تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۷۷۷۰۴
در جمع بازاریان تهران مطرح شد؛

جلیلی: ۱۷ مشکل اصلی بازار را شناسایی کرده‌ایم/دستگاه‌های دولتی باید پناهگاه مردم باشند

۰
کبنا ؛«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون در جلسات متعددی با اصناف و بازاریان به بررسی موانع کسب و کار آنان پرداخته‌ایم، گفت: ۱۷ مشکل اصلی بازاریان شناسایی کرده‌ایم و برای حل آنها برنامه‌ داریم.
به گزارش کبنا، «سعید جلیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز یکشنبه دهم تیر ماه با حضور در بازار تهران و در جمع نمازگزاران در مسجد امام خمینی (ره) اظهار داشت: این بازدید سرزده از بازار به این دلیل بود که گفت‌وگویی با عزیزان بازار داشته باشیم و درد دل آنها را بشنویم و در برنامه‌هایی که داریم صحبت‌ها ناظر به سوالات مردم عزیز باشد.
وی خاطرنشان کرد: بازار قلب اقتصاد کشور است و ما به ویژه پس از مشکلات اقتصادی که برای مردم از سال ۹۷ ایجاد شده است، سه چهار جلسه مفصل با اصناف مختلف داشته‌ام تا آنچه مانع کسب و کار و پیشرفت است، جمع‌بندی شود.
جلیلی با اشاره به اینکه با مشورت و گفت‌وگو با بازاریان و اصناف درباره ۱۷ موضوع به جمع‌بندی رسیدیم، تصریح کرد: ان‌شاء الله اگر این مشکلات حل شود، تحول مثبتی در بازار ایجاد و همه منتفع خواهند شد.
ارزش پول ملی باید حفظ شود
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ثبات در ارزش قیمت ارز و پول ملی مهم است و باید اینها پیش‌بینی پذیر باشند، گفت: کسانی که در طول سال در بازار فعال هستند و سال‌ها در بازار زحمت کشیدند و مال حلال کسب کردند و کار شرافتمندانه به نفع مردم و اقتصاد انجام دادند و خود نیز منتفع شدند؛ هر قدر به موازات اینها بازارهای گرده داری به معنای منفی شکل گیرد، روی بازار سالم و درست دست می‌گذارد؛ لذا در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کفه باید به سمت بازار سالم باشد؛ به سمتی که اقتصاد کشور را راه می‌اندازد.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
وی ادامه داد: کسانی که اکنون کار سالم انجام می‌دهند و مالیات هم پرداخت می‌کنند؛ در مقابل کسانی قرار دارند که پول‌های
بادآورده و نجومی دارند و حتی یک ریال هم مالیات پرداخت نمی‌کنند و این موضوع بازار را دچار نوسان می‌کند.
جلیلی افزود: رونق بازار به مشتری و خریدار است و باید قدرت خرید را برای مردم ایجاد کنیم. یکی از برنامه‌های ما این است که برای بازاری که نیازهای مردم را تامین می‌کند، از سوی دیگر از سمت تقاضا هم باید این امکان وجود داشته باشد که برای عرصه‌های مختلف دولت باید کمک کند و مردم قدرت خرید کالاهای ضروری را داشته باشند تا بازار از رکود خارج شده و رونق بگیرد که در این باره برنامه‌ریزی های مفصلی انجام شده است.
۸۰ تا ۸۵ درصد از بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود
وی با اشاره به اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ درصد از بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود؛ گفت: هزینه‌هایی که توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بابت حقوق و دستمزد، آب و برق و... هزینه می‌کنند این در حالی است که هزینه باید بابت کاری پرداخت شود و خدمتی به مردم ارائه شود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: اگر در این زمینه اخلالی وجود داشته باشد که خدای ناکرده نه تنها خدمتی به مردم صورت نگیرد بلکه مردم نگران باشند که سر و کار آنها به اداره یا فلان بانک بیفتد در واقع هزینه‌ای که می‌شود در جهت منفی است و اثرگذاری لازم را ندارد.
جلیلی گفت: ۱۰ - ۱۱ سال است که با صنوف مختلف جلسات متعدد برگزار کردیم و تا حد امکان سخنان آنها را شنیده‌ایم همچنین راه حل‌های آنها را نیز پیدا کرده‌ایم و امروز به جمع‌بندی‌های روشن رسیده‌ایم که در مناظره‌ها و مباحثه‌ها مطرح شده است.
وی افزود: اعتقاد داریم امروز که وارد عرصه انتخابات شده‌ایم این برنامه‌ها باید از روز شنبه (۱۶ تیر فردای پس از برگزاری انتخابات) شروع شود و راه حل‌ها اجرا شود نه اینکه بعد از انتخاب بررسی کنیم که حالا چه کاری باید انجام شود.



دستگاه‌های دولتی باید پناهگاه مردم باشند
این نامزد
انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مردم در برخورد با برخی دستگاه‌های دولتی، افزود: دستگاه‌هایی با پول بیت‌المال تحت عنوان دولت شکل گرفته‌اند تا به مردم خدمت کنند.
وی ادامه داد: مردم وقتی از جلوی این دستگاه‌ها رد می‌شوند باید احساس کنند که اینجا پناهگاهی است که قرار است پشتیبان آنها باشد نه اینکه بگویند خدا نکند سروکارمان به فلان اداره بیفتد.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.
بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.
این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.
مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا پشت و پناهت
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1