تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۵۰۷۰۱
کبنا بررسی کرد

اولین واکنش ملی به دخالت‌ها و انتصابات‌های «نزدیک سالارانه» در کهگیلویه و بویراحمد

۲۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اولین واکنش ملی به دخالت‌ها و انتصابات‌های «نزدیک سالارانه» در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ «متأسفانه مدیران دستگاه‌ها با برنامه‌های استان همراهی ندارند، موقعی برنامه‌های استاندار پیش می‌رود که مدیران همراهی کنند که این عدم همکاری را خودم مشاهده کردم.» این جملات بخشی از اظهارات محسن کوشش تبار معاون امور اقتصادی وزیر کشور در سفر به یاسوج است. یقیناً معاون وزیر کشور، خود بهتر از هر کس مخاطب این تذکر و هشدار را می‌داند. اما  شکی نیست که مخاطب اول این جملات شخص علی احمدزاده استاندار استان است. مقام ارشد دولت در استان که با بستن چشم خود بر انتصابات و واگذار کردن عنان کار انتصابات به حلقه‌های غیر پاسخگوی خارج از دولت عملاً سبب شکل گیری یک مجموعه مدیریتی  بیگانه با دولت مرکزی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است به گونه‌ای که مدیر میانی دولت در یک سفر کوتاه متوجه عمق بحران مدیریتی استان می‌شود.
البته برای پیدا کردن مقصر چنین وضعی می‌توان از استاندار نیز بالاتر رفت و دولت و تصمیم گیرندگان دولت را در این موضوع سهیم دانست که در انتخاب استانداران و مدیران استانی خود بدون کوچکترین کار کارشناسی و تحقیق و بررسی اقدام به ابلاغ احکام مدیریت کردند تا استانداران و مدیران در ادامه نیز وامدار نمایندگان باشند و نمایندگان نیز توجه به نزدیکان و وابستگانشان بر هر شایسته سالاری و «به گزینی» اولویت داشته باشد.
 نزدیک سالاری عنوانی است که می‌توان بر وضعیت حاکم بر اوضاع سیاسی و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشت  و بخش زیادی از مدیران استانی از میان نزدیکان و هم طایفه‌ای چند مقام بالای استان انتخاب می‌شوند. رفتاری که خیلی زود سروصدای آن بلند شده است و آن گونه که معاون وزیر نیز گفته است درخواست یک تیم ارزیاب برای بررسی چنین موضوعی داده است.
 اوایل که تغییرات در استان‌ها شروع شده بود علی احمدزاده در دیدار با رئیس جمهور نسبت به عدم همکاری وزارتخانه‌ها در عزل و نصب‌ها گلایه مند بود ولی حالا روشن می‌شود حق با وزارتخانه‌ها بوده است و گزینه‌های معرفی شده یا گزینه‌های همسو با دولت نبودند و یا در حد و قواره مدیریت نبوده‌اند اما همان فشارها و درخواست نمایندگان در نهایت سبب شد تغییرات تقریباً به طور کامل در استان انجام شود، تغییراتی که بسیاری از آنها از همان ابتدا مشخص بود نیروهای همسو با دولت نیستند و بسیاری از مدیران جدید و یا اندک مدیران به جا مانده از دوره قبل که با حمایت نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد حفظ شدند تنها امتیازشان نزدیکی و هم طایفه‌ای بودن با نمایندگان و استاندار و عضویتشان در دفاتر نمایندگان می‌باشد. بنابراین خوب یا بد عملکرد این مدیران متوجه نمایندگان مجلس است و آنها باید در مقابل وضعیت فعلی پاسخگو باشند. و البته شخص استاندار نیز به جهت همراهی با خواست نمایندگان باید پاسخگوی وضعیت استان و درجا زدن استان در یک شرایط بی‌تفاوتی باشد.
متاسفانه بعضاً استاندار و معاونینش به جای آن که پیگیر برنامه‌های دولت باشند بیشتر دنبال مسائل جزیی درون استانی و کسب رضایت نمایندگان هستند.
هیچ کس با تعامل و مشورت با نمایندگان مخالفتی ندارد و نمایندگان می‌توانند در مقام مشورت و معرفی نیرو نیز با دولت تعامل داشته باشند اما آنچه امروز در استان شاهد آن هستیم  تعامل نیست و بلکه کنترل عرصه مدیریتی استان در دست افراد غیر پاسخگو است و کمتر انتصابی بویژه در هفته‌های اخیر بوده است که بدون اجازه و خواست نمایندگان انجام نشده باشد و اتفاقاً خبرها از انتصابات جدید از نزدیکان آنها به گوش می‌رسد.
 نزدیک سالاری که برآمده از طایفه سالاری و قوم محوری در استان کهگیلویه و بویراحمد است رمق و توان توسعه را از استان گرفته است و این امیدواری می‌رفت که با آمدن دولت جدید این وضعیت اصلاح شود اما حتی پیش از اظهارات آقای کوشش تبار همه کسانی که  در جریان تحولات استان کهگیلویه و بویراحمد بودند بخوبی می‌دیدند هیچ اصل مدیریتی در انتخاب مدیران استان رعایت نمی‌شود جز آن که گزینه‌های ریاست یا نتیجه سهم خواهی‌اند و یا هم لابی و فشارهای از کانال‌های غیر مدیریتی.
تذکر معاون اقتصادی وزیر کشور بعید است بتواند به اصلاح وضعیت استان کمکی کند و تا یک خانه تکانی اساسی و برخورد با هر نوع زیاده خواهی و دخالت‌های غیر قانونی صورت نگیرد هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست.
فشار بر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکزی و لابی موضوعی است که لازم است نخبگان سیاسی نسبت به آن حساسیت بیشتری به خرج دهند و در جلوی آن بایستند.
 در مجموع آنچه از مدیریت و شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود نسبت بسیاری کمی با دولت سیزدهم در تهران دارد و اینک نیز با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس از مقدار این نسبت کمتر و کمتر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
وقتی مدیران غیر مرتبط میشن مسول همین میشع
مدرک حاجی زاده چیه که شده معاون عمرانی
چرا مدرکش را منتشر نمیکنه
Romania
انتصابات استانی و مخصوصا"مدیران شهرستان بویراحمد هیچ سنخیتی با دولتی که ادعای انقلابی بودن می کند،ندارد.
نقش نهادهای نظارتی و حتی دستگاههای امنیتی در این رهاشدگی و طایفه سالاری و قوم محوری چیست و کی بایدبا عوامل ایجادکننده ی چنین وضعیتی برخورد شود؟مگر بقیه ی مردم این استان و شهرستان بویراحمد هیچ نقشی در انتخاب رئیس جمهور و مسائل انفلاب نداشته اند که این چنین چهار نفر آدم فامیل سالار و قوم گرا بیایند و بستگان سببی و نسبی را فارغ از شایستگی و حتی کوچکترین همراهی باسیاست دولت جدید،بر مناصب استان و شهرستان بگمارند و بقیه ی مردم سرخورده از انتخابشان در دولت و با این وضعیت معیشت با درد خود سر کنند.
تا دیر نشده این استاندار کنار گذاشته شود و تغییرات اساسی در عرصه ی مدیریتی استان و به تبع آن شهرستان بویراحمد صورت پذیرد تا شاید کمی دل مردم خشمگین از این وضعیت تسکین پیدا کرده و مسائل انقلاب و دولت راهمراهی کنند؛زیرا با این شرایط موجود در استان بعید می دانم کسی از سیاست های دولت من بعد حداقل در استان حمایت کند.
اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین تیم اقتصادی دولت تاکنون بوده
اول معاون اقتصادی دوم معاون اقتصادی سوم بقیه مدیران اقتصادی استان
شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
فقط نگاهی به ادارات

صنعت و معدن و تجارت

کار و رفاه و تعاون


اداره‌کل تامین اجتماعی استان

بیندازید تا ببینید اوضاع از چه قرار است!!!!!!

اگر تحولات دولت انقلابی رییسی این است

فاتحه مع الصلوات....؟
Iran, Islamic Republic of
دبیر لیسانس ادبیات که تدریس بلد نبود شده ...
وَیلٌ لَنا
اگر کارایی داشت در آموزش و پرورش که تخصصش بود داشت
. در انتخابات از الان باید فرمانداری یه شهرستان فلج باشه چرا که ایشون در امر انتخابات تا زمان انتخابات بتونه خودشو بخاطر کار خلاف نشون بده
Iran, Islamic Republic of
وقتی . میشه نورچشمی استاندار معلومه که خود استاندار .
میلاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی/ تماما در خدمت أوامر نمایندگان هست و گزینه های شایسته وزیر را جلوگیری می‌کند بخاطر زد و بند با نمایندگان باید هم ریس جمهور متوجه بشه که توانایی نداره و باید از خود ایشان تغییرات جدید شروع بشه که مطمئن باشید با این روند اولین تغییر خود استاندار هست
یاسوج _مارگون _ایستگاه آخر
Iran, Islamic Republic of
سلام
بر همه روشن شده است کل مجموعه استان دنبال کارشکنی در عدم موفقیت دولت ریسی می باشند تنها نماینده ای که دخالت نداشته حسینی بوده بقیه تمام تلاش خود را کرده اند که ریسی موفق نشود این مجموعه تعداشون زیاد نیست به صورت ریاکارانه با طرفداری ظاهری از ریسی دارند ریشه ریسی را می زنند فارغ از اینکه وجهه اعتماد خود را در استان و کشور برای نهاد های امنیتی خراب می کنند بعد از رسیدن به هدف وهمی ناممکن خودتون حذف خواهید شد .
ادم خیانت کار همیشه خطر لغزش را دارد جاپای خیانت برای خودتون جاگذاشتید .
اکثر انتصابات از طیف انسان های منحرف از اصل نظام است .
سال ۴۰۲ سال امتحان شواری نگهبان استان است .
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
مثلامگه دربهزیستی بااین همه افرادتحصیلکرده تخصصی قحط الرجال هست که بایدازآموزش پرورش رئیس شهرستان هاومعاونت های بهزیستی انتخاب بشوند
Iran, Islamic Republic of
بله قحط الرجال است آموزش و پرورش تا دلتون بخواد نیروی متخصص در حوزه مشاوره و آسیب های اجتماعی دارد و باید از ظرفیت این نیروها استفاده شود
باشتی
Iran, Islamic Republic of
آدم‌ضعیفی است
مارگون
Iran, Islamic Republic of
شخص اول مقصر در محضر پروردگار و مردم جز علی احمدزاده استاندار نیست
فاجعه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ملاک انتخاب مدیران،قوم و خویشی است.
استاندار بسیار ضعیف است.اخه مگه قحط الرجال است که یک نفر را که حتی در اموزش و پرورش جایگاهی نداشته،انتقال داده به استانداری بعنوان معاون
.این چه بساطی است.
مهر
Iran, Islamic Republic of
مدیرعامل آب فاضلاب
مدیرکل سازمان برنامه بودجه
مدیر عامل شرکت برق
پخش فرآورده نفتی
هلال احمر
بخشداران کهکیلویه
مدیرکل راه
مدیرکل راهداری
ریس دانشگاه علوم پزشکی
مدیرکل بهزیستی
وووو

همه از مدیران مخالف دولت است

البته استاندار استخون خرده کرده جریان انقلاب استان نیست
همیشه در تمام دولت ها مسؤلیت داشته

زیاد دیده مند دولت نیست
جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
یکی از اداراتی که نصف بعلاوه یک از مديران ان اصلاح طلبان شناسنامه دار هستند وهیچ اراده ای برا تعویض اونا ندارند جهاد کشاورزی استان است. مدیر تحقيقات کشاورزی استان .مدیر شرکت خدمات حمایتی. مدیر پشتیبانی دام..مدیر حفظ نباتات استان..مدیر جهاد کشاورزی دنا.مدیر جهاد کشاورزی مارگون..مدیر شیلات استان. مدیر امور اراضی استان
دیدبان
Iran, Islamic Republic of
اون بزرگواری که در مورد حاجی زاده فرموده من تابحال یبار درمحل کار ایشون نرفتم اما میدونم چقدر پیگر مشکلات مردم چه از اون زمانی که گچساران نماینده نداشت چه حالا
تمام پیگرها وحضور در شهرستانها نظارت برپروژها بزهیچ کس پوشیده نیست
باشت
Iran, Islamic Republic of
مهندس حاجی زاده نهایت همکاری رابصورت جهادی با استاندار محترم دارند وایشون یه مدیرتوانمند انقلابی است خست نباشید
Iran, Islamic Republic of
هیچ داخل کهگیلویه وبویراحمد مثل شهرسوق بهش ظلم نشده برهمگان ثابت هست
د
Iran, Islamic Republic of
ادمهای بی سواد تو این استان پست گرفتن که این استان را نابود کنند فقط خدا بداد این استان برسد با این مدیران بی لیاقت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باید احسنت گفت. متاسفانه خانه از پای بست ویران است اولین نفری که باید جابه جا شود استاندار است دخالت نمایندگان از مدیریت گذشته و حتی انتصاب کارشناسی و کارشناس مسئولی در ادارات منوط به رای شخص مورد نظر به نماینده می باشد کسی که حتی پست کارشناس مسئول و یا کارشناسی برایش تائید می شود که به نمایند شهرستان مورد نظر رای داده باشد چه رسد به انتصاب پست مدیریت.متاسفانه مدیران انتخاب شده در این دولت هیچ انگیزه ای برای ادامه کار ایجاد نمی کنند ...
کشاور
Iran, Islamic Republic of
این رییس جهاد استان ..
Iran, Islamic Republic of
مگه گوش شنوا هست که کامنت می گذارید مسولین گوششان به این حرفها پر است متاسفانه مدیران کل آنقدر ضعیف اند که قدرت نه گفتن به استاندار و نمایندگان ندارند استاندار را نباید نماینده دولت دانست
گچساران آزاد
Iran, Islamic Republic of
شخص اول مقصر در محضر پروردگار و مردم جز علی احمدزاده استاندار نیست که با وجود شناخت از افراد نالایق تسلیم   جناحهای تمامیت خواه از جمله افرادی نظیر هدایتخواه و همچنین نمایندگانی همچون ناصر حسینی و افراد وابسته به ایشان و ایادی ایشان شدند و استان رو دچار حاشیه کردند/ نتیجه آن شد که بعد از یکسال از استقرار دولت جدید و سه سال از استقرار نمایندگان بر کرسی مجلس، چنان استان ما دچار حاشیه های جناحی و سهم خواهی عده ای گردیده که کمترین عملکردی از جانب نمایندگان فرصت طلب و نمایندگان ارشد دولت در جهت مرتفع نمودن مشکلات مردم دیده نمیشود..
.
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1