کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد:

چه کسانی واجد شرایط رأی دادن هستند؟ / تاکنون 22 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد رأی داده‌اند

8 تير 1403 ساعت 11:02

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.


رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی افزود: با تدابیر اتخاذ شده و آمادگی در کشور و همزمان در استان امروز از ساعت ۸ رای‌گیری آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و قابل تمدید است.
وی ادامه داد: همه ۸۳۵ شعبه در سطح استان شامل شهری و روستایی، ثابت و سیار همه فعال است
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود اینکه یک ساعت از فرایند آغاز انتخابات آغاز شده است استقبال خوب بوده و تاکنون ۲۲ هزار نفر با حضور در پای صندوق‌ها، رای آن‌ها اخذ شده است.
هاشمی تصریح کرد: برای اخذ رأی کارت ملی اولویت اول و شناسنامه در اولویت دوم است.
وی با بیان اینکه افراد دارای ۱۸ سال تمام می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند، گفت: متولدین ۸ تیر ماه ۱۳۸۵ و قبل از آن واجد شرایط در انتخابات هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: همه ساز و کار‌های انتخابات فراهم است و آماده جمع‌آوری آرای مردم هستیم.
بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای‌گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.
همه متولدان هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل، می‌‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.
      
اسامی و شناسه انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز شده است به ترتیب آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲، آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳ و آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴ و آقای محمد باقر قالیباف -  فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷ است.
در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آن‌ها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد.
طبق اعلام وزارت کشور، ستاد‌های استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی امروز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات در حال برگزاری است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه که ۴۳ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی و ۱۲درصد در مناطق عشایری سکونت دارند.


کد مطلب: 477598

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/477598/کسانی-واجد-شرایط-رأی-دادن-هستند-تاکنون-22-هزار-نفر-کهگیلویه-بویراحمد-داده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1