تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۶۷۳۴۴
یادداشت ارسالی؛

آتش تفرقه، نقاق و قومیت‌گرایی در گچساران دودش به چشم مردم خواهد رفت

پیمان یاری
۱۰
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نگاهی دیگر به تغییر امام جمعه گچساران؛ مردم از حجه الاسلام هاشمی طریقت احناف و دوری از اجناف را می‌طلبند
کبنا ؛پیمان یاری، در واکنش به تغییر امام جمعه گچساران در یادداشتی نوشت: ((فِى قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ الله مَرَضاً و.. ))
چندی است که عده‌ای خواسته یا ناخواسته دانسته یا نادانسته چنان بذر نفاقی کاشته‌اند که خارش به پای مردم خلیده و شاخ‌اش به چشم خواص خزیده!!! اما آنچه باید مطمح نظر داشت این است؛ که درخت تناور حوزه و روحیانیت به عنوان قشری جریان ساز و تأثیر‌گذار همیشه مورد هجوم چنین آفاتی بوده و هست، اما هر بار سبز‌تر از سابق سایه‌ی تناور خدمتش را بر سر آحاد مسلمین گسترانیده است. و یکی از این آفات ثمر سوز سعی در تنزیل دادن جایگاه امامت جمعه به جایگاهی دسته دوم و سیاست‌زده است؛ که این نگاه را بخوبی می‌توان در فضای مسموم سیاسی شهرستان در این یک هفته اخیر و در بحث جابه جایی امامت جمعه و جماعت شهرستان گچساران به خوبی نظاره کرد؛ آنجا که کسانی به بهانه‌های مختلف و البته با انگیز‌های خاص سیاسی و فردی خواسته یا ناخواسته به دنبال ایجاد فضای اختلاف و شکاف در میان جامعه روحانیت بودند و اما غافل از آنند که محور فکری روحانیت بر خودستانی استوار است و نه خود گرایی. اختلاف و دو دستگی جایی کارساز است که محوریتش خود باشد نه خدا!!! باید دانست که گاهی گفته‌ای یا کلمه‌ای می‌تواند چنان زخمی بر پیکره‌ی جامعه بزند که شاید، زمان دردش را کم کند ولی زخمش تا ابد بر پیکره‌ی اعتماد جامعه باقی خواهد ماند. گفته‌های نادرست و بی‌اساسی همچون انتخاب سلیقه‌ای و طائفه‌ای ائمه جمعه در استان و شهرستان باعث خدشه دار شدن وجاهت معنوی جایگاه امامت جمعه می‌شود. هر گاه ما جایگاه رفیع را به اغراض و اهداف سیاسی تقلیل دهیم قطعاً از کارکرد و تأثیرات شگرف آن کاسته‌ایم. قطعاً مردم عزیز باشت خدمات و زحمات بی‌دریغ حجه الاسلام عبودی را بخاطر دارند، ایشان شخصی محبوب و مطلوب در نزد عوام و خواص بوده و هستند و در طول حضورشان در شهرستان باشت و جایگاه فعلی، هیچگاه از منافع این مردم به نفع خود عدول نکردند؛ پس به دور از طریق صواب است؛ که اگر تصمیمات‌ ایشان با ذائقه‌ی سیاسی‌مان جور بود‌ ایشان را تکریم و اگر با ذائقه‌ی سیاسی‌مان جور نبود او را تخریب کنیم.
عزیزان؛ بزرگانی چون حجه الاسلام گنجه‌ای در جایگاه امامت جمعه شهرستان باشت با مشی متعدل و درست در حال خدمت به مردم شریف خود هستند و به این خدمت مفتخرند و اگر صلاح بود که در جایی دیگر از خدمات این عزیز بهرمند شویم قطعاً باید بدور از دخالت سیاسیون چنین تصمیمی اتخاذ شود تا خدای ناکرده شخصیت و جایگاه رفیع‌ ایشان ملعبه‌ی دست سیاسیون خودپرست و منفعت طلب قرار نگیرد. گرچه می‌دانم همه‌ی هم وغم‌ ایشان به سرانجام رساندن بنیاد‌های نوپایی است که خود در شهرستان باشت بنا نهاده‌اند و نه چیز دیگر!!! و اما همه می‌دانیم تغییر امری اجتناب ناپذیراست و جایگاه امامت جمعه نیز مستثنی از آن قاعده‌ی قطعی نیست؛ آنچه بنده به عنوان یک شاگرد کوچک در حالات شخصیتی حجه الاسلام حجازی ملاحظه کرده‌ام عدم وابستگی به عناوین و القاب است و چنان وزن معنوی شخصیت ایشان سنگین است؛ که چنین باد‌های موسمی سیاسی محال است رعشه‌ای در حالات شخصیتی و اخلاقی‌ایشان ایجاد کند و قطعاً باید از خدمات این عالم عزیز نهایت استفاده را برد ولو در جایگاه‌های بالاتر؛ گرچه‌ ایشان به دنبال چنین مسائلی نیستند و در هر جایگاهی قرار داشته باشند سعی‌شان این است که  منشأ خیر و تحول باشند.  
و در آخر وظیفه‌ی همه‌ی آحاد ملت گچساران و بخصوص خواص سیاسی و دینی بالاخص روحانیون است؛ که نهایت همدلی، همکاری و همیاری را نسبت به امامت جمعه جدید شهرستان جناب آسید حجه الاسلام هاشمی داشته باشند و آگاه باشیم که اگر بر آتش تفرقه، نقاق و قومیت دمیده شد دودش به چشم خویش خواهد رفت!!!
 ان‌شاءالله مردم متدین، سیاسون و حوزه در این راه ایشان را تنها نخواهند گذاشت و نیز از‌ ایشان طریقت احناف و دوری از اجناف را طلب خواهند (( قُلْ إِنَّنی هَدانی رَبِّی إِلى صراطٍ مُسْتَقیمٍ دیناً قِیَماً مِلَّةَ إِبْراهیمَ حَنیفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكینَ)).
نام شما

آدرس ايميل شما

آشنا
Iran, Islamic Republic of
رفتار مردم برآیند و نتیجه رفتار و مدیریت مسئولین هستند، اگر مسئولی درست و به طریق صواب مدیریت و رفتار کند قطعا مردم شاکر و قانع می شوند
مطلع
Romania
بنطر می‌رسد که با تحلیل های فضای مجازی طی چند روز گذشته مسوولان مربوطه اعم از شهرستان و استان و حتی در سطح کشورش به خوبی متوجه این موضوع گردیده باشندکه مردم گچساران به دلیل وابستگی و شخصیت والا و منحصر به فرد حاج آقا حجازی خواستار ابقاء ایشان هستند و این بی حرمتی به شخصی که با جان ودل تمام هم و غم خود را برای مردم در طبق اخلاص گذاشته قابل پذیرش نمی باشد.
Iran, Islamic Republic of
قومیت گرایی سم مهلک و نتیجه ی آن عدم پیشرفت است
عجب
United States
ایشان حکمشان امضا نشده
Iran, Islamic Republic of
علماء مرزداران حریم تشیع هستند.طرح مسائل قومی و قبیله ای و شهرستانی از ساحت علمای بزرگوار دور می باشد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
نفاق چیه این قصه چیه آقای حجازی ۱۰ سال تو این شهر بود عین این ۱۰ سال زحمت کشید نه سیاسی بود نه چيزي یهو میگن خوش آمدی اسمش بی احترامی نیست پس چی هست هر چیزی میشه سری یه چیزی می‌چسبانند
قض
Iran, Islamic Republic of
میشه توضیح بفرمایید چه زحمتی کشیده؟؟؟؟؟؟؟
مردم
Iran, Islamic Republic of
چرا شلوغش میکنید تغییر امام جمعه چه سودی به حال بیکاری مردم شهرستان دارد
United Kingdom
جناب آقای یاری چنان از عبودی تعریف و تمجید کردی
طلبه باشت
Russian Federation
احسنت به حاج آقای یاری با متن زیبا ومنطقی
کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1