تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۹
کد مطلب : ۴۳۱۵۵۸
یادداشتی از محمدرضا شیوا؛

روشنفکر و فرار از یک اتهام

۷۰
۲
روشنفکر و فرار از یک اتهام
کبنا ؛یادداشتی از محمدرضا شیوا؛
انتخابات سال گذشته برای نماینده بویراحمد با انواع برچسب‌های طایفه گرایی و منطقه گرایی و ... همراه بود که همواره از این برچسب‌ها اعلام برائت می‌نمود و با بیزاری از این اتهامات سعی بر تثبیت شعار انتخاباتی خود مبنی بر وحدت را داشت؛ شعاری که در کلام انواع مرزبندی‌های طایفه‌ای، منطقه‌ای و.. را نفی می‌نمود، اما همواره از شعار تا عمل، که ره بسیار و مقصد دورِ دور است!
در آغازین روزهای موفقیت روشنفکر در انتخابات، آنچه را که به عنوان برچسب از سوی مخالفان و نقادان وی مطرح می‌شد، سر باز کرد و این زخم زیرپوستی گام به گام ورم کرد و دملی چرکین بر ساحت اداری و سیاسی بویراحمد شد. انتصابات با رنگ و بوی طایفه‌ای و یا حداکثر منطقه‌ای بر دامن نظام اداری شهرستان بویراحمد و برخی از دستگاه‌های استانی نشست. دائماً و پی در پی از این نمونه انتصابات از مدیریت مدارس روستاهای مناطق بویراحمد علیاء تا مدیریت‌های سطوح بالاتر شهرستانی و استانی (مدیریت‌های شهرستانی، مدیرکلی و معاونین مدیرکل و ...) به شتاب بسیار انجام شده است.
از این رهگذار هشدار دلسوزان و نقادان نسبت به این امر که از همان اوایل آغاز رسمی نمایندگی، به این امر هشدار داده بودند که گویی همه آنچه در باب این جریان در انتخابات گذشته گفته می‌شد با شدت بیشتر در حال وقوع است. با پاسخ‌هایی مبنی بر اینکه عجله نباید کرد و اجازه داده شود که اندک زمانی بگذرد و بعد نقد شود مواجه می‌شد. اما هر چه زمان گذشت شدت این تفرقه گرایی و منطقه گرایی غلظت بیشتر گرفت و دودمان شعار توخالی وحدت بر باد رفت و حتی فریاد نزدیکان این جریان را نیز درآود.
شدت افراط در این رویکرد غلط موجب شد که حتی از منطقه گرایی فاصله گرفته شود و بیشتر بر طایفه تأکید شود؛ به گونه‌ای که حتی بسیاری از طوایف منطقه بویراحمد سفلی که خاستگاه رأی آوری و بستر هیجانات حامی جناب نماینده بوده‌اند نیز معترضند که گویی منطقه بویراحمد سفلی نیز فراموش شده و صرفاً طایفه نماینده بر اریکه قدرت می‌نشیند. در این انتصابات، ارتقائات و حمایت‌ها اگر دو شخص از سفلی کاندیدای امری باشند، آنکه از طایفه است اولی تر به نظر می‌رسد و قص علی هذا!
سیل انتقادات بر منطقه گراییِ جریان ندای وحدت که در شعار بویراحمد را «واحد» می‌خواهد و در عمل «دوگانه»، اردوگاه نماینده را با دستپاچگی و آشفتگی مواجه کرده و برای فرار از این اتهام (که از قبل از انتخابات گریبان گیر وی بوده)، دست به حرکت‌هایی بزند و انتصاباتی در راستای ترمیم این وجه منفی داشته باشد.
اردوگاه نماینده بویراحمد می‌کوشد که به هر نحو ممکن با انتصاباتی ولو نامؤثر و خُرد از این اتهام فرار کند، ولی آنچه که تاکنون اتفاق افتاده، مؤید و مسجل بر اثبات این اتهام است. این جریان هر کجا که قافیه را تنگ آید (مثلاً نیرویی برای سمت مدنظر نداشته باشد و یا شرایط برای نیروی آنها مهیا نباشد و یا جایگاه چندان مهمی نباشد و ...)، تن به انتصاب و حمایت از بچه‌های منطقه علیاء می‌دهد. مثلاً دانشگاه علوم پزشکی با تعدد بیمارستان بزرگ و هیمنه درمانی گسترده و یا سازمان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان را به همراهان خویش واگذار و بیمارستان کوچک و گمنامی همچون بیمارستان شهدای گمنام را به بچه‌های منطقه علیاء واگذار می‌کنند و همین انتصاب کوچک و لاجرم از روی قافیه را در بوق و کرنا می‌کنند که این هم نمونه‌ای از انتصابات غیرمنطقه ای ما و یا به ناچار، برای فرار از اتهام، بخشداری منطقه سپیدار را به بچه‌های این دیار و در عوض بخشداری مرکزی شهرستان بویراحمد و فرمانداری بویراحمد را به نیروهای خود تخصیص داده‌اند.
از آنجایی که این جریان در منطقه بویراحمد علیا چندان هواداری نداشته، سعی بر آن دارند که از حداقل افرادی که آنها را همراهی کرده استفاده کنند و در بسیاری موارد نیز که نیروی موافقی از این مناطق ندارند، هر آنکه را می‌بینند تمایلی دارد و یا می‌توانند به خود جذب نمایید و یا حتی در غیر این دو صورت، صرفاً به جهت اینکه از اتهام علیا ستیزی رهانیده شوند، مورد حمایت قرار می‌دهند.
اساساً در این جریان، شایسته سالاری و پتانسیل‌های فردی مدنظر نیست و آنچه ملاک رشد می‌باشد، سهمیه‌های اجتماعی و طایفه‌ای و نه رویکرد نخبه سالارانه است و در همان طوایف و فامیل‌ها، آنکه از همراهی بیشتر نزدیکان و ... برخوردار است و نه آنکه قابلیت‌های علمی و ... داشته در اولویت است.
در هر صورت اصولاً این جریان اعتقادی به نیروی انسانی غیر از منطقه و طایفه خود نداشته و اصل را بر آن دارد که همراهان منطقه‌ای و طایفه‌ای خود را به صورت انتصابات تک تک و یا جفت جفت حمایت کرده و اگر در جایی حمایتی در انتصاب منطقه علیاء دارد، درصدد بهره برداری برای رفع اتهام از خویش است. این نحو فرمانِ حرکتِ جریان ندای وحدت در پاره‌ای موارد باعث شده که برخی از نیروهای منطقه علیاء از این فضا بهره برده و با نزدیکی خود به این جریان، از این نمد کلاهی برای خود ببافند و استفاده‌ای ببرند!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

طاها
United Kingdom
مگه چیز جدیدی است. حتی در دانشگاه دولتی تازه شروع شده.برادر نماینده و لیدر جوان ایشان در دانشگاه پست گرفتند. دلت خوشه
جناب شما ب خیال خودت بب نفع علیا صحبت میکنی ولی همین گفتار امثال شما باعث شد ۹۰ درصد سفلی به روشنفکر بپیوندند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بازهم انتصاب دو برادر در دو پست جدید. دکتر قائمی را این هفته گذاشت معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یاسوج (به جای دکتر ظریفی نیروی موحد)، برادر قائمی هم این هفته شد فرماندار مارگون.
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
بنازم روشنفکره
Iran, Islamic Republic of
موج تفرقه تو کلام شما و تو متن شما داد میزنه. جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر انقد در عمل خوب بوده که هر کسی در هرجایی از استان به تمجیدش میپردازه. این حرفا دیگ کهنه شد.
Iran, Islamic Republic of
نه خیر برادر پس انتظار داری بیاد از شما استفاده کنه که مخالفش بودی؟ مسلمه که روشنفکر از دوستان خود در علیا استفاده میکنه نه نه مخالفین خود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای دوستی که از سر نادانی دست به قلم میشه به ظاهر به نفع علیا و لی در باطن علیه علیا.
من خودم از منطقه علیا هستم، به کار بردن چنین کلماتی در ذات اشتباهه. یک عامل مهم پیروزی روشنفکر همین امثال شما بودین که با این ادبیات سفلی را یک دست کردین.
Iran, Islamic Republic of
کخوا قلم نزدن بهتر از قلم زدن از سر جهله.
اگ نمیدونی بدون روشنفکر در بویراحمد مرکزی هم بیشترین رای را اورد. اینقد علیا و سفلی کردن بسیار کار ناپسندیه
Iran, Islamic Republic of
شما آقای امیری مدیر عامل بانک سپه استان را چرا نگفتید؟ آیا جایگاه کوچکیه؟ چقد خوب گفت روشنفکر که حزب شیطان به دنبال تیکه پاره کردن بویراحمد هستن
ک
Iran, Islamic Republic of
جهن اطلاع اونو یکی دیگه گذاشت
Iran, Islamic Republic of
امیدی رو کس دیگری مسولیت دادن نه روشنفکر.
اتابک
Iran, Islamic Republic of
همی گپل باعث بدبختی ایما وابیه، روشنفکر و زرنگیش صب تا پسین ایگه بویراحمد واحد، اینگل ایما صب تا پسین ایگن علیا. ککا سیچه فکر نیکنیت همی گپل باعث وابی بهرامی من دومن کمترین رای بیاره. چون هنوز داخل ذهنمون ایخیم بگیم علیا برتره. نه ککا. هممون ککاییم. هرکسی رسیده مطلب میزنه.
Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
همین مطالب امثال شما اونارو یکدست کرد دس بردآرین از این ناپختگی ها
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در عمل در سی سخت ثابت کرد هر تیکه از این استان پاره تنشه.
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که جز همون انگ 4 سال پیش چیزی از روشنفکر ندارین دیگه. خداروشکر عملکرد روشنفکر مهر سکوتیس بر همه این صحبت ها
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید تازه این اول راه یک انتخاب بد هست .یادتون هست طنز پدر کفن دزد؟دکتر کاری خواهد کرد که برای ان یکی روسفید به ارمغان خوآهد اورد
Iran, Islamic Republic of
درود
لوداب
Iran, Islamic Republic of
احسنت...مثلادرگراب لوداب ازیک خانواده دونفرپست کلیدی استانی گرفته اندوازآن طرف کل سادات امامزاده علی لوداب اصلا بی پست مانده اندوتازه اگرنیروی هم دردوره قبل برای سادات گذشته بودندبرکنارشده است.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
عمو برو جمع کن نه اینکه نماینده گان گذشته همین پست‌ها را مفت به سفلا دادن دگر بس است زیاده گویی شما از هر جا میسوزین بسوز اب بشار هم شما را خاموش نمیکنه
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست........خلایق هر چه لایق...
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
السلام خوب فرمودیداما حقیقت این نیست علوم پزشکی تغییری نکرده اگه کرده همه بچه های خوب علی گذاشته ندای وحدت وحدت طلبیده -صداقتداشته باشیددر نوشتارتان
Iran, Islamic Republic of
واقعیت دوستان ما هم طرفدار دکتر بودیم ولی متاسفانه کسانی پست میگیرین که یا تا روز اخر با ایشون نبوده مثل مدیر داخلی بیمارستان امام ---- یا مدیر درمان ---- یا از طایفه گری رسیده به خانوادگی چرا دو تا چراغ سحر یا بی نیاز باید همزمان پست بگیرین مگه بقیه رای ندادن مطمین باشین پاشنه روی یک چرخ نمی چرخه
تنك سرخ
Iran, Islamic Republic of
خداوند درمان كند ذهن فاسد وطايفه گراتون جناب مستعار شيوا
Iran, Islamic Republic of
دوران ٨سال سياه زارعي خواب بودي يا سر در اغل
Iran, Islamic Republic of
اگر دوران سیاه بود علوم پزشکی صنعت و معدن و چندین و چند پست دیگر ی شما ها نمیداد. اتفاقا پشیمونیم چرا رای ندادیم ی زارع. حداقل بعد بود حرف بزنه حداقل اطرافیانش در مواجهه با مخالف رعایت ادب و نزاکت داشتن.
Iran, Islamic Republic of
این مطالبو ما هم از اول میدونستیم. هر نماینده ای هم بیاد همینه، جایی که طایفه و قوم قبیله هست همینه، از اول تا آخر هم همینه، هر 8 سال یا 4 سال شرایط تغییر میکنه دیگه، یکم بالایی ها، یکمم دومنی ها. حرص نخورین
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
اولا که روشنفکر تا الان عملکردی نداشته .اگه داشته ما بی اطلاعیم .شما یاداوری کنین که چیکار کرده .هر موقع یه کارخونه اورد که ۵۰۰۰هزار نفر از حوضه انتخابیه را به کار گرفت اون موقع بدون تبلیغ هم میره مجلس حتی سناتور هم میشه .ولی با شانتاژ رسانه ای به جایی نیرسه .با حرفهای پوپولیستی هم نیتره مردم را منحرف کنه .چونکه مردم اگاه وابینه .بویراحمد بالا و پایین نداره .مردم هر کی تونست براشون کار انجام بده میخوانش .اتفاقا دکتر روشنفکر اگه مثل این چن ماه گذشته بخواد عمل کنه نصف رای گذشته را تا الان از دست داده .ولی اگه اشتغالزایی کرد بازم پیروز هست
عدالت
Iran, Islamic Republic of
خودت که فرمودی محدود طرفداران در بویراحمد علیا تابوده ودیدیم همین بوده که هرکس از طرفدار خودش استفاده می کند
سفیدار
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار از بالا پایین دست بردار چنین چیزی در ذهن روشنفکر وجود ندارد
United Arab Emirates
درود بر نویسنده حقیقت همینه متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
معنای ندای وحدت رو هم فهمیدم تا نقدی هم میشه به بدترین شکل و الفاظ خاص ج ملت میدن.
رضا
Iran, Islamic Republic of
حزب شیطان دست بردار نیست انگار
حسین
Iran, Islamic Republic of
مشهدی دست بردار از این کارات
احمد
Iran, Islamic Republic of
ج خوب گفت روشنفکر
حزب شیطان خخخخ
لوداب
Iran, Islamic Republic of
تا فعلا بقیه طوایف بویراحمد سفلی هم فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده محترم بنده خودم به ایشان رای دادم ولی عین حقیقت را بیان کرده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تا درس عبرتی باشد برای بویراحمد علیا و دیگر چند کاندیدا معرفی نکنن.اگه بدونید کار بیگلری مشاور روشنفکر چیه.فقط فشار به مدیران برای بکارگیری نیروهای منتسب به روشنفکر. به خدا خیلی خیلی زشته
Iran, Islamic Republic of
به خدا آبرو استانه بردنه.اینگار قبول وابینه فقط چندتا مدیر و معاون عوض کنن و لاغیر
سفلی
Iran, Islamic Republic of
به گفته هرکسی قلم میزنید به نفع روشنفکر است خدا گواهه تخریبای عن قریب کاری کرده که یه باردیگرروی غیرت افتادند که دوربعد ۲۰۰هزار رای بیاره حالا ببین ونگاه کن قلم تخریب بزن ببین چه رای حیثیتی میاره شماها هرکسی هستید سیاست ندارید هی تخریب وتهدید کنید اینا همش فرصت میشه ما کسانی که دورقبل به منتظریان وبهرامی وزارع رای دادیم باقلمتان فهمیدیم هدف روشنفکر نیست دشمنی علیه سفلی هست حالا بنشینید ونگاه کنید که کی توش ضرر میکنه
Iran, Islamic Republic of
واقعیش که
محسن
Iran, Islamic Republic of
تمامی انتصاباتی که آقای روشنفکر تاکنون انجام داده تماما طایفه ای و منطقه ای بوده ،نمونه بارز و مشهود آن در ادارات کل محیط زیست استان،علوم پزشکی،آموزش و پرورش ،امور عشایر ،ادارات شهرستانی،بخشداری ها،فرمانداری هاو.....و متاسفانه توجهی به بقیه مناطق نشده.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
انتصاب در بانک ها هیچ ارتباطی به نمایندگان ندارد،جهت اطلاع
علی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر همین چهار سال بزار خوب استفاده کنن
Iran, Islamic Republic of
چیزی که کاملا مبرهن و معلوم است این است که اقای روشنفکر یک نفر نیست ایشون نماینده یک طایفه است که به مجلس رهیافته .یا اصلا به زبانی دیگر این طایفه خاص بوده که پیروز انتخابات شده.ایشون هم نمیتونه سر خود عمل کند و هر که دلش خواست یا اصلا شایسته است بگذارد.اگر هم از طایفه و یا اشخاص دیگری استفاده میشه صرفا جهت کاهش انتقادات است
جهان آباد دشتروم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز :
اول اینکه نوشتن اینگونه نوشته ها صرفاً باعث آشفتگی و تفرقه و اختلاف و بدبینی خواهد شد و سودی برای بویراحمد و دنا و مارگون ندارد
دوم اینکه اگر نشست و برخوردی با دکتر روشنفکر داشته باشید قطعا متوجه اشتباه خود خواهید شد
سوم اینکه به جای پاشیدن بذر تفرقه و اختلاف و علیآ و سفلی کردن به فکر تعامل و همکاری و برادری و سازندگی باشیم
من موافق انتقاد سازنده و مفید و منطقی هستم اما اتهام و تخریب و دوگانگی را قبول ندارم
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. یکی از اداراتی که از خدمات تا رئیس تغییر کرد ( سیر تا پیاز )اداره آموزش ووپرورش شهرستان. حتی هنوز سیر نشدن و دارن برای سال آینده مدارس بازید میکنن و نظر بر تغییر معاونین و مدیران مدارس دارن ظاهرا بقیه طایفه ها در نظر گرفته میشود و این از نتیجه ندای وحدت است
ععع
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد پایین و بالا نداره اما اصل و ریشه بویراحمد بویراحمد سفلی است بویراحمد پایین جای بزرگان است هرچند علیا هم قابل احترام است
Iran, Islamic Republic of
خت دونی چه نوشتی
دار مکافات
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده ، تو مثال همان فتنه گری هستی که مرحوم هاشمی میگفت چنین انسان‌های فتنه گری که جهت منافع خویش یا تنفر از کسی تفرقه افکنی میکنند اب و خاک و ...روزی به راحتی به حراج خواهند گذاشت.
اولین منتقد برخی عملکردهای روشنفکر بنده بودم اما تنها چیزی که در وجود ایشان نیست این مسائل طایفه ای!!!و نویسنده این متن ..به زودی دستتو رو میکنم تا برای همیشه گورتو گم کنی از خیانت به اب و خاک و ناموس بویراحمد با اون ظاهر انقلابی گریت.... با این چرندیات نوشتنت و تفرقه افکنیت.....دنیا دار مکافاته..‌منتظر باش ببین چطور زندگیت به خاک سیاه نشونده میشه...البته چیزی هم ازش نمونده و همین الان لبه پرتگاهه..کافیه یک ماه به اطرافت توجه کنی...
کریم
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر روشنفکر بسیار انسان بزرگی هستند و با این حرف ها تخریب نمیشوند . خواهشأ کسی که فقط در زلزله سی سخت این همه تلاش کرده زحماتش را خراب نکنید.و بجای این تخریب ها اجازه دهید تا بتوانند به مردم خدمت کنند.
بی صحابی
Iran, Islamic Republic of
ما تاکنون از روشنفکر در راه ترابری خیری ندیدیم. گروه سی سختی منتسب به نماینده قبلی این اداره را به تعطیلی کشاندند.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام همشهریان عزیز،مشکل امروزماپایین وبالا نیست مشکل بیکاری و تورم بالاست معضلات جامعه خودکشی واعتیادطلاق. .. واینکه بدون آگاهی قضاوت میکنیم در آموزش پرورش بویراحمدتغییرات زیاده ولی بهترازخانم مرادی معاون ابتدایی وافراد دیگر هست گرچه کلاه ریاست برای جناب دلشادوحسن زاده گشاداست وبی تدبیری مشهود است
Iran, Islamic Republic of
اینها چه نظریه هایست که میدین حالا بویراحمدیکی است اون کسی که علیا سفلی کرد بویراحمد به عقب برد هدایتخ اه بودحالا یکی اومده ما رایکدست کند چراناراحتید
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز هدایت خواه در طول هشت سال هیچ پستی به هم طایفه ایش نداد.هیچ مدیریتی به هم طایفه ای هاش واگذار نکرد .اتفاقا زمان هدایت خواه هیچ بحثی از بویراحمد بالا و پایین نبود.چون ایشون به هیچ کس نمیگفت بهم رای بدید مدیون کسی نبود جز مردم.به خانه هیچ کسی به خاطر رای نمیرفت و قولی هم به کسی نمیداد
Iran, Islamic Republic of
کسی انکار سرکشی روشنفکر به سیسخت را ندارد.بازدید استاندار در همان ساعات اولیه و در زیر باران همچنین مسولان حلال احمر .سرکشی و پیگیری مسولان کشوری در همان ساعات اولیه بازدید و کمک رسانی سپاه در ساعات اولیه و همچنین بازدید خودجوش مسولان کشوری و لشکری و کمک انها را نادیده گرفتن و فقط روسنفکر را دیدن بی انصافی است .در ضمن روشنفکر نماینده است و سرکشی و پیگیری حداقل وظیفه ایشون است
دلی رج
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این هفته قائمی را گذاشت فرماندار مارگون و برادرش را هم گذاشت معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه یاسوج.
کروموزوم
Iran, Islamic Republic of
درد مردم بویراحمد !!حیف بیراحمی که امثال تو نویسنده داخلش نفس میکشه...نفس امثال تو نفس بویراحمدو تنگ اورده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اخرش به کجا میخواین برسین ...از خدا بترس!!خدا نابودت ایکنه ..دلت سی خت نیسوزه سی اطرافیانت بسوزه...از شانس بد باید اطرافیان جواب بی اخلاقی تو رو پس بدن جناب مستعار شیوا!!قارون تو و اونایی که بهت خط میدن تا تفرقه افکنی کنی ..قدیمیای بویراحمد فتنه گری نمیکردن و گذشت عجیبی داشتن...مرد بودن مرد!!
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه تمام هم ولایتی های عزیز
آیا به جای انتصابات خانوادگی بهتر نیست که هر روستایی یک نفر انتخاب بشه
کجا رفت اون تملق های دوران انتخابات
آقای روشنفکر ککا تا دیر نشده کاری کن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مثل اینکه طرفداران نماینده به جای جواب دادن به انتقادات، تهدید میکنند که این رویه غلطی است
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطتت را . آدمهای خوب و همیشه بدخواه دارند کاش نماینده‌های قبل این جوری در مجلس از مردم دفاع می کردند دکتر روشنفکر یار و یاور مظلومان
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم نوشته های شما بوی تفرقه وفتنه می دهد لطفا اول تحقیق کنید بعد قضاوت کنید من خودم از پرسنل بیمارستان شهدای گمنام هستم من شاهدم که نیروی با سابقه واز فامیلای دکتر روشنفکر داخل بیمارستانه ومسئولیتی نگرفته درضمن کسانی که مسولیت گرفتن هیچ نسبتی با دکتر ندارن ریس بیمارستان و مدیر دفتر پرستاری ار طرفدارای دکتر روشن فکر نبودن مسئول اورژانس هم همین طور. مسئول بخش داخلی وجراحی وسی سی یو وnicuهم قبلا مسئول بودن الان هم سر جاشونن مدیر داخلی هم کسی غیر خودشون شایستگی نداشت چون هم سابقه مسول اورژانس هم سابقه سوپروایزری وهم سابقه مدیردفتر پرستاری داشتن تفکرات ادمایی مثل شماها بویراحمد رو به نابودی میکشونه جمع کنید
Iran, Islamic Republic of
به نظرم قانون انتخابات همینه هرکسی پیروز شد نیروی مورد تاییدش را حمایت میکند
جناب روشنفکر هم مثل بقیهرنمایتده های قبلی هست
مگه قبلی ها چکار کردن
مشکل از خود مردم هست اگر نماینده بد عمل میکنه
رای به کس دیگه ای دادین الان پست از کس دیگه ای میخواهین که اصلا درست نیست
تا زمانی که رای گیری بر اساس لیاقت وشایستگی واگاهی نباشه همینه
بویراحمد بالا وپایین نداره همه ساکن یه شهرستان هستیم
باید انتخابات طایفه ای نباشه اگر بخواهیم موفق باشیم
به همه مردم خدمت شود
مشکلات همه حل بشه
باتدبیر باید کارا حل بشه
با تفرقه افکنی فایده نداره
ع ف
Iran, Islamic Republic of
خصوصیات دکتر روشنفکر شبیه شهید رجایی هست از جنس بی ریا به فکرمحرومان
United Arab Emirates
اگه کسی فهمید دکتر روشنفکر دنبال چی هست .. وبعد توضیح بدند چرا با کفش رفتند روی فرشهای مردم در سیسخت ...
Iran, Islamic Republic of
اره درسته همه وعده ها فراموش شده...
مدیریتهای ضعیف ...نماینده ای که حتی یک بار در بین مردم نیومد ...
Iran, Islamic Republic of
اره درسته همه وعده ها فراموش شده...
مدیریتهای ضعیف ...نماینده ای که حتی یک بار در بین مردم نیومد ...
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1