تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۵۶۸۹۱
یادداشت ارسالی؛

بهار دانشگاه یاسوج

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بهار دانشگاه یاسوج
کبنا ؛
یادداشت ارسالی؛ دانشگاه یاسوج که در دوره‌ای در رکود و رخوت قرار گرفته بود، در دوره مدیریتی جدید، بهار خود را دوباره آغاز کرده است. این دانشگاه در زمینه مسائل فرهنگی، علاوه بر تشکیل انجمن‌های علمی، نشست‌ با کانون‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، گردش‌های علمی و سیاحتی و زیارتی، فضا را برای مناظره‌های دانشجویی نیز کاملاً فراهم کرده‌ است.
در حالی که تاکنون کرسی‌های آزاداندیشی در موضوعات مختلف در سطح دانشگاه یاسوج برگزار شده است. فضا برای مطالبه‌گری در دانشگاه یاسوج باز است دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه می‌توانند در فضایی قانونی و با حفظ آرامش دانشگاه، مطالبات خود را بیان کنند.
اسکان صد درصدی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی فراهم شده که این یک اقدام بزرگ است. چرا که در سال‌های قبل، این امکان فراهم نشده بود.
یک سالن ورزشی گروهی در دانشگاه یاسوج به بهره‌برداری رسید و همچنین مجموعه اداره تربیت بدنی که محل ورزش‌های رزمی است همراه با مجموعه‌های ورزشیِ قبلی، در دانشگاه دایر است و اکنون دانشگاه از نظر سالن‌های ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
در راستای تحقق شعار سال در هفته پژوهش، سعی بر آن شد که پژوهش‌ها به سمت کارهای تولیدیِ دانش‌بنیانی و فناورانه باشد. زمینه پذیرش محققان پسادکتری با تعیین گرنت مالی فراهم شد که تا الأن 30 درخواست به حوزه پژوهش واصل شده است در حالی است که در سال‌های گذشته تنها دو مورد بود. علاوه بر این یک گرنت همکاری‌ بین‌المللی که هر استاد دانشگاهی با یک نفر از خارج از کشور، کار تحقیقاتی مشترک داشته باشند و این همکاری‌ها وجهه بین‌المللی مطلوبی به دانشگاه می‌دهد.
یک گرنت حمایت از فناوری هم ایجاد شد که بر اساس آن، هر استادی بتواند یک کار فناورانه انجام دهد، مورد حمایت قرار‌گیرد و در حوزه پژوهش، دست هیئت علمی‌ها برای گرنت باز است.
تا پیش از این هزینه‌های بسیار ناچیزی به پایان‌نامه‌های دانشجویی تعلق می‌گرفت که برای حمایت از دانشجویان این هزینه‌ها افزایش یافته است.
انعقاد قرارداد با کشور عراق برای پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز (در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) توسعه همکاری‌های بین‌المللی و حضور هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج در سلف، خوابگاه، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی از دیگر اقداماتی است که در دوره مدیریت بهادر کرمی اتفاق افتاده است.‎  
کرمی چندی پیش در همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اردویی زیارتی سیاحتی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده بود. این اردو متعلق به بنیاد شهید بود و دانشگاه از آن حمایت کرده بود. بیش از 135 میلیون تومان برای این سفر هزینه شده بود. بسیاری از دانشجویان از آغاز چنین اردواها و فعالیت‌هایی در دانشگاه یاسوج اظهار رضایت داشتند و اعلام کردند که در صورت امکان این فعالیت‌ها البته با کیفیت بیشتری تداوم داشته باشد. 
گفتنی است دانشگاه یاسوج دارای رتبه سوم فرهنگی و یکی از ۳ دانشگاه خادم‌الحسین در سطح کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

موسی
Iran, Islamic Republic of
آخ و ای بهار
..
Iran, Islamic Republic of
بهار !!!!!
خدایی رئیسی که مثلا دکترا هم داره
نمیتونه حرف هم بزنه چطور میخاد بهار درست کنه
مس رو اگه تو طلا هم بزاری باز هم مس هست
سیدمحمدطاهرعوضپور.
Iran, Islamic Republic of
باسلام. عرض. ادب. به. مدیریت. دانشگاه. یاسوج. و نقاط. کشور. به. نظر شماها. چجوری. ما. انسانها. می. خواهیم. ظهور. اقا. امام. زمان. باشیم. ماها. ازنظر فرهنگ. علم. مذهب. دین. وقران. واجتماع. ضعیف. هستیم. ما. انسان. فریب. خورده. است. دروغ. و کلک. بازی. مایع. ننگ. بشر. می. باشد. (...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است....
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
1