تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب : ۴۹۱۸۱۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

تعلل و بی‌توجهی؛ سرنوشت پروژه حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار یاسوج / جاده‌ای که هر لحظه در آن انتظار حادثه‌ای می رود

۱
۰
تعلل و بی‌توجهی؛ سرنوشت پروژه حدفاصل تنگاری تا سه راهی سپیدار یاسوج / جاده‌ای که هر لحظه در آن انتظار حادثه‌ای می رود
کبنا ؛مسیر یاسوج به بابا میدان در سال‌های اخیر محل وقوع تصادفات شدید زیادی بوده و منطقه تنگاری نیز یکی از نقاط حادثه‌خیز این جاده است که در سال‌های اخیر شاهد تصادفات زیادی بوده است. پروژه احداث باند دوم بابا میدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سه‌راهی سپیدار چندین سال در دست پیمانکار است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار هنوز به مرحله آسفالت نرسیده است. جاده‌ای که با اعتبارات کمی به اتمام می‌رسد، اما در سایه تعلل و بی‌توجهی هر لحظه باید منتظر اتفاقات مصیبت باری در این جاده باشیم.
به گزارش کبنا نیوز، پروژه احداث باند دوم بابا میدان یاسوج سمیرم حدفاصل تنگاری تا سه‌راهی سپیدار نقطه‌ای حادثه‌خیز است و مردم بارها نسبت به تعلل مسئولان نسبت به این جاده ابراز نارضایتی کرده‌اند، اما هنوز که هنوز است این جاده تکمیل نشده.
18 دی‌ماه 1402 مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اینکه چرا جاده آسفالت نمی‌شود اظهار کرد: «رطوبت هیچ‌گونه اجازه‌ای به ما برای آسفالت نمی‌دهد قبلاً هم به دلیل اینکه آسفالت روی رطوبت انجام شده بود آن مشکلات به وجود آمد و جاده از بین رفت اکنون هم اگر ما بخواهیم در رطوبت کار انجام دهیم مثل گذشته خواهد شد؛ بنابراین صبر کرده‌ایم تا اینکه بتوانیم کار خود را باکیفیت انجام دهیم.»
 «آقای راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان» یک سال گذشت، الان اواخر مهرماه 1403 است، لابد مسئولان محترم می‌خواهند منتظر بمانند تا دی‌ماه برسد و دوباره سرما و رطوبت جاده را بهانه کنند.
اگر در گوگل سرچ کنید شمار حادثه‌های داغدار چند سال اخیر در جاده یاسوج بابا میدان و حدفاصل همین نقطه را خواهید دید. اینکه چرا مسئولان همچنان دست روی دست گذاشته و این پروژه پیش نمی‌رود، غیرقابل‌پذیرش و تصور می‌شود از روی سهل‌انگاری و بی‌توجهی است.
سرپرست کارگاه پروژه احداث باند دوم تنگاری دراین‌خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: این پروژه اردیبهشت‌ماه 1402 به ما محول شد، حدود دو سال است که هیچ‌گونه اعتباری به پروژه تزریق نشده، کار پیشرفت 70 درصدی دارد، و زیرسازی جاده به طور کامل انجام شده است.
جاوید خرم بیان کرد: 6 تیرماه 1403 به استاندار نامه زدیم که به این پروژه اعتبار تزریق کنید، و هیچ پاسخی داده نشد، و ما هر هفته به تهران سر می‌زنیم، هیچ خبری نیست.
وی گفت: فقط حدود 6 میلیارد تومان اوراق داده‌اند، ما الان صورت‌وضعیت حدود 17 میلیارد تومان داده‌ایم، اعتبار به راه و شهرسازی داده شد؛ ولی تبعیض قائل شدند، تبعیضی که به حوادث خسارت باری برای مردم منجر می‌شود.
خرم در خصوص آخرین وضعیت جاده بیان کرد: جاده به طور کامل زیرسازی شده، و فقط نیاز به قیر برای آسفالت دارد، اگر قیر تعلق می‌گرفت، الان جاده آسفالت شده بود.
سرپرست کارگاه این پروژه افزود: چند بار خاتمه پیمان داده‌ایم و قبول نکردند، درخواست ما این هست که مسئولان محترم از جمله استاندار به این پروژه توجه کنند، پروژه‌ای که با جان مردم در ارتباط است.
به گزارش کبنا نیوز، این پروژه مربوط به سال ۹۸ است و طی مدت گذشته حداقل دو پیمانکار در این جاده تغییر کرده؛ ولی همچنان در وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی است
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جاده یاسوج ، بابامیدان بخصوص از تنگاری تا تونل آخری هیچ گونه خط کشی وخط ومرزی نداره ، راننده هایی که با مسیر آشنا هستند براساس حدس وگمان وبی اطلاعی از حریم جاده از آن رد میشوند چه برسه به راننده های نا آشنا به جاده
جاده بدون خط کشی ویک سطح چشم راننده را کور کرده.
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1