تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۷۷۷۲۹
تحلیلی بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

8 تیر: اعتراض به «وضع موجود» / 15 تیر: اراده مردم برای حذف «بانیان و حافظان و منتفعان وضع موجود»

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
8 تیر: اعتراض به «وضع موجود» / 15 تیر: اراده مردم برای حذف «بانیان و حافظان و منتفعان وضع موجود»
کبنا ؛یادداشت - عصز ایران نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را تا این جای کار «معترضین و منتقدین وضع موجود» برده‌اند. آن‌ها اعتراض و انتقاد خود به روند‌های حاکم را با دو کار علنی کردند: گروهی با رأی ندادن یا رأی سفید و گروهی با رأی دادن به پزشکیان که او هم در شمار منتقدان است.
این دو گروه که روی هم رفته، ۸۰ درصد جامعه ایران را تشکیل می‌دهند، زنگ خطر را برای «بانیان و حافظان و منتفعان وضع موجود» به صدا درآورده است و از این رو، تندرو‌ها به شدت در صدد بازسازی و تجمیع نیرو‌های خود برای مقلوبه کردن وضعیت در ۱۵ تیر هستند تا با شکست دادن اکثریت ۸۰ درصدی، به اقلیت خود رنگ و بوی قانونی دهند.
معترضان و منتقدان وضع موجود که اکنون دست بالا را دارند، نباید اجازه دهند بازی برده به شکست‌شان تبدیل شود. آنان که رأی ندادند، پیام‌شان شکل گرفت و منتقل شد ولی اگر در دور دوم، ورق برگردد این پیام در هیاهوی سرمستانه اقلیت پیروز گم خواهد شد. خطر هولناکی که به کمین ایران آمده، نزدیک است ولی با رأی «معنی‌دار» در دور دوم، پیروزی نزدیک‌تر است.
استراتژی هوشمندانه ۸۰ درصدی این است: پیام ۸ تیر اعتراض به وضع موجود بود و پیام ۱۵ تیر نیز باید اراده مردم برای حذف «بانیان و حافظان و منتفعان وضع موجود» باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
فایل های مرتبط
1