تومان درآمد مافیای فیلترشکن فروشان بود که آن هم حل شد. قائم مقام ستاد آقای پزشکیان فرمانده قرارگاه «شات داون» (بستن) کل اینترنت جهانی و فیلتر کردن تلگرام در آبان ۹۸ بوده است. سلاخی اینترنت آزاد در دوران آقای روحانی اتفاق افتاد. تمام کسانی که در راس ستیز با آزادی‌های شهروندی بوده‌اند در ستاد آقای پزشکیان هستند. آقای پزشکیان را به همین دلیل روحانی سوم می‌دانیم. به همین دلیل است محدودیت مردم آزاری را حذف می‌کنیم و در همان چارچوبی که توضیح دادم مبنای فیلترینگ را به عرف جامعه با فرهنگمان باز می گردانیم و زیر ساخت های اینترنت را برای رشد اقتصادی دیجیتال و کسب و کارهای اینترینتی با سرعت ارتقا می‌دهیم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دوازدهم، افزایش نقش آفرینی زنان در کشور را دنبال خواهیم کرد. روزی که بحث حجاب در مناظرات فرهنگی مطرح شد می‌خواستم فریاد بزنم به خدا این ملت مسلمان است، به خدا این دخترها بچه هایمان است و دخترانی که متاسفانه مویش را پریشان کرده همان هایی هستند که ۲ هفته دیگر در عزای حسین بن علی (ع) رخت سیاه بر تن می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: باورم این است که ریشه های هولناک تخریب اعتقادات مردم را باید در طول هشت سالی که ارزش دار و ندار مردم را نابود کردند و موجودی حساب ملت با خاک بیابان یکسان گشت جستجو کرد.  من معتقدم دختران و زنان ما حتی آنهایی که حجابشان کمی متفاوت گشته؛ دردهای شنیدنی بسیاری دارند؛   درد اینها درد خیانت کسانی است با وعده های دروغین ایشان را ربودند و در طول هشت سال تمام داری‌هایشان را دود کردند و به هوا سپردند برادر ارجمند جناب آقای پزشکیان شما مرتب ما را مورد نصیحت قرار می‌دهید و از آیات و روایات استفاده می کنید؛ در جایی که دولت مشغول انهدام نان و جان یک ملت است؛ آیا دعوای عجیب با حجاب و بی حجاب یک فریب بزرگ برای پنهان ساختن پروژه دین ستیزانه اصلی نیست.
بی‌حجاب اصلی کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: همه شما فرزندان عزیزمان هستید جانمان به فدای یک یک تان باد. من پوشیدگی زن را وسیله محافظت از او در مقابل چشم بدخواهان می دانم اما باور قلبی من این است که آن بی حجابی اصلی که باید سال پیش گشت ارشاد را بالای سرش می بردید کسانی هستند که زندگی ملت را با خاک یکسان کردند. نرخ مشارکت اقتصادی زنان به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده و باید آن را افزایش دهیم و با حاکمیت فضای شایسته سالانه در نظام اداری بخشی از مناصب مهم اداری را به زنان خواهیم سپرد و سهم زنان را در زیرساخت های کشور حتما ارتقا خواهیم داد.
وی درباره برنامه سیزدهم، افزود: اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تعهد ما نسبت به جامعه بزرگ و عزیز معلولین می دانم که مورد انتظار است ارتقای خوبی که در دولت شهید رئیسی صورت گرفت، حتما آن را تکمیل کنم و ادامه خواهم داد.
سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره چهاردهمین اولویت برنامه دولت مردم و خانواده اظهار داشت: سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد. بنده در بنیاد شهید با تمام قوا با فساد مقابله کردم و تبعات آن را چشیدم؛ این کار را حتما در دولت مردم و خانواده با قوت ادامه خواهم داد تا آن چیزی که منجر به ناامیدی و کشتن اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و دولت شده را از بین ببرم.
    
مساله و ۱۰۰ راه حل 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش نخست دور دوم آخرین مناظره تلویزیونی درباره مدت زمان اجرای برنامه‌های دولت خود گفت: دولت مرم؛ دولت خانواده برای ۱۰۰ مسئله‌ای که براساس داده‌کاوی مسائل روزمره مردم در فضای مجازی یا نظرسنجی‌ها شناسایی شده است۱۰۰ راه حل دارد که برای یک سال و نیم سال انجام می‌دهد که به نتیجه برساند همچنین سایر برنامه‌هایی که ذکر می‌شود در طی ۴ ساله دولت آنها را به نتیجه می‌رساند.
تعهد ما این است که مردم و رسانه‌ها نظارت کنند؛ اگر خدای ناکرده این برنامه‌ها انجام نشد حتماً بدانید وقتی نتوانم قول‌هایی که دادم عمل کنم؛ بنده برای دور بعد ثبت‌نام نخواهم کرد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تعهد ما این است که مردم و رسانه‌ها نظارت کنند؛ اگر خدای ناکرده این برنامه‌ها انجام نشد حتماً بدانید بنده برای دور بعد ثبت‌نام نخواهم کرد؛ وقتی نتوانم قول‌هایی که دادم عمل کنم.
وی با  بیان اینکه برای موضوعات اقتصاد دو کار اصلی انجام خواهد داد، افزود: این  برنامه ها را به کمک هم بعد از انتخابات پیش خواهیم برد؛ یکی رشد اقتصادی و بزرگ کردن سفره مردم است که با مدیریت قوی و کار و تلاش جمعی همچنین رونق دادن به حوزه‌های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی، تولیدی و گردشگری با حمایت سیاست خارجی باز و مقتدری که باز کننده راه اقتصاد باشد، انجام خواهیم داد و اقدام دیگر قدرتمند کردن خانوارهای ایرانی از طریق بازتوزیع درست ثروت به خصوص منابع مالی است که در اختیار دولت قرار دارد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع مهار تورم اشاره کرد و گفت:  این اقدامات در جهت توسعه عدالت اجتماعی و توانمندسازی طبقه محروم جامعه انجام خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تعهد ما تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است و آن چیزی که قانون ذکر کرده است، ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌خواهد که این اقدام باید از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و باز کردن دست بخش خصوصی اتفاق بیفتد. یکی از روش‌هایی که می‌توانیم استفاده کنیم، صرفه‌جویی منابع انرژی و صادرات آن است تا بتوانیم کسب درآمد داشته باشیم.
چون در آن دوره (دولت دوازدهم) دولت ارز نداشت، مجبور بود که از بازار آزاد ارز گران بخرد و بعد ارز را به قیمت ۴۲۰۰ تومان به نهاده‌ها بدهد و چون پول نداشت مجبور بود پول چاپ کند یعنی این مقدار تورم ۵۰ درصدی که در آغاز دولت شهید رئیسی شما دیدید بخش عمده‌ای از آن چاپ پولی بود که برای ارز استفاده می‌شد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها و استفاده از منابع آن به عنوان منابع اهرمی گفت: باید محیط اقتصادی خود قابل پیش بینی کنیم و از بین بردن بی‌ثباتی در قوانین، مسائل سیاسی، تورم بالا و شوک‌های ارزی کارهایی است که باید دولت انجام دهد همچنین باید از اعطای مجوزهای رانتی جلوگیری کند.
قاضی زاده هاشمی توضیح داد: رانت بزرگی با عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت گذشته درست شد که آقای جهانگیری در آن نقش داشت و امروز هم ارز ۲۸ هزار تومانی باقی مانده است و این فاصله قیمت یک رانت قیمتی درست می‌کند که خود آن ضد تولید و تنها به نفع وارد کنندگان است که مدیریت آن در دولت شهید رئیسی آغاز شد و به تدریج از تعداد کالاهایی که این نوع ارز به آن تعلق می‌گرفت، کاسته شد؛ در حالی قیمت کالاها حفظ شد و در برخی موارد نیز ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.
وی افزود: چون در آن دوره (دولت دوازدهم) دولت ارز نداشت، مجبور بود که از بازار آزاد ارز گران بخرد و بعد ارز را به قیمت ۴۲۰۰ تومان به نهاده‌ها بدهد و چون پول نداشت مجبور بود پول چاپ کند یعنی این مقدار تورم ۵۰ درصدی که در آغاز دولت شهید رئیسی شما دیدید بخش عمده‌ای از آن چاپ پولی بود که برای ارز استفاده می‌شد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست درهای باز را هم باید برای ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور دنبال کنیم.
۵۳ میلیارد دلار رکورد صادرات غیر نفتی بعد از انقلاب در دولت شهید رئیسی شکسته شد
قاضی زاده هاشمی با اشاره به پیمان‌هایی که در دولت شهید رئیسی منعقد شده است، افزود: ۵۳ میلیارد دلار رکورد صادرات غیر نفتی بعد از انقلاب در دولت شهید رئیسی شکسته شد و همین اخیرا در قراردادی که با اوراسیا منعقد شد؛به بازاری وصل شده‌ایم که بدون تعرفه به صورت آزادانه می‌توانیم همه کالاهای ایرانی که آنها نیاز دارند را صادر کنیم که این موضوع جهش بزرگی را در صادرات ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در حوزه مهار تورم نیز اعلام کردم که باید ساختار بودجه همچنین ناترازی بودجه اصلاح شود و مبتنی بر عملکرد باشد؛ این اقدامات در دولت شهید رئیسی شروع شده است و ما نیز در بنیاد شهید آن را انجام داده‌ایم.
قاضی زاده هاشمی ب تصریح کرد: باید هزینه‌های پایدار را به منابع پایدار وصل کنیم نه منابع ناپایداری که با تغییرات ممکن است تغییر یابد و در رابطه با نظام بانکی نیز اعلام کرده‌ام که یک جدیت برای از بین بردن ناترازی بانکی و برخورد با بانک‌ها وجود دارد که با قوت آنها را دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند.
تمامی این‌ها اصلاح نخواهد شد مگر با انقلاب در سازوکارهای اداری و نظام حکمرانی کشور و استفاده از هوش مصنوعی، شفافیت و از بین بردن امضاهای طلایی و از بین بردن دولت رفاقتی و رانتی که متاسفانه مجوزهای طلایی صادر می‌کند و اختیارات ویژه به افراد می‌دهد.
دولت رفاقتی و رانتی را از بین خواهم برد
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اما تمامی این‌ها اصلاح نخواهد شد مگر با انقلاب در سازوکارهای اداری و نظام حکمرانی کشور و استفاده از هوش مصنوعی، شفافیت و از بین بردن امضاهای طلایی و از بین بردن دولت رفاقتی و رانتی که متاسفانه مجوزهای طلایی صادر می‌کند و اختیارات ویژه به افراد می‌دهد.
    
قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۵ دقیقه‌ دوم بخش دوم در ادامه بیان اولویت‌های دولت آینده خود گفت: برنامه بازگشت مردم به روستاها را نیز داریم که لازمه آن توجه به عمران و آبادانی روستا، ساخت مسکن روستایی ، توجه به تولیدات روستایی و زیست بوم مناسب به طوری که نمایشگاه ترقی ایران در روستاها دیده شود و مرکز تولید و توسعه یافتگی ایران باشد. 
وی افزود: لازم است اینجا نکته‌ای را عرض کنم چون برخی دوستان به ویژه آقای پزشکیان بر وفاق تاکید دارند و نگران وضعیت زنان و اقوام هستند؛ ایشان می‌دانند من اهل دعوا کردن نیستم و روحیه تنش ندارم اما قرار است در این مناظره، رئیس جمهور ملت ایران باشیم و باید برای برخی امور دعوا کرد؛ باید برای ناکارآمدی، فساد، خودباختگی و سخنان عوامانه،حرف‌های غیر کارشناسی، بی‌تعهدی و تنبلی، غرور و تبختر دعوا کرد و همه اینها به خاطر مردم و برای مردم است چون ما خادم جمهور هستیم و به نمایندگی از مردم و برای مردم آمده‌ایم. 
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: روزی از یکی از حامیان آقای پزشکیان پرسیدند که چرا رئیس جمهور نهم و دهم را ورد خطاب قرار می‌دهید؛ او پاسخ داد چون رئیس‌جمهور نهم و دهم سفره را جمع کرد و ما با او خوب نیستیم. چه کسانی شهید رئیسی را مورد آزار قرار دادند که رهبر انقلاب فرمودند دلم برای رئیسی سوخت؟ چه کسانی بساط دعوا کردن را در کشور ما را شروع کردند؟ چه کسانی وقتی سر قدرت نبودند؛ مردم را برای کسب قدرت به کف خیابان‌ها فرا خواند؟ 
آقای پزشکیان نگران این هستند من کنار می‌کشم یا خیر. اما من نگرانم اگر آقای پزشکیان رأی نیاورد حامیان ایشان که خیلی خوش سابقه هستند در این ماجرا دوباره ادعای تقلب کنند و مردم را دوباره به کف خیابان دعوت کنند؛ چه کسانی دعوا کردن را باب کردند و جامعه را دو قطبی و در جامعه تنش ایجاد کردند؟
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آقای پزشکیان نگران این هستند من کنار می‌کشم یا خیر. اما من نگرانم اگر آقای پزشکیان رأی نیاورد حامیان ایشان که خیلی خوش سابقه هستند در این ماجرا دوباره ادعای تقلب کنند و مردم را دوباره به کف خیابان دعوت کنند؛ چه کسانی دعوا کردن را باب کردند و جامعه را دو قطبی و در جامعه تنش ایجاد کردند؟
قاضی زاده هاشمی گفت: چرا دوستان که ادعای طرفداری از اهل سنت را دارند در ماجرای شهادت برادر بلوچ ما در چابهار توسط داعشی‌ها یا مولوی اهل خاش یا ماموستا عزیز کرد، سکوت کردند؟ 
وی ادامه داد: چرا کسانی که ادعای حمایت از زنان را دارند وقتی سرپرست وزارت علوم دولت آقای روحانی زن خود را کشت از او حمایت کردند و برایش رضایت گرفتند؟این‌ها دوگانگی و عدم صداقت است. 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید با مردم صادق باشیم و وقتی از اجماع سخن می‌گوییم؛ نماد آن شهید رئیسی عزیز بود. ایشان با مخالفین خود نیز دیالوگ می‌کرد و برای او مهم کارآمدی افراد بود تا کار نظام و انقلاب و مردم پیش رود؛ شهید رجایی هم همین ویژگی را داشت و دور میز او همه جور قشری حضور داشت و به همین دلیل به نماد تاریخی تبدیل شد. 
قاضی‌زاده هاشمی افزود: درباره بورس؛ آقای پزشکیان زمانی که در بورس مال مردم را غارت کردند، نایب رئیس بودید. من به نوبه خودم وقتی که سر کار آمدم موضوع را پیگیری کردم؛ اینکه دولت وقت دست خود را در جیب مردم کرد و برخی بزرگان و شرکت‌های خصولتی و امثال این‌ها پول مردم را برداشتند اما چرا صدای کسی در نیامد؟
وی اضافه کرد: حالا ما می‌گوییم می‌خواهیم ساز و کارهای بورس را درست کنیم؛ مگر مردم به ما اعتماد می‌کنند می‌گویند خودتان جیب ما را زده‌اید و صدای شما در نیامد کسی اعتراض هم نکرد و کسی برای حل مشکل مردم نایستاد.
در گام دوم نمی‌خواهیم به عقب برگردیم
قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: در گام دوم نمی‌خواهیم به عقب برگردیم و فرصت پا پس کشیدن هم نیست. آینده روشن است و شهید رئیسی نشان داد که می‌شود و می‌توانیم. در طی این دو سال و نیم شان داد که اگر فرصت داشت می‌توانست در طی ۸ سال ایران را به قله افتخار در جهان برساند همان گونه که مردم در جبهه‌ها انقلاب را پیش بردند با روی کار آوردن عموم مردم در عرصه‌های فرهنگ، سیاست و اقتصاد می‌شود به قله‌های عظمت ملت ایران رسید.
    
دولت روحانی به بهانه کرونا حکومت نظامی راه انداختند
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش جمع‌بندی اظهارات خود در آخرین مناظره تلویزیونی گفت: در رابطه با حادثه تاسف بار زاهدان بین ۱۴ تا ۱۷ نفر از شهدا احراز شدند و تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند.
قاضی زاده هاشمی خطاب به مردم ایران اظهار داشت: خانواده بزرگ ایران من آمدم تا بگویم بن بست نیست راهکار هست با برنامه و  اراده قوی می توان مشکلات را برطرف کرد و شهید مظلوم ما آیت الله رئیسی این را اثبات کرد شهید امیرعبدالهیان به ژنرال‌های دیپلماسی نشان داد که نه زبان دنیا را بلدند و نه اهل مذاکره مقتدارانه و به نفع مردم ایران هستند؛ آنهایی که امروز آدرس غلط می دهند و به توان مردم ما باور ندارند و چشمشان به دست کدخداست به توان و تخصص جوانان خودمان اعتقاد ندارند. نه راه حل هستند و نه حلال مشکلات بلکه خود آنها بخشی از مشکلات امروز هستند چرا مشکلات امروز مزمن شده است؟ 
وی افزود: با همین شعارهای سطحی و همین چهره ها و مدیرانی که حداقل در چهار دولت و ۳۲ سال فرصت داشتند مسائل را حل کنند اما با بهانه گیری و طلبکاری هیچ یک از وعده هایشان را عمل نکردند و در آخر گفتند نگذاشتند، نمی شود.
دولت سوم روحانی همان دولت آبان ۹۸، دولت مسکن ستیزی به جای مسکن سازی، دولت لاتاری ایران خودرو و سایپا، دولتی که خودکفایی تولید گندم را حرف مفت خواند،‌ دولتی که وزیرش همسرش را با گلوله گشت و ژست حمایت از حقوق زنان گرفت، خواهد بود.


قاضی زاده هشمی یادآور شد: با افتخار گفتند مسکن مهر مزخرف است. یارانه دادن به مستضعفان گدا پروری، له شدن مردم زیر چرخ های توسعه طبیعی است. شکاف طبقاتی و حقوق های نجومی و زندگی در قصرهای آنچنانی و مانور تجمل لازمه مدیریت و ریاست بر مردم است؛ دنبال سهم‌شان از سفره انقلاب بودند و ژن خود را برتر از سایر مردم می دانستند. منتقدانشان را بی شناسنامه خطاب می کردند و دهها شکایت از منتقدانشان کردند.
وی ادامه داد: با ترس و گدایی غرب سایه جنگ را بر سر کشور آوردند و دلار را در هشت سال نزدیک به ۱۰ برابر افزایش قیمت دادند و با گران سازی بدون مقدمه بنزین و تمسخر مردم آن فاجعه ها را آفریدند. همین جماعت به بهانه کرونا حکومت نظامی راه انداختند که ۹ شب کسی از خانه اش بیرون نیاید و کسب و کار و کارخانه و در یک کلام کمر تولید کشور را شکستند من از شما می پرسم اینها می خواهند مشکلات مردم  را حل کنند؟
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم به کار افتادن چرخ‌های اقتصاد را در دولت‌های نهم و دهم و سیزدهم دیدند. به شما قول می‌دهم همچون گذشته زندگی شخصی خود را دچار اشرافیت مردم ستیزانه نکنم. حق این نیست که چنین ملتی برای نان و آب و واکسن و ... به دریوزگی دشمنان بیفتد. چاره‌ای جز ساختن کشور به روش شهید رئیسی نداریم.
دولت روحانی اینترنت جهانی در ایران را ضربه فنی کرد
وی اضافه کرد: دولت روحانی اینترنت جهانی در ایران را ضربه فنی کرد. همان طور که قدرت نظامی اول منطقه هستیم باید در اقتصاد نیز به قدرت اول منطقه تبدیل شویم.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت:‌ دولت خانواده به فکر سعادت خانواده‌های ایرانی است. در ۱۰۰ مسئله ۱۰۰ راه حل ارائه کرده‌ایم. از آحاد مردان و زنان، شهری و روستایی، اقوام و مذاهب می‌خواهم که پای صندوق بیایید و به فرد اصلح رأی بدهند. مشارکت حداکثری به نفع ایران خواهد بود.
 آخرین مناظره انتخاباتی «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر سه‌شنبه - پنجم تیرماه - با حضور پنج رقیب دیگر و با موضوع «کارآمدسازی دولت» در دو بخش «پرونده‌های روی میز» و «انتظارات مردم از دولت چهاردهم» به صورت زنده از شبکه‌ یک سیما در حال برگزاری است.
«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»در این مناظره تلویزیونی در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی خود، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی با شعار «دولت مردم؛ دولت خانواده» را تشریح می‌کند.
این مناظره به صورت زنده از شبکه‌های یک و جام‌جام پخش می شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره‌ها را پخش می‌کنند مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن می‌رود.
همچنین لینک پخش زنده مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری‌ها قرار داده می‌شود تا بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.
پیش از این نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، دومین مناظره تلویزیونی پنجشنبه ۳۱ خرداد، سومین مناظره تلویزیونی جمعه اول تیرماه، چهارمین مناظره تلویزیونی دوشنبه چهارم تیرماه برگزار شده است و امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه آخرین مناظره‌ این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
سه مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما رفت و مناظره شب گذشته یک ساعت از زمان مناظره‌های قبلی کمتر شده بود.
سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.
چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1