تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۷۷۵۶
یادداشت؛

رأی «همه» برای قالیباف تقریباً «هیچ»

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رأی «همه» برای قالیباف تقریباً «هیچ»
کبنا ؛یادداشت - ستاد قالیباف در کهگیلویه و بویراحمد بیش از بقیه نامزد‌ها خریدار داشت و افراد زیادی برای به‌دست‌آوردن ریاست آن و عضویت در آن تمایل از خود نشان دادند. طرف‌داران روشنفکر انتخابات ملی را به همان دایره تنگ ندای وحدت تقلیل دادند و حتی مدعی شدند که روشنفکر از جمله افرادی بوده است که قالیباف را قانع به شرکت در انتخابات کرده است. موحد و عدل هاشمی‌پور بیانیه و کلیپ دعوت مردم منتشر کردند و خلقی پور و برخی دیگر از سیاسیون استان مستقلاً در پی‌گرفتن ابلاغ حکم ستاد قالیباف رفتند. تا قالیبافی‌ها در استان بیش از بقیه به چشم بیایند. ریاست ستاد نیز به حبیب‌الله پیشوا رسید. فردی که در طول سالیان اخیر مدام در پی به‌دست‌آوردن مسئولیت یک ستاد بود. مجموع این نیرو‌ها در روز ۶ تیرماه اکبر نیکزاد استاندار سابق استان را به استان آوردند و موحد خطاب به جلیلی‌ها گفت: «این تذهبون»
آن‌ها کار را تمام شده میدانستند و احتمالاً به فردای پس از انتخابات و تقسیم غنایم میاندیشند؛ ولی نتایج نهایی انتخابات شوک بزرگی برای همه و به‌ویژه مسئولین ستاد قالیباف در استان بود.
حرص در اطراف ستاد قالیباف به‌گونه‌ای بود که برخی‌ها حکم ابتدایی علی نیک‌زاد برای پیشوا را تحمل نکردند و مستقلاً به تهران رفته و احکام جدایی برای خود دست‌وپا کردند. ولی بازی روزگار دست همه آن‌ها را در حنا گذاشت و قالیباف یک شکست بزرگ تاریخی خورد. شکست بزرگ‌تر به کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردد که با وجود این‌همه خدم‌وحشم و حضور نیرو‌های سیاسی حول این ستاد قالیباف در استان تنها ۱۸ درصد آرا را از آن خود کرد.
این اتفاق به‌خوبی جایگاه ریش‌سفیدان و پدرخوانده‌های سیاسی را نشان می‌دهد. پایگاه ضعیفی که کمترین ارتباط را با مردم دارد؛ ولی همین نیرو‌ها با مایه‌گذاشتن از مردم در تهران خود را نماینده و صدای آن‌ها معرفی می‌کنند.
نکته قابل‌تأمل این است که این تعداد افراد آیا هیچ اقدام و برنامه عملی برای جذب آرا به سود قالیباف نداشتند یا فضای جامعه‌ای به‌گونه‌ای بود  که کاری از دست این سیاسیون و نمایندگان ادوار و لیدر‌های آن‌ها ساخته نبود؟
هر چه بود یک شکست بزرگ برای قالیباف و اعوان و انصارش در کهگیلویه و بویراحمد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1