تاریخ انتشار
جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۷۷۵۹۸
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد:

چه کسانی واجد شرایط رأی دادن هستند؟ / تاکنون 22 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد رأی داده‌اند

۰
چه کسانی واجد شرایط رأی دادن هستند؟ / تاکنون 22 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد رأی داده‌اند
کبنا ؛رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی افزود: با تدابیر اتخاذ شده و آمادگی در کشور و همزمان در استان امروز از ساعت ۸ رای‌گیری آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و قابل تمدید است.
وی ادامه داد: همه ۸۳۵ شعبه در سطح استان شامل شهری و روستایی، ثابت و سیار همه فعال است
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود اینکه یک ساعت از فرایند آغاز انتخابات آغاز شده است استقبال خوب بوده و تاکنون ۲۲ هزار نفر با حضور در پای صندوق‌ها، رای آن‌ها اخذ شده است.
هاشمی تصریح کرد: برای اخذ رأی کارت ملی اولویت اول و شناسنامه در اولویت دوم است.
وی با بیان اینکه افراد دارای ۱۸ سال تمام می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند، گفت: متولدین ۸ تیر ماه ۱۳۸۵ و قبل از آن واجد شرایط در انتخابات هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: همه ساز و کار‌های انتخابات فراهم است و آماده جمع‌آوری آرای مردم هستیم.
بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای‌گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.
همه متولدان هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل، می‌‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.
      
اسامی و شناسه انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز شده است به ترتیب آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲، آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳ و آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴ و آقای محمد باقر قالیباف -  فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷ است.
در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آن‌ها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد.
طبق اعلام وزارت کشور، ستاد‌های استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی امروز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات در حال برگزاری است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه که ۴۳ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی و ۱۲درصد در مناطق عشایری سکونت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1