تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۴۴۵۷۶
یادداشت ارسالی؛

هویتی که انقلاب اسلامی به زنان داد

فتانه توحیدی
۲
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هویتی که انقلاب اسلامی به زنان داد
کبنا ؛فتانه توحیدی - مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی، اجتماعی: «انقلاب ما انفجار نور بود»، نور لطیف‌ترین و روشن‌ترین چیزهاست؛ (الله نور السموات و الارض) و این نور وقتی که منفجر گردد، پاره‌های آن هر کدام به سمتی می‌رود و هر جایی که هدف این نور باشد، پر از نور وجود خدا و روشنی و پاکی می‌شود.
  از آن جایی که سیاهی و ظلمت رژیم ستم شاهی بر همه‌ی عرصه‌ها و زوایای کشور عزیزمان سایه افکنده بود، هنگامی که پاره‌های این نور بر کشور تابیدن گرفت؛ تاریکی و شیطان به در شد و فرشته و نور درآمد. فرشته‌ای که با آمدنش، نور، سرتاسر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را فرا گرفت. پس انقلاب امام خمینی کبیر، انقلابی جامع و عمیق در تمام عرصه‌ها و پایه‌ها و بنیان‌های جامعه بود.
که یکی از این انقلاب‌ها، انقلاب در عفاف و حجاب بود که هم امامین انقلاب و هم شهدای عزیز توصیه‌ی زیادی به آن کرده‌اند: آن چنان که می‌فرمایند: «خواهرم سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبنده‌تر است.»
و اما پاره‌ای از این نور بر سر بانوان و زنان ایران اسلامی تابیده شد و ارزش و هویت از دست رفته‌ی آنان را به آنان بازگرداند. زنی که جز به دیده کالا و ابزار و وسیله‌ای برای شهوت رانی بدان نگریسته نمی‌شد؛ اکنون فارغ از نگاه جنسیتی و با دو بال علم و تقوا، که یکی از مصادیق تقوا و یا خودنگه داری، رعایت عفاف و حجاب هست که زن عفیف و آگاه مسلمان می‌تواند با این دو بال، به مدارج بالای رشد و پیشرفت برسد.
در نگاه امامین انقلاب، زن با حفظ حریم، در همه ابعاد و عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... می‌تواند حضور فعال داشته باشد؛ اما این حضور نباید مانعی برای فراموش کردن نقش مادری و همسری او باشد و باید اصل را در تمام فعالیت‌هایش خانواده قرار دهد.
 زن مسلمان ایرانی، زن نه شرقی و نه غربی است؛ زنی است که در متن جامعه حضور دارد و نقش آفرینی می‌کند. زنی است مجاهد و مبارز هم در عرصه‌ی اجتماع و هم در کانون خانواده.
 انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) و زعامت مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از همان دوران شکل‌گیری تا امروز بر نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از اصول اولیه و ریشه‌دار حاکمیت اسلامی نگریسته و بر گسترش و تعمیق آن اصرار دارد. و دشمنان ایران اسلامی هم به وضوح دریافته‌اند که رعایت عفاف و حجاب، سلامت جوامع اسلامی را تضمین می‌نماید؛ لذا حجاب یکی از اهداف جدی و مهم است که دشمن در جنگ نرم به شدت بر علیه آن اقدام می‌کند تا به اهدافش که فروپاشی خانواده‌ها و نظام اسلامی است، دست یابد.
 بنابراین از سازمان‌های فرهنگی متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی انتظار می‌رود که از حرف و شعار صرف بیرون آمده و جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف وارد میدان عمل و برنامه ریزی شده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند؛ تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند؛ که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود؛ کار بسی سخت‌تر از اکنون خواهد شد و بسترها و فضاهای مجازی بی در و پیکر و آلوده، از جمله اینستاگرام و... یکی یکی نوجوانان و جوانان ما را قربانی کرده و به کام خود خواهد کشید و دودش به چشم همگان خواهد رفت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مطالبه گر حجاب
Romania
مسئولین نظام اسلامی چه کار می کنن؟ چرا به فکر نیستند؟! اینستاگرام و فضاهای آلوده فرزندانمان را نابود کرد چاره ای بیندیشید
شادی
Romania
درود بر همه زنان انقلابی و شما خواهر گرامی
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1