تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۳۴۹۳۴
یادداشتی از فرشید عزیزی؛

برای مهربان ایل مادریم سادات امام زاده علی (ع)

۸
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برای مهربان ایل مادریم سادات امام زاده علی (ع)
کبنا ؛فرشید عزیزی از کاندیداهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر دهدشت از نقش ایل سادات امامزاده علی (ع) در توسعه علمی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و دهدشت سخن گفت.
به گزارش کبنا، فرشید عزیزی نوشت:
ایل مادری‌ام سادات امامزاده علی (ع)!
من به عشق مادرم بی بی گرد آفرید فرد (جهان بین) فرزند میرزا محمد حسن فرد (جهان بین) که اولین معلم رسمی و مأمور تشکیل اداره فرهنگ (آموزش و پرورش امروزی) در منطقه کنونی استان؛ یعنی تل خسرو، باشت، چرام، دهدشت و فیلگاه گردید که فرزند میرزا علی اکبر از ایل سادات امام زاده علی (ع) است به خواهر زادگی این ایل سترگ به خود می‌بالم.
 همه‌ی اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد واقفند که تیره‌ها و ایل سادات از جمله مهم‌ترین طوایف استان هستند که توانسته‌اند با توجه به قابلیت‌های موجود درون طایفه‌ای افراد بسیاری از این دایی‌های ارجمندم مدارج ترقی را یکی یکی طی نموده و در بالاترین سطوح علمی_اجتماعی و حتی سیاسی مملکتی به پست‌های مدیریتی دست پید ا کنند و افتخارش اول برای استان و سپس برای بزرگان طایفه و همچنین بنده حقیر می‌باشد.
کم نیستند افراد مهمی که هم اکنون نیز در مناسب وجایگاهای مدیریتی جای داشته و نام و آوازه این طایفه با فرهنگ را به شایستگی بر سر زبانها انداخته‌اند.
 بر خویش واجب دانستم علاوه بر افتخار قرابت نسبی و سببی با کلیه ایلات و طوایف شهرستان و استان بر اساس قرابت نسبی خواهرزادگی‌ام به سادات امام زاده علی ضمن پوزش، از این طایفه گرانقدر تاثیرگذار در بخش‌های مختلف جامعه قدردانی نمایم که فرزندانی غیور و دانش پژوه و با لیاقت و حتی نیروهای فنی زیادی تحویل جامعه شهر و استان و کشور داده‌اند و این باعث افتخار و مباهات امثال بنده می‌باشد.
  ایل سادات امام زاده علی از جمله ایلات سفره دار و مهمان نواز، خیر خواه، نیک اندیش، دوست خواه و با مرام هستند که این شاخصه‌ها را نمی‌شود کتمان نمود بلکه می‌بایست در کنار مابقی خصائل انسانی و ایمانی از برترین رفتارهای آنها دانسته و ارج نهاده شود.
 غرض مغرضین را باید به خودشان وانهاد و همچنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از پتاتسیل فرزندان سادات امام زاده علی حمایت نموده و برای این مهم احترام قائل باشیم..
 در بحث مشارکت ایل سادات در ایجاد شهر و شکل گیری جامعه مدنی مادرم بعنوان یک زن از ایل سادات امامزاده علی در ۵۷ سال پیش بعنوان اولین زن عشایری عضو انجمن وقت با لباس محلی در تهران برای رفع مشکلات احداث شهر از جمله تهیه یک نقشه جامع و کامل اولیه شهر در آن زمان در کنار پدرم کی سالار عزیزی بعنوان رییس انجمن وقت شهر به موفقیت بزرگی دست پیدا کردند که آنهم تهیه نقشه‌ای از شهرهای کوچک آلمان بود ولی حیف که این نقشه دقیقاً آنگونه که می‌بایست اجرا می‌شد حفظ و اجرا نشد که جا دارد همین جا از شهردار وقت جناب آقای گل نیکی و سپس شهردار خوشنام جناب توفیقیان که در اجرای نقشه شهر و ساماندهی به فضای شهری و فضای سبز تلاشی ماندگار داشتند یادی کنیم.. روحشان شاد..
(انشالله در طی چند روز آینده از همه کسانی که در احداث و بنیان شهر مشارکت چشم گیری داشتند چه طایفه طاس احمدی و چه خواجه و نرمابی و چه ایل سادات و ایلات محترم دشمن زیاری و طیبی نام خواهم برد و تاریخ را ورقی خواهم زد که زحمات آن بزرگواران بسیار خواندنی و دلچسب است)
 در پایان خلاصه بگویم افتخارم این است که خود را وابسته نسبی به ایل بزرگ و محترم سادات بواسطه قرابت مادرم به این ایل مذهبی بدانم و در مقابل همه‌ی دایی‌های خودم بواسطه دانش و منش اجتماعی‌شان سر تعظیم فرود می‌آورم و به بزرگی و ارزشمندی آن‌ها می‌بالم.
 
*فرشید عزیزی* کاندید شورای اسلامی شهر دهدشت
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای عزیزی الان موقعه این حرفا نیست خانواده شمارو همه میشناسند.نیاز نبود برا دوتا رای اینجوری بنویسی
میرزا دهدشت خ سپاه
Iran, Islamic Republic of
ایشون در طایفه طاس احمدی مورد بی مهری قرار گرفته...صرفا برای دو رای قلم فرسایی نکردند ،، درد دلی با دایی هاش نموده و در خدمتشون هستیم
Iran, Islamic Republic of
ای شون لیاقت هیچ چیزی را ندارند،
سیامک
Iran, Islamic Republic of
درود برایل سادات امام زاده علی بزرگترین ایل موجود در دهدشت دایی های عزیزم
باوی
Iran, Islamic Republic of
بدون تعارف سادات امام زاده علی از لحاظ علمی و فرهنگی سرآمد طوایف بویراحمدی هستن
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر طایفه بزرگ و با فرهنگ‌ ساداتی
سی سخت
Romania
درود بر طایفه ی با اصالت و طایفه ی اولین ها میرزا و درود بر عزیزی بزرگ
بویراحمد
Ukraine
ساداتی ها و خاصه میرزاها سرآمد علم و فرهنگ در استان بوده اند
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1