کبنا گزارش میدهد؛
تعلل و بیتوجهی؛ سرنوشت پروژه حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار یاسوج / جادهای که هر لحظه در آن انتظار حادثهای می رود
26 مهر 1403 ساعت 6:48
مسیر یاسوج به بابا میدان در سالهای اخیر محل وقوع تصادفات شدید زیادی بوده و منطقه تنگاری نیز یکی از نقاط حادثه خیز این جاده است که در سال های اخیر شاهد تصادفات زیادی بوده است. پروژه احداث باند دوم بابامیدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار چندین سال در دست پیمانکار است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز به مرحله آسفالت نرسیده است. جاده ای که با اعتبارات کمی به اتمام می رسد، اما در سایه تعلل و بی توجهی هر لحظه باید منتظر اتفاقات مصیبت باری در این جاده باشیم.
مسیر یاسوج به بابا میدان در سالهای اخیر محل وقوع تصادفات شدید زیادی بوده و منطقه تنگاری نیز یکی از نقاط حادثهخیز این جاده است که در سالهای اخیر شاهد تصادفات زیادی بوده است. پروژه احداث باند دوم بابا میدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سهراهی سپیدار چندین سال در دست پیمانکار است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز به مرحله آسفالت نرسیده است. جادهای که با اعتبارات کمی به اتمام میرسد، اما در سایه تعلل و بیتوجهی هر لحظه باید منتظر اتفاقات مصیبت باری در این جاده باشیم.
به گزارش کبنانیوز، پروژه احداث باند دوم بابا میدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سهراهی سپیدار نقطهای حادثهخیز است و مردم بارها نسبت به تعلل مسئولان نسبت به این جاده ابراز نارضایتی کردهاند، اما هنوز که هنوز است این جاده تکمیل نشده.
18 دیماه 1402 مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اینکه چرا جاده آسفالت نمیشود اظهار کرد: «رطوبت هیچگونه اجازهای به ما برای آسفالت نمیدهد قبلاً هم به دلیل اینکه آسفالت روی رطوبت انجام شده بود آن مشکلات به وجود آمد و جاده از بین رفت اکنون هم اگر ما بخواهیم در رطوبت کار انجام دهیم مثل گذشته خواهد شد؛ بنابراین صبر کردهایم تا اینکه بتوانیم کار خود را باکیفیت انجام دهیم.»
«آقای راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان» یک سال گذشت، الان اواخر مهرماه 1403 است، لابد مسئولان محترم میخواهند منتظر بمانند تا دیماه برسد و دوباره سرما و رطوبت جاده را بهانه کنند.
اگر در گوگل سرچ کنید شمار حادثههای داغدار چند سال اخیر در جاده یاسوج بابا میدان و حدفاصل همین نقطه را خواهید دید. اینکه چرا مسئولان همچنان دست روی دست گذاشته و این پروژه پیش نمیرود، غیرقابلپذیرش و تصور میشود از روی سهلانگاری و بیتوجهی است.
سرپرست کارگاه پروژه احداث باند دوم تنگاری دراینخصوص در گفتوگو با خبرنگار کبنا گفت: این پروژه اردیبهشتماه 1402 به ما محول شد، حدود دو سال است که هیچگونه اعتباری به پروژه تزریق نشده، کار پیشرفت 70 درصدی دارد، و زیرسازی جاده به طور کامل انجام شده است.
جاوید خرم بیان کرد: 6 تیرماه 1403 به استاندار نامه زدیم که به این پروژه اعتبار تزریق کنید، و هیچ پاسخی داده نشد، و ما هر هفته به تهران سر میزنیم، هیچ خبری نیست.
وی گفت: فقط حدود 6 میلیارد تومان اوراق دادهاند، ما الان صورتوضعیت حدود 17 میلیارد تومان دادهایم، اعتبار به راه و شهرسازی داده شد؛ ولی تبعیض قائل شدند، تبعیضی که به حوادث خسارت باری برای مردم منجر میشود.
خرم در خصوص آخرین وضعیت جاده بیان کرد: جاده به طور کامل زیرسازی شده، و فقط نیاز به قیر برای آسفالت دارد، اگر قیر تعلق میگرفت، الان جاده آسفالت شده بود.
سرپرست کارگاه این پروژه افزود: چند بار خاتمه پیمان دادهایم و قبول نکردند، درخواست ما این هست که مسئولان محترم از جمله استاندار به این پروژه توجه کنند، پروژهای که با جان مردم در ارتباط است.
به گزارش کبنانیوز، این پروژه مربوط به سال ۹۸ است و طی مدت گذشته حداقل دو پیمانکار در این جاده تغییر کرده؛ ولی همچنان در وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی است.
کد مطلب: 491813