تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۵۷۰۲۲
یادداشتی از رفعت کاظمی؛

آقای استاندار چاره‌ای نداریم ...

۱۲
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای استاندار چاره‌ای نداریم ...
کبنا ؛رفعت کاظمی_ روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی در یادداشتی به صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون سد چم‌شیر پاسخ داد و نوشت: مقدمه‌چینی نمی‌خواهد. یک‌راست باید به اصلِ مطلب پرداخت و پرسید؛ می‌دانید روضه‌ی مکشوف یعنی چه؟
روضه‌ی مکشوف در اصطلاح مداحان و مرثیه‌خوانان یعنی بیانِ تفصیلی واقعیت و مصیبت به نحوی که هیچ ملاحظه‌ای در تشریحِ جزئیات نشود. به عبارت دیگر یعنی روضه‌ی عریان برای کشفِ حقیقت و باطنِ مصیبت.
با این مقدمه گریزی به صحبت‌های چند روز اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مواجهه با انتقاداتی که نسبت به آبگیری سد چم‌شیر شده بود می‌زنم. ایشان در ابتدا ادای احترام می‌کند به کسانی که نظرات علمی نسبت به پرونده‌های کشور و استان دارند و سپس ادامه می‌دهد؛ یک عده‌ای "بیمار" و یک عده‌ای "معاند نظام" و یک عده‌ای "حقوق‌بگیر برای تخریب نظام" هستند.
نیازی نیست لقمه را دور سرمان بچرخانیم. روضه‌ی مکشوف یعنی دقیقا همین. یعنی آن جمهوری اسلامی که یک روز نورالدین کیانوری از حزب توده با شهید بهشتی در صداوسیمای دهه‌ی شصت روبه‌روی هم می‌نشستند و دقیق‌ترین و جدی‌ترین بحث‌ها را راجع به مبانی و اصول انقلاب مطرح می‌کردند الان کارش به جایی رسیده که عده‌ای از مسئولین و برخی از رسانه‌هایش در مواجهه با انتقادات و کنشگری‌ها اینگونه واکنش نشان داده و با برچسب‌زنی‌های فله‌ای و بدون کنتور سعی در خفه کردن صدای منتقدان و کنشگران دارند.
آقای استاندار؛ شما را نمی‌دانم، اما من به آن جمهوری اسلامی اعتقاد دارم که مردمانش را فضول، زبان‌دار و جسور در پرسشگری و بیرون کشیدن مو از ماست می‌خواهد، نه بره، توسری‌خور و رعیت‌پیشه‌ای که چشم، گوش و زبانش در مقابل تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کارگزاران (و شما بخوانید نوکران ملت) الکن باشد.
آقای استاندار؛ شما را نمی‌دانم اما من به آن جمهوری اسلامی اعتقاد دارم که "اصلِ جمهوریت" را نمایشی و فرمایشی نمی‌خواهد و آن را در صندوق رای و راهپیمایی‌ها خلاصه نمی‌کند، بلکه حضورِ محسوس و معنادار مردمانش را در همه‌ی ساحات و لحظات می‌خواهد چراکه می‌داند رمز بقا و زنده بودنش در گرو همین حضور است.
امروز باید از شما بعنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان پرسید؛ چه کسی به شما اجازه داده است که با ما مردم در یک استان محروم به گونه‌ای صحبت کنید که روح پرسشگری و زبان‌آوریمان خشکانده شود و از ترس برچسب‌های امثال شما لال شویم و نسبت به مسائل استانمان زبان به کام گیریم؟!
دقیق‌تر اینکه باید از شما پرسید؛ چه کسی به شما و امثال شما اجازه داده است که با این ادبیات، یک چهره‌ی مستبد و دیکتاتورگونه از جمهوری اسلامی به جامعه مخابره کنید که گویا تابِ هیچ نقد و پرسشگری را ندارد و اینقدر راحت هر صدای مخالفی را از قطار انقلاب به بیرون رهنمون می‌کند؟!   
آقای استاندار؛ شما را نمی‌دانم اما ما مردم، افراد زیادی را می‌شناسیم که در کسوتِ مسئول، کارگزار و حقوق‌بگیر نظام جمهوری اسلامی چه خیانت‌ها کردند. مصداق تازه‌ و گرمش همین علیرضا اکبری که با پیشانی پینه بسته و دکمه‌‌ی تا زیر گلو بسته‌، سال‌ها پایش به مهمترین مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باز بود و یحتمل نتیجه‌اش را مطلعید که چه شد. بیمار و معاند امثال این‌ها هستند که در خوشبینانه‌ترین حالت، زندگی در این سرزمین را چند صباحی برای مطامعشان انتخاب می‌کنند و وقتی کیسه‌شان پُر شد دیگر باید خودشان و بچه‌هایشان را در جزایر قناری پیدا کنیم که دارند حمام آفتاب می‌گیرند، نه مایی که هفت جدمان در این سرزمین زیست و نسل اندر نسلِ آینده‌مان هم در همین سرزمین خواهد زیست و خواهد مُرد. پس اگر نمی‌دانید بدانید که ما، مدیران پروازی نیستیم که برایمان مهم نباشد که آینده‌ی زیست‌بوم این سرزمین چه بر سرش خواهد آمد!
آقای استاندار؛ آن نسلی که قانون اساسی جمهوری اسلامی را نوشت آنقدر باهوش بود که این روزها را پیش‌بینی کند و به همین خاطر در اصل ۵۰ همین قانون به صراحت نوشت؛ "در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط‌زیست وظیفه‌ای عمومی تلقی می‌شود."
شما حقوق‌خوان بوده‌اید و قطعا باید بدانید که معنی‌اش چیست، اما بجهت یادآوری بد نیست بدانید که این اصل به صراحت می‌گوید؛ حتی آن چوپان، آن کشاورز و آن زن خانه‌داری که تحصیلات مرتبط با محیط زیست هم ندارد نسبت به حفظ این سرمایه‌ی عمومی تکلیف دارد و نباید در مواجهه با تصمیمات کارگزاران (شما بخوانید نوکران ملت) بی‌تفاوت بماند، چراکه همین مردم‌اند که در نهایت باید چوب ساختِ "گتوند"ها را بخورند و آن مسئولینی که آن روز "گتوند" را مدینه‌ی فاضله معرفی می‌کردند از استان مهاجرت خواهند کرد و زهرِ دست‌پختشان را نخواهند چشید.
آقای استاندار؛ شما اگر بتوانید هماهنگی بین مدیرانتان را به نحوی انجام دهید که بارش یک برف چند سانتی‌متری که در یک منطقه‌ی کوهستانی کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است اینگونه زمین‌گیرشان نکند که زمین و زمان بر مردم قفل شود، و شما را آنچنان دستپاچه نکند که ناچار شوید یک مدیرتان را عزل و چند ساعت بعد دوباره منصرف شوید.
و ستاد بحرانتان را رفوزه و چند ساعت بعد دوباره پیروز بخوانید، ما کلاهمان را نشانه‌ی احترام از سر برمی‌داریم، چراکه ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به حداقل‌ها در حیطه‌ی عملکرد روزمره‌ی مدیران رضایت دهیم، اما درخصوص مسائلی که پایداری زیست‌بوم سرزمینمان را در دراز‌مدت تحت‌الشعاع قرار خواهد داد (چه سد تنگ‌سرخ باشد، چه سد چم‌شیر و چه سد آبریز) سکوت نخواهیم کرد و شما نیز، این سکوت را از ما نخواهید.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج رفعت کاظمی
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیج
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه این کارهای سیاسی و ندانم کاری ها و ناتوانی ها به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می شود.
در تاریخ انقلاب هرچی خوردیم از خودی بوده
نگاه کنید در این استان مفلوک و محروم توان مقابله و مواجهه با افراد تمامیت خواه علی الخصوص نمایندگان را ندارد و باعث بدبینی مردم و شکاف اجتماعی میشود
Iran, Islamic Republic of
مقدس رو خوب اومدی
Iran, Islamic Republic of
درود برنویسنده این متن
این مدت که صحبت واظهار نظرهای استاندار را در مورد آبگیری سد چم شیر شنیدم که از کوره در رفته واز جاده انصاف خارج شده بودند ومنتقدین این سد را .... خوانده بودند
وبعد از آن ضعف وناتوانی ایشان ومدیرانش در مدیریت بارش برف چند سانتی
وتوپ وتشر ها از نوع رفوزه شدن ،
وتعریف وتمجید های پیروزمندانه
وتصمیمات شتابزده عزل ونصب مدیران
همه نشان دهنده درون آشفته و حکایت ازافکار در هم ریخته وعدم ثبات جناب استاندار دارد..
جناب استاندار بهترین گزینه کنار کشیدن است
هم خودتان راحت وآسوده می شویدو هم با این اقدامتان بزرگترین خدمت را به مردم انجام می دهید.
Iran, Islamic Republic of
والله بالله ما شک داریم.
چرا تصمیم گیران کلان کشوری فکری به حال این مردم بدبخت نمی کنند
به خدا گناه دارد،این مردم در همه ی صحنه ها نظام را حمایت کردند؛شانشان این نیست..
دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام . وفتی آقای استاندار در مقابل اذهان عمومی حرفی برای دفاع و گفتن ندارد ، چیکار کند اگر عصبانی نشود؟!!
وقت بعداز ۲۰ سال مهاجرت از استان بر اریکه قدرت استان فرود آمده و شناختی از مشکلات ، نارسایی ها، کمبودها و... ندارد ، در مقابل پرسش وخواسته مردم چیکار کند اگر طغیان نکند و به عالمو و آدم نتازد ؟!!
وقتی برای اولین بار از خواب ناز بلند میشود ناگهان خودرا تصادفی و یهویی کنار رودخانه مارون و پل ویران شده لنده میبیند چیکار کند اگر بجای دستور و اقدام فوری ...
وقتی بنده خدا در سرحد نبوده و و برف و یخبندان ندیده و اصولا دمای زیرصفر برایش نامفهوم و ناآشناست و بیخبر از اتفاقات احتمالی وقتی متوجه میشود ۱۸ سانت برف زهوار جغرافیای حکومتش را از هم پاشیده ..... اگر مخلوطی از چکش و سردو گرم نزند و صبح اول وقت رفوزه نباشد و عصر زبان سپاس و قدردانی از مدیران ناتوانش که اغلب انتصاباتشان .، چیکار کند ؟!!
وقتی ایشان در پس عملکرد ضعیف و غیرقابل دفایش ، میبیند که مورد چالش و اعتراض بحق عامه مردم ، از گارگر ، بازاری ، کشاورز ، دانسجو ، نخبه ، باسواد و بی سواد و زن ، مرد ، کوچک و بزرگ ،.... قرار کرفته و هیچ جواب قانع کننده و متطقی برای خواسته و پرسش مردم ندارد ، چیکار کند اگر طغیان نکند و در پاسخ بر سر منتقدین آوار نگردد ؟!!!
چیکار کند اگر ....... خدایی شما بگویید ؛ چیکار کند ؟؟؟؟؟
جهان
Iran, Islamic Republic of
تورا خدا سید عزیز را اذیت نکنید ایشان قویترین با ثبات ترین مستقل ترین مردمی ترین وبا برنامه ترین استاندار تاریخ ایران هست نکنید نسازید حیفه این مرد بزرگ را ازدست بدهیم اگر قدر ندانیم استان های تهران اصفهان خراسان و... ایشان را میقاپند وماها بدبخت میشویم ایشان نمونه مشابه هم نداره خدایی
Iran, Islamic Republic of
احسنتو خشم اومه
از سیسخت
Iran, Islamic Republic of
ما عطایش را به لقایش میبخشیم بگذارید برود هرجا که دوس داشت فقط اینجا نباشد
میگه اگر دومتر برف بیاد هیچ جا تعطیل نیست توان 20 یانتیمتر برف را هم نداشت سه روز تعطیلش کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون با نظامی که سال ۵۷ مردم میخواستن چقدر شبیهه!
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
صواب ترین کار استعفا هست. . ضعیفترین نیروها را نمایندگان بهش قالب کردند. ضعیفترین استاندار تاریخ ایران
جاودان
Iran, Islamic Republic of
درود بشرفت که حرف دل مردم رو به زیبایی و شیوا بیان کردید. قلمتان پایدار
بماند مخفی
Iran, Islamic Republic of
دم و دمشو منیت بلیتشو وحال خشو و شیب ملایمشو
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1