تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۸۴۵۶
یادداشت ارسالی؛

شکارچی جگرکی های سیار!

وحید حاج سعیدی
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شکارچی جگرکی های سیار!
کبنا ؛درست است که با وزش اولین باد دل انگیز غیر بهاری و  بارش برف و باران زیبای زمستانی مشکل آلودگی هوای کلان شهر تهران و اعوان و انصارش بالکل حل شد و دیگر نیازی به تعطیلی مدارس ( به جز فیروز کوه و دماوند)، تخلیه تهران، تلاش برای واردات خوروهای هیبریدی، به روزکردن ناوگان حمل و نقل عمومی، جلوگیری از ساخت و ساز تا محدوه 120 کلیومتری تهران، گاز سوز کردن خودرو ها، نصب کننیستر روی خودهای دیزلی، تعطیلی واحدهای آلاینده  و ... نیست، ولی این دلیل نمی شود مسئولان دست روی دست بگذارند و بی خیال ریشه یابی آلودگی هوا شوند. در راستای همین تلاش های شبانه روزی با رویکرد ریشه‌یابی این هفته کاشف به عمل آمد که اصلاً هوا آن قدر هم که فکر می‌کردیم آلوده نبوده و وجود یک جگرکی سیار زیر دستگاه سنجش آلودگی هوا باعث شده بود تا شاخص ها کشمشی شوند و کل شهر را به تعطیلی بکشانند!  به همین راحتی ... الان هم مسئولان با پهباد، هلی کوپتر، پاراشوت، پاراگلایدر، ماشین، موتور و ... از زمین و هوا در به در دنبال جگرکی های سیار می گردند تا هر کجا آنها را پیدا کردند با اسنایپر منقل و بساط و دل و جگر شان را مثل جگر اسطوره دلاورمان بانو زلیخا به چند بخش نامساوی تقسیم کنند! آخر مرد حسابی این همه جا برای بساط پهن کردن و کاسبی، شما عهدی باید بیائید و زیر همین دستگاه سنجش آلودگی هوا بساط کنید؟! خدا را خوش می آید؟! حالا چه کسی پاسخگوی تلاش مضاعف، وقت تلف شده و نگاه‌های به آسمان دوخته شده مسئولین در این مدت برای تسریع در وزش باد و تعجیل در بارش نزولات جوی است؟! یا اگر از فردا دانش آموزان یاد بگیرند و بیایند زیر این دستگاه‌ها آتش روشن کنند و بساط کباب و جگر و دل و قلوه راه بیاندازند و مدارس را به تعطیلی بکشانند، شما جواب می دهید؟! به قول شاعر «گویند که درس و علم تعطیل شود / آری شود ولی به دود جگر شود! »
حالا این داستان به کنار که شکر خدا حل شد و علت اصلی جابجا شدن شاخص‌ها و آلودگی هوا مشخص شد. فقط ما نگران علت اصلی بوی بد تهران هستیم! گلاب به رویتان نکند یک نفر کنار دستگاه شاخص تمیزی هوا کلیدش را گم کرده باشد و ... ! آقا... آقا... خانواده نشسته اینجا .. نه مثلاً گفتم... به اصطلاح گمانه زنی کردم!
علی ای حال با عنایت به اینکه از قدیم و ندیم گفته اند قبل از اینکه روی راه حل تمرکز کنید و دنبال کلید بگردید ، اول دستگیره در را بچرخانید و به اصطلاح روی مشکل تمرکز کنید، فلذا پیشنهاد می شود دوستان به جای تهمت زدن به برخی مسئولان که بنزینی که شوهرت وارد میکنه سرب داره یا گازوئیل واراداتی پسرت گوگرد داره و قس علی هذا ... یک نگاهی به دور و برشان بیاندازند؛ شاید حل برخی مشکلات آن قدر هم پیچیده نباشد. مثلاً بستن سامانه ثبت سفارش خنزر پنزرآلات، حذف یارانه ثروتمندان، حل مشکل کارت سوخت با پیمانه 99/3 و خیلی مشکلات دیگر که با یک کلیک  و اشاره موش واره ( همان موس سابق) حل می شوند!
نام شما

آدرس ايميل شما

حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
1