کبنا ؛یادداشت ارسالی - قلم زنان امروزی دو دستهاند دستهای که در اکثریتاند و نان به نرخ روز میخورند و طمع و مزه بادمجان را به ذائقه اربابان خویش میدانند و دسته دوم که در اقلیتاند تا سینه و تنگنای آن راه را بر آنها نبندد دستبهقلم نمیبرند. بدون شک آموزشوپرورش گستردهترین و تأثیرگذارترین نهاد آموزشی یک جامعه است و اغراق نیست که زیربنای توسعه و پیشرفت جامعه هست هر چه سایه سیاستها و سیاستمداران و تفکر انجماد و قومیت و جغرافیا بر آن حاکم شود، روح تعلیموتربیت پژمرده و بیاثر خواهد شد، بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده طی چند سال اخیر این معضل بزرگ این نهاد عظیم را به مسلخ هولناکی فروبرده بود، امنیت شغلی، کرامت انسانی، فضای شوروشوق مدرسه و تدریس را از فرهنگیان سلب و بسیار کمرنگ کرده بود دیگر آموزشوپرورش خانه دوم معلم محسوب نمیشد. دلسردی عمیق و نگرانکننده فرهنگیان شوق تدریس را در اعماق ضمیر آنها به فراموشی سپرده بود، افت شدید تحصیلی، آخرین رتبه قبولی در کشور که سهم این استان بود نتیجه عواملی بود که در بالا به آن اشاره کردم. انتقالهای غیرقانونی، واگذاری مدیریتها به کمتجربهها حتی در رأس اداره و مدارس خاص و نمونه، برخورد حزبی و جغرافیایی با فرهنگیان در هیچ دورهای بهشدت این چند سال اخیر نبود (حداقل بنده از سال ۶۵ که متعهد آموزشوپرورش شدم) نا کنون ندیدم، آموزشوپرورش را بهمانند کشتی در گل نشستهای فروبرد حال جای بسی خوشحالی است علیرغم برخی انتقادات در رأس آموزشوپرورش استان یک چهره علمی، پژوهشی، دانا محور، امین و اخلاقمدار قرار گرفته که نسبت به گذشته آرامش خوبی را به آموزشوپرورش برگردانده است؛ بنابراین باید همه دوستان و فرهنگیانی که دل در گرو رشد و توسعه تعالیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم داریم (حتی با داشتن همه سلایق) با حمایت خود اول با جدیت و تلاش روح پژمرده مدرسه و فضای دلسرد آموزش را گرمی بخشیم و رونق دهیم و سپس سنگاندازی نکنیم. بدانیم که بازخواست تاریخی قابلبخشش نیست.
با احترام
عیسی گرجی زاده
آموزگار تاریخ
با احترام
عیسی گرجی زاده
آموزگار تاریخ
چ وابی؟