تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۳۳۸۶۱
یادداشت ارسالی؛

شایسته سالاری جایگزین قوم گرایی در شوراها

امین بیرقدار
۳
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شایسته سالاری جایگزین قوم گرایی در شوراها
کبنا ؛انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیک است و هر یک از ما با رأی خود می‌توانیم به نوبه خود در سرنوشت 4 سال آینده شهر خود سهیم باشیم، پس باید با نگاه و اولویت به شایسته سالاری دراین دوره بهترین و اصلح‌ترین نامزدها را برگزینیم.
 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مهمترین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود و دلیل اهمیت آن نیز ارتباط مستقیم نماینده با حوزه شهر و روستا و پیگیری برای فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه و عمران و آبادانی است که می‌طلبد مردم برای رسیدن به پویایی و بالندگی منطقه خود در این دوره قوم گرایی صرف را فدای صلاحیت و توانایی نکنند.
هر چه به انتخابات این دوره نزدیک‌تر می‌شویم شاهد خیزش و جنبش بیشتر کاندیداهای احتمالی هستیم بطوری که هرکدام به نحوی در حال متقاعد کردن اطرافیان و بستگان هستند تا رأیشان را به سود خود آورند و دراین میان آنچه برای رأی دهندگان ضرورت دارد باید بدانند آنان با چه معیار، شاخصه، استعداد و توانایی می‌خواهند وارد این میدان شوند و پس از انتخاب شدن چه اهدافی در سر می‌پرورانند.
با توجه به اینکه توسعه و عمران شهری به توان و کارآیی شهردار آن بستگی دارد و انتخاب شهردار طبق قانون توسط اعضای شورای شهر صورت می‌گیرد، انتخاب اگر آگاهانه و با شایستگی صورت گیرد در نهایت به انتخاب شهرداری شایسته و نظارت مستمر بر کار وی منجر و بدنبال آن توسعه، عمران، آبادانی و اجرای طرح‌های راهگشا را به دنبال خواهد داشت.
 انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از روی ناآگاهی و تنها به صرف تعصبات قومی آفت بزرگی است و می‌تواند آسیب‌های زیادی به جامعه وارد کند.
یکی از مهمترین دلایل ناکارآمدی شوراهای گذشته که ذهن وفکر مردم را بخصوص این روزها بخود جلب و به سوژه مهمی تبدیل شده، مبحث صرف طایفه گری و عشیره‌ای است که بیشتر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به چشم می‌خورد در حالی که نگاه به توان، تخصص و کارایی نامزدها باید در اولویت قرار گیرد.
آرایی که بنا بر تعصبات قومی و قبیله‌ای و نه براساس صلاحیت و شایستگی به صندوق انداخته شود، پیامدی جز ضرر و بازماندن از توسعه و آبادانی شهر و جامعه نخواهد داشت.
براساس تجارب دوره‌های قبل، بیشتر مردم در انتخابات شوراها معیار و ملاک سنجش و انتخاب خودرا برای کاندیداها بجای تجربه، تخصص، توانایی، مهارت و خلاقیت و شایسته سالاری قوم گرایی و آشنابودن دانسته و افرادی شانس بیشتری در راهیابی به شورا داشتند که از دوست و رفیق و همسایه و اقوام خیالشان راحت باشد.
در نگاه طایفه گرایان هدف عمده از شرکت در انتخابات قدرت نمایی قومی و طایفه‌ای و رسیدن به منافعی است که در ذهن خود می‌پرورانند که در این میان لازم است این فکر و اندیشه در این دوره رخت بربندد و مردم با شعور سیاسی و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
 اگرچه انتخاب بر اساس چنین تفکر و میزانی راه را برای برگزیدن افراد توانمند و شایسته دشوار می‌سازد و به‌کارگیری افکار و اندیشه‌های خلاق را با تنگنا روبرو می‌کند اما امیدواریم در این دوره شاهد باشیم تا نخبه و شایسته سالاری، تخصص گرایی و توانمندی به جای قوم گرایی و آشنابازی همه گیر شود که این مهم دور از دسترس نیست.
برای تحقق این مهم قشر نخبه، اصحاب رسانه، افراد تحصیلکرده، مجرب و دارای منزلت اجتماعی بالا رسالت بزرگی بر دوش دارند تا ضمن معرفی چهره‌های شاخص و توانمند به مردم برای انتخاب بهترشان که برای شهر و روستای خود ثمربخش خواهد بود، یاری کنند.
-------------------------------------
 امین بیرقدار
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هولش مکن
سیمو ایارن
ما نمایندمو قومی تا چه و شورای شهر.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شهری‌که‌سرویس‌بهداشتی‌ندارد‌بدرد‌چه‌‌ایخره‌‌شورا‌؟؟؟شورا‌؟؟؟؟شورا‌؟؟؟‌ایکنی‌
محمد ضمانتی
Iran, Islamic Republic of
باسلام طایفه وقوم گرایی در قرآن هم آمده ودرسطح کلان تبدیل شده به حزب وچپ وراست وخط وغیر خط وکلا. اصول گرا و اصلاح طلب کسانی که مخالف باور واقلیم و فرهنگ قرآنی اند حد اقل برای منافع شخصی زخم مردم را نمک نپاشند ووووو
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1