تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۹۰۸۸۳
رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

زایمان مادری در آمبولانس / ماجرا چه بود؟

۲
۰
زایمان مادری در آمبولانس / ماجرا چه بود؟
کبنا ؛رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهارت کارشناسان پایگاه اورژانس ۱۱۵ زیلایی ناجی مادر و نوزاد شد.
امین نکویی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور به‌موقع و توان علمی و عملیاتی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ مادر۳۸ ساله زیلایی در هشتمین زایمان خود، نوزادش را در آمبولانس اورژانس ۱۱۵به دنیا آورد.
وی افزوذ: صبح امروز شنبه آخرین روز شهریور ۱۴۰۳ در حدود ساعت ۹، بدنبال تماس همراهان مادرباردار با مرکز ارتباطات اورژانس استان از منطقه پوله زیلایی با شکایت درد‌های شکمی این مادر باردار حدود ۳۸ ساله، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز ارتباطات، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعاً نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند‌.
رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کارشناسان اورژانس آقایان رضاهوشیاری و وحیدمؤمنی بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار می‌شوند.
نکویی‌‍نژاد افزود: در مسیر انتقال به مرکز درمانی با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر وضعیت نوزاد با وضعیت پا(زایمان بریچ)، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد را در آمبولانس اورژانس۱۱۵ بدنیا آورده و جان مادر و نوزاد را نجات می‌دهند.
وی گفت: مادر و نوزاد دختر بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش بیمارستانی و وضعیت پایدار به بیمارستان شهدای لردگان انتقال یافتند و تحت نظر می‌باشند.
او اضافه کرد: در ۲ روز متوالی، این دومین زایمان موفق توسط همکاران ذکر شده از پایگاه اورژانس زیلایی می‌باشد که در این منطقه با موفقیت انجام شده است.
نکویی‌نژاد گفت: به‌طور معمول جنین‌ها به صورت سر به پایین در رحم مادر قرار دارند و هنگام زایمان ابتدا سرشان خارج می‌شود. هنگامی که جنین در وضعیتی برعکس حالت فوق قرار می‌گیرد و در هنگام زایمان ابتدا با باسن یا پا خارج می‌شود، این وضعیت قرارگیری در رحم را نمایش بریچ و زایمان را زایمان بریچ می‌نامیم که شرایط را برای زایمان طبیعی بسیار سخت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

درمان
Iran, Islamic Republic of
لذت بردیم جناب نکویی نژاد.
خیلی عالی بود و توضیحات هم کامل بود
درمان
Iran, Islamic Republic of
خوب بود صدا و سیما و رسانه ها بیشتر این موارد را منتشر می کردن
خدمات ارزشمندی هست. دمتون گرم
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1